אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חדש בווטסאפ: שידור חד כיווני בסגנון טלגרם צילום: בלומברג

חדש בווטסאפ: שידור חד כיווני בסגנון טלגרם

אפליקציית הצ'ט הפופולרית זכתה בתכונה שמאפשרת למנהלי קבוצות לפרסם הודעות ומידע בעצמם - ולחברי הקבוצה לתפקד כעוקבים פסיביים. באילו תרחישי שימוש יעדיפו המשתמשים להקשיב במקום לדבר?

01.07.2018, 08:48 | ניצן סדן

ווטסאפ חשפה תכונה חדשה - יכולת פרסום מסרים חד כיווניים בקבוצות, שתאפשר למנהלים שלהן להציג הודעות חדשות, בעוד חברי הקבוצה שיתפקדו כעוקבים פסיביים בלבד. הרעיון הוא לאפשר שימוש כשל טלגרם, במקרים בהם קבוצת הווטסאפ נדרשת לתפקד כערוץ הפצה של מידע.

קראו עוד בכלכליסט

ישנם מתארי שימוש רבים בהם מעדיף המשתמש לצרוך את המידע מבלי לנהל תקשורת דו כיוונית עם המקור שלו - למשל, כשווטסאפ היא כלי תקשורת; באזורים כפריים רבים, בהם אין תשתיות רשת יציבות או שידורי טלוויזיה, משמשת אפליקציית הצ'ט כערוץ מרכזי להפצה וצריכה של מידע. לפי סקר שערכה סוכנות רויטרס, הטרנד הזה אינו מוגבל לאזורים כפריים; משתמשים רבים מעדיפים לצרוך תוכני חדשות בווטסאפ ולא בפיד שלהם בפייסבוק או ברשתות חברתיות אחרות.

ווטסאפ, צילום: בלומברג ווטסאפ | צילום: בלומברג ווטסאפ, צילום: בלומברג

במקרים אלה, קבוצה שמתפקדת כערוץ טלגרם תזכה לפופולריות רבה ותענה על צורך אמיתי של המשתמשים. בפוסט שעלה בבלוג ווטסאפ, הועלו שימושים נוספים לתכונה, כגון לתקשורת בין מורים ותלמידיהם, למרכזים קהילתיים, מלכ"רים ותומכיהם ועוד. מתארי שימוש אפשריים נוספים הם בין מנהלים ועובדיהם, בין מפקדים וחייליהם ובין מדריכים מכל סוג והחניכים שלהם.

יתכן שהמהלך נועד להכין את הקרקע למודל רווח חדש עבור ווטסאפ; כלי תקשורת רבים משתמשים בטלגרם כמערכת הפצת לינקים לכתבות חדשות, מבזקים, חדשות מתפרצות ועוד. לווטסאפ יש יותר מ-1.5 מיליארד משתמשים פעילים, ויתכן שפייסבוק, בעלת יישום הצ'ט הפופולרי, תתחיל להציע להם קבוצות להצטרף אליהן. במקרה שכזה, תוכל החברה לגבות סכומים נאים מהארגונים והמותגים שנעזרים בווטסאפ לתקשורת עם הקהל. כלי תקשורת, למשל, יוכלו להגיע ליותר משתמשים דרך מנוע המלצות שכזה.

פייסבוק מנסה להוון את ווטסאפ מאז נרכשה הפלטפורמה ב-2014 בעסקה של 19 מיליארד דולר; עד כה, התנגד המייסד יאן קום לפגיעה בפרטיות משתמשי האפליקציה שהקים, אך לאחרונה עזב את שורות פייסבוק והשאיר את ווטסאפ לגורלה. לפי הערכות, צפויה פייסבוק להציג מנגנוני רווח חדשים באפליקציה, ששירותים שונים לארגונים הם רק חלק מהם. ווטסאפ ביצעה מספר עדכונים וחידושים בקבוצות שלה לאחרונה, ובין היתר נתנה יותר כוח למנהלים, איפשרה לפרסם תקנוני שימוש ואף יכולת מעקב אחר תיוגים והודעות.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות