אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
טסלה עמדה ביעדי הייצור; מאסק: "הפכנו לחברת מכוניות אמיתית" צילום: בלומברג

טסלה עמדה ביעדי הייצור; מאסק: "הפכנו לחברת מכוניות אמיתית"

לאחר עבודה מאומצת בסוף השבוע, טסלה הצליחה להגיע ליעד של 5,000 מכוניות מודל 3 בשבוע; היזם והמנכ"ל מאסק כתב לעובדים שבחודש הבא תייצר טסלה 6,000 מכוניות בשבוע; פנסוניק שוקלת להגדיל את ההשקעה במפעל הסוללות של יצרנית המכוניות האמריקאית

02.07.2018, 08:54 | שירות כלכליסט

החברה הצליחה להגיע אתמול ליעד שהציב היזם אלון מאסק, של ייצור 5,000 מכוניות מודל 3 בשבוע - לאחר עבודה מאומצת שנמשכה כל השבוע, עד ליום ראשון לפנות בוקר, שעות ספורות בלבד לאחר הדד ליין של חצות יום שבת.  

קראו עוד בכלכליסט

במקביל הגיעה החברה ליעד של ייצור 7,000 מכוניות מדגמי S ו-X. במייל ששלח מאסק לעובדי החברה לאחר השלמת המשימה, אמר יו"ר ומנכ"ל החברה כי הוא צופה שכבר בחודש הבא היקף הייצור יעמוד על 6,000 מכוניות לשבוע. "אני חושב שזה עתה הפכנו לחברת מכוניות אמיתית", כתב מאסק במייל. עובד בחברה סיפר לרויטרס כי מייד לאחר ההגעה ליעד החלה במפעל "חגיגה עצומה".

טסלה שינתה כמה וכמה פעמים את תחזיות הייצור למודל 3, עד לעדכון האחרון שהוציא מאסק בחודש ינואר השנה, שבו התחייב להגיע לרמת ייצור של 5,000 מכוניות מודל 3 בשבוע עד לסוף הרבעון השני.

מודל 3 של טסלה, צילום: יצרן מודל 3 של טסלה | צילום: יצרן מודל 3 של טסלה, צילום: יצרן

החברה מתמודדת עם קשיי נזילות, לנוכח ההשקעה האדירה בייצור הדגם החדש שלה, ונאלצה בחודש שעבר להודיע על תוכנית התייעלות ופיטורי 4,000 עובדים, 9% מכוח האדם שלה. "טסלה צמחה במהירות בשנים האחרונות, דבר שיצר משרות כפולות; בנוסף, יש תפקידים שבעבר היה בהם היגיון - אך כיום קשה להצדיקם", אמר מאסק לאחר ההחלטה.

טסלה החלה לייצר את המודל 3 בחודש יולי שעבר ובחודשים הראשונים נאלצה להתמודד עם שורה של כשלים בתהליך הייצור שהובילו לעיכובים מהותיים. בסוף הרבעון הקודם הגיע מאסק למפעל על מנת לדרבן את העובדים והקים קו הרכבה חדש באוהל ענק מחוץ למפעל ומאז החלה לנשב רוח אופטימית סביב החברה והמניה שלה.

החברה נסחרת כיום בשווי של 37 מיליארד דולר, לאחר עלייה של 40% מרמת השפל השנתית שרשמה בחודש אפריל. בחודש יוני האחרון הפסידו שורטיסטים על מניית טסלה סכום המוערך ביותר מ-2 מיליארד דולר. 

במקביל, ברויטרס מדווחים שחברת פנסוניק שוקלת להגדיל את השקעתה במפעל הסוללות של טסלה בנאבדה בארה"ב אם תגיע בקשה כזו מצד טסלה. פנסוניק השקיעה עד כה 1.6 מיליארד דולר במפעל (שזכה לכינוי ג'יגהפקטורי - Gigafactory), שאותו היא מפעילה בשיתוף יצרניות המכוניות החשמליות, מתוך ההשקעה הכוללת שעמדה על 5 מיליארד דולר.

מאסק מאסק מאסק

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
3 הרבעונים הבאים קריטיים
אם טסלה תצליח לייצב את קצב הייצור עד אפריל הבא, היא תוכל לשחלף חוב ולקבל עוד שנתיים שקט. בשנתיים האלו אם היא תצליח לייעל את הבטריות ולהתקדם משמעותית ברכב האוטונומי, ולהגדיל את הייצור בעוד 40%, אז החברה הסתדרה ואיתה כל תעשיית הרכב החשמלי. אם היא תיפול יעשו מזה עניין, לא יתנו לה אשראי הצרכנים יאבדו אמון ויקנו עוד דור של רכבי בנזין. בסופו של דבר טסלה היא החלוץ, רוב המכוניות יגיעו מיפן, סין, קוריאה ואירופה, על כולנו להתפלל שהיא תצליח לעבור בהצלחה את השנה הקרובה.
אסף  |  05.07.18
7.
שקר וכזב, הם לא מתקרבים ל-5,000 בשבוע
הממוצע השבועי שלהם ברבעון שני הוא פחות מ-1,500. הם גם לא טוענים שייצרו 5000 בשבוע, הם אמרו ש 5000 יצאו משערי המפעל, זה כולל גם מלאי שהחזיקו בדיוק בשביל זה. נזכיר שברבעון הקודם הם טענו שהגיעו לכמעט 2500 בשבוע... רק לפי זה היו אמורים לעשות ברבעון 2 כמעט כפול ממה שביצעו.
יוסי  |  03.07.18
לכל התגובות