צילום: איי אף פי
פייסבוק משיקה כלים לזיהוי פייק ניוז - לקראת הבחירות לקונגרס בארה"ב
הכלים יסייעו בזיהוי פרסומות, בדיקת שינויים שבוצעו בשמות הדפים, וחיסול חשבונות מזויפים; סמנכ"לית התפעל, שריל סנדברג: "אנחנו רוצים לוודא שהמשתמשים מבינים את הפרסומות שהם רואים. שיבינו מי שילם עבורן"
29.06.2018, 14:10 | רפאל קאהאן
פייסבוק הודיעה אמש על השקת כלים חדשים שמיועדים לדבריה לסייע בזיהוי פרסום מוטה. "אנחנו רוצים לצמצם פרסומות רעות", אמרה שריל סנדברג, סמנכ"לית התפעול של ענקית המדיה החברתית, "אנחנו רוצים לוודא שהמשתמשים מבינים את הפרסומות שהם רואים. שיבינו מי שילם עבורן. חשוב לנו להביא יותר שקיפות למקור של הדפים והפרסומות בפייסבוק".
לעמוד כלכליסט-טק
לחצו כאן
קראו עוד בכלכליסט
פייסבוק הודיעה על השינויים האלה כבר באפריל שעבר. בנוסף היא מתכננת להשיק ארכיון ובו כל היסטוריית הפרסומים, הכתבות והפרסומות הפוליטיות שהוצגו ברשת החברתית ב-7 השנים האחרונות. במקביל לכך גם טוויטר הודיעה שלשום על השקת עמוד שיאפשר למשתמשים לחפש פרסומות ופרסומים שהוצגו בפיד שלה במהלך השבוע החולף, עבור מפרסמים פוליטיים העמוד יציג כמה הושקע בפרסומות ואילו קבוצות אוכלוסיה מוקדו.
בתוך כך סקר שערך מכון פיו בקרב אזרחים אמריקאים מצא שכ-72% מהם סבורים שפלטפורמות מדיה חברתית כגון פייסבוק וטוויטר נוהגות לצנזר תוכן פוליטי שאינו עומד בקנה אחד עם השקפותיהן. מהצד הימני של המפה הפוליטית כ-85% מהאמריקאים החזיקו בדעה זו לעומת כ-62% בקרב הדמוקרטים והשמאל. 64% מהרפובליקאים היו גם יותר משוכנעים בכך שחברות טכנולוגיה באופן כללי נטו לתמוך יותר בדעות ליברליות-שמאליות. מנגד רק 16% מהדמוקרטים נטו להצביע על הטיה שמרנית-ימנית בקרב חברות הטכנולוגיה ו-53% מהם מצאו שהדעות היו מאוזנות לשני הצדדים. זאת ועוד, הסקר גם מצא שרק 28% מהאמריקאים האמינו שחברות הטכנולוגיה עושות את מה שנדרש ומצופה מהן כל הזמן או חלק ניכר ממנו. לעומת זאת כ-58% אמרו שהם מאמינים שחברות אלה נוהגות כך רק חלק מהזמן וכ-14% אמרו שהן לא נוהגות כנדרש כמעט אף פעם. כשני שלישים מהעונים גם אמרו שהם מרגישים שחברות הטכנולוגיה נוטות להתעלם מההשפעה הפוטנציאלית של המוצרים שלהן על החברה - עם זאת כ-75% מהעונים אמרו שהאמינו שמוצרים טכנולוגיים נוטים לשפר את חייהם האישיים.
לא התפרסמו תגובות לכתיבת תגובה