אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קידום אתרים 2018 ההשקעה הנכונה עבורך צילום: bigstockphoto.com

קידום אתרים 2018 ההשקעה הנכונה עבורך

תחום קידום האתרים בשנת 2018 ממשיך לצמוח, למעשה ישנם מאות מקדמי אתרים בארץ, והסיבה לכך ברורה, כל חברה או עסק צריכים להשקיע בערוץ השיווק הזה בשביל להצליח עסקית

02.07.2018, 12:18 | בשיתוף seolinks קידום אתרים

העולם העיסקי עובר שינוי, ונכון ל-2018 הוא מורגש משמעותית. הפוטנציאל העסקי הוא אדיר, תחשבו על זה, בעזרת קידום אתרים אורגני ניתן למכור ישירות דרך האינטרנט.

קידום אתרים (SEO) הוא ענף שמשתנה ומתפתח באופן תמידי, שיטות מסוימות מאומצות על ידי קהילת מקדמי האתרים ומתויגות כ"בסיסיות", בעוד שיטות אחרות נדחקות אל ערימת ה"פג תוקף" בגלל שינויים ועדכונים באלגוריתם של גוגל. במצב שנוצר, קידום אתרים בגוגל נתפס כמעין קרב שאינו נגמר בין גולל לבין המומחים שמנסים למצוא את הדרך הטובה ביותר לשפר את מיקומם בתוצאות החיפוש.

אז איך בעצם עובד היום כל העניין הזה של קידום אתרים?

הרבה דברים השתנו מאז שהושק מנוע החיפוש גוגל, אולם אחד מן הבודדים שלא השתנו הוא העובדה שבעמוד התוצאות הראשון מוצגות תמיד עשר תוצאות חיפוש. אלא שעמוד התוצאות עצמו עבר מספר שינויים עיצוביים, וכיום הוא מציג לא רק תוצאות חיפוש אורגניות אלא גם שלל תוצאות נוספות:

- מודעות של קידום ממומן (פרסום בגוגל)

- בחיפוש מסוימים, תוצאת חיפוש ראשונה מורחבת (Featured Snippet) הכוללת טקסט שנלקח מתוך העמוד שאליו מפנה התוצאה

- בחיפושים של בתי עסק, מפה של גוגל מפות המציגה מיקומי עסקים נבחרים

- בתחתית העמוד, חיפושים פופולריים שקשורים למילות החיפוש

 , צילום: bigstockphoto.com צילום: bigstockphoto.com  , צילום: bigstockphoto.com

אלו מספר דוגמאות לאלמנטים נוספים שהצטרפו אל עמוד תוצאות החיפוש של גוגל (ובאופן דומה במנועי חיפוש נוספים), והתוצאה: תשומת ליבם של הגולשים מתמקדת יותר באלמנטים הנוספים ופחות בתוצאות החיפוש האורגניות. משנת 2015 ועד היום חלה ירידה של 37 אחוזים ביחס ההקלקה של גולשים על תוצאות חיפוש אורגניות בגוגל, וסוף הירידה אינו נראה באופק.

המשמעות פשוטה: על מנת לשרוד בתחום התחרותי של קידום האתרים, אנשי המקצוע צריכים להיות כל הזמן בתהליך של למידה והסתגלות. לשם כך עליהם להבין בכל רגע נתון מהם כללי המשחק – במקביל להיערכותם לשינוי.

עקרונות קידום האתרים נכון להיום

1. הקישורים עדיין קריטיים להצלחה

קישורים תמיד היו חשובים כדי להצליח בקידומו של אתר, והם ממשיכים להיות אחד מן האינדיקטורים לביצועיו של אתר עבור גוגל. ככך שתצליחו להשיג יותר קישורים איכותיים ורלוונטיים, כך האתר שלכם יטפס מעלה בתוצאות החיפוש. לכן השקיעו מאמצים בבניית פרופיל קישורים רלוונטי ומגוון וזכרו שהאיכות עדיפה על הכמות.

2. התוכן הוא עדיין המפתח

לשאול מה עדיף, קישורים או תוכן, זה כמו לשאול מה היה קודם, ביצה או תרנגולת. צריך תוכן איכותי כדי ליצור קישורים, אבל גם צריך קישורים כדי שהתוכן יסייע לשיפור המיקום התוצאות החיפוש בכך שיותר גולשים יגיעו לצרוך אותו.

בסופו של דבר, גם קישורים וגם תוכן הם הבסיס של הבסיס בכל הנוגע לקידום אתרים, כל עוד הם אופטימליים מבחינת ההתאמה לאלגוריתם של גוגל.

מספר דברים שכדאי לזכור כאשר אתם יוצרים את התוכן ועושים לו אופטימיזציה:

• גם ההקשר של מילות החיפוש חשוב. כלומר, לא רק מילות החיפוש עצמן צריכות להופיע בתוכן, אלא גם ההקשר צריך להתאים לכוונת המשתמש – וגוגל עושה זאת באמצעות הבנה של ההקשר בו מופיעות מילות המפתח בשאילתת החיפוש, כמו כן היעזרות במילות חיפוש משניות.

• יש חשיבות גם לכותרות, תיאורי מטא, תגיות אלט וקישורים. לכן מומלץ לשלב גם באלמנטים הללו מילות מפתח רלוונטיות וממוקדות.

• מומלץ לעקוב אחר הקווים המנחים של גוגל באשר ליצירת תוכן איכותי. לפי גוגל, למשל, כמות התוכן הנדרשת בעמוד מסוים תלויה בנושא ובמטרת העמוד. לא יותר מזה, לא פחות מזה. השתדלו לעמוד בקווים המנחים הללו כדי לוודא שהתוכן שלכם אופטימלי.

בשורה התחתונה, עליכם לעבוד בתהליך שיוצר תוכן איכותי ואופטימלי, בכך שתכתבו עבור בני אדם בדרך שהיא אופטימלית עבור מנועי חיפוש.

3. חוויית המשתמש יכולה להשפיע על הדירוג

לחוויית המשתמש (UX) יש השפעה מכרעת על האופן בו מנועי החיפוש יראו את האתר. למרבה הצער, חוויית המשתמש עצמה מושפעת מיותר מדי גורמים מכדי שניתן יהיה למדוד אותה, מה שמביא מקדמי אתרים רבים מלהרים ידיים מראש – אבל אם אתם רוצים לשרוד בהצלחה בעולם קידום האתרים של ימינו, עליכם להבטיח שחוויית המשתמש שתספקו לגולשים שלכם תהיה חיובית. איך עושים את זה? הנה כמה נקודות למחשבה:

• ודאו שזמן השהייה באתר ארוך, ששיעור ההקלקה גבוה וששיעור הנטישה נמוך. מדובר בפרמטרים ותיקים שאינם נחשבים למשפיעים באופן ישיר על דירוגו של אתר בגוגל, אולם הם מעידים על טיב חוויית המשתמש של הגולשים המגיעים לאתר.

• שפרו את ארכיטקטורת האתר, מתוך כוונה לשפר את אפשרויות הניווט בו עבור הגולשים האנושיים (ובעקיפין עבור הרובוטים הסורקים של מנועי החיפוש), כך שיהיה קל יותר לכל אחד למצוא את העמוד שהוא צריך. הגישה צריכה להיות "כמה שיותר פשוט, יותר טוב".

• בצעו אופטימיזציה למהירות האתר, כך שהוא ייטען במלואו בתוך שתי שניות או פחות. כך למשל תוכלו לשפר את דחיסות התמונות או את מבנה הקוד, או להחליף שרתים למהירים יותר.

• שקלו לשכור מומחה חוויית משתמש שמתמחה בתהליך של בניית אתרים על מנת לייעל את האתר שלכם בהתאם לכוונת המשתמש. הואיל וקידום אתרים התפתח והפך לממוקד-משתמש, הגיוני להיעזר באיש מקצוע שמתמצא יותר בדברים שמשפיעים על החוויה הזו. אחרי הכל, המטרה בקידום אתרים היא לא רק להשיג לידים ותנועת גולשים, אלא גם להמיר ולמכור.

חוויית המשתמש הופכת ליותר ויותר מרכזית באלגוריתם של גוגל, והואיל והוא עצמו מתפתח ונעשה חכם יותר לטובת המשתמש, הרי שכדאי להבין לפחות את הבסיס של חוויית המשתמש.

4. ההבדל בין הצלחה לכישלון טמון במובייל

היום כבר ידוע שגוגל נוטה להעדיף אתרי מובייל בתוצאות החיפוש על פני אתרים אחרים, וזה כבר נכון לא רק בחיפוש במובייל אלא גם בחיפוש במכשירים אחרים, שולחניים. לרוע המזל, על אף שמדובר בצעד הגיוני לאור העובדה שלמעלה ממחצית התנועה בעולם מתבצעת כיום באמצעות מכשירים סלולריים, עדיין לא פשוט כלל להפוך אתר מסוים לכזה שעובד היטב הן במובייל והן במכשירים אחרים.

על פי המלצה מטעם גוגל, נקודת פתיחה טובה צריכה להיות השקעה בעיצוב רספונסיבי, כלומר כזה שמתאים את עיצוב העמוד לגודל המסך שבו הוא מוצג. כמו כן יש לוודא שהתוכן מתאים הן לגרסה השולחנית והן לגרסה הניידת כך שחוויית המשתמש תהיה מהירה ונוחה לשימוש.

 , צילום: bigstockphoto.com צילום: bigstockphoto.com  , צילום: bigstockphoto.com

5. החיפוש הקולי כבר כאן

ראשית מהו חיפוש קולי? ישנה אפשרות לבצע שאילתת חיפוש בעזרת הקלטת הודעה קולית, כאשר המגמה בחו"ל בארה"ב, 55 אחוזים מן הצעירים ו-41 אחוזים מן המבוגרים כבר משתמשים בחיפוש קולי, ועל פי גוגל למעלה מ-20 אחוזים מן החיפושים במובייל מתבצעים באמצעות הקול. אמנם סביר להניח שהאפשרות של חיפוש קולי לא תחולל מהפכה של ממש בקידום האתרים בעתיד הקרוב, אבל למה בעצם לא להתחיל להתכונן?

- בצעו אופטימיזציה לתוכן על ידי שימוש בשפה טבעית ככל האפשר, למשל תוך שימוש במילות חיפוש זנב ארוך משולבות בכוונת משתמש, או במענה על שאלות.

- צרו עמוד של שאלות נפוצות ותשובות להן.

בקיצור, כרגע עדיין אין חובה של ממש להיערך לשינויים מרחיקי לכת כתוצאה מן החיפוש הקולי, אבל מי שיקדים לבצע אופטימיזציה למעשה מתחיל להתכונן כבר מעכשיו ליום שאחרי.

הדרך הכי טובה היא ניסוי וטעייה

בעולם קידום האתרים, הצלחה מגיעה בדרך כלל כאשר מתבצע שימוש בשיטות הטובות ביותר תוך כדי ניסוי וטעייה. זאת משום שכללי קידום אתרים אינם חקוקים באבן, אלא משתנים ומתפתחים באופן תמידי. אין נוסחה אחת נכונה, ורק ניסוי וטעייה יכולים לאפשר לכם לקבוע אילו שיטות עובדות עבורכם ואילו לא – וגם זה בדרך יהיה נכון עבור נקודת זמן אחת ולא בהכרח עבור נקודת זמן אחרת.

הסוד לקידום אתרים הוא פשוט:

עליכם ללמוד לשלב ולנסות שיטות שוטות, לנתח את התוצאות (תוך הבנה שיכול להיות שכל העבודה שלכם הייתה לשווא בגלל העדכון האחרון של גוגל ו/או בגלל פעולות מקבילות של המתחרים שלכם). לאורך התהליך עליהם לאתר שיטות שפועלת היטב, לסנן שיטות שכבר אינן יעילות – וחוזר חלילה.

סיכום

קידום אתרים אינו נגמר לעולם אלא מתפתח כל הזמן. כל אחד היה שמח למצוא נוסחת קסם עם חוקים מדויקים שתאפשר להסביר פעם אחת ולתמיד איך עובד קידום אתרים אורגני - אבל מדובר בתחום סבוך מכדי להתאים לתבנית אחת. הוא אמנם מתפתח סביב מערכת נתונה של עקרונות וכללים, אולם הוא גם בנוי ממעקב, ניתוח ויישום של טכניקות שעובדות היטב (תוך ויתור על טכניקות שאינן עובדות).

כעת כל מה שנותר לכם לעשות הוא לזכור לשים לב למתחרים שלכם - ואתם בדרך הנכונה להצלחה. כך עובד קידום אתרים, וכך הוא ימשיך לעבוד, לפחות עד שנפקיד את כל התהליך המורכב הזה בידי איזושהי אינטליגנציה מלאכותית...

קידום אתרים כמקור השקעה לנכסים מניבים, מאפשר למשקיע אחוזי תשואה מטורפים, יש לכם רעיון ורצון להשקיע? אשמח לעניין אתכם במיזמים משותפים, ניתן לחייג אליי ישירות 050-8127373 אייל SEOLINKS

המאמר בשיתוף: אייל רחמים מנכ"ל דיגיטאץ' חברה לשיווק באינטרנט וכותב בלוג קידום אתרים SEOLINKS שמדורג בתוצאה הראשונות בחיפוש האורגני בגוגל בביטוי "מקדם אתרים", מרצה במכללה למנהל, בעל ניסיון של 9 שנים בתחום השיווק באינטרנט, מוסמך רישמית על ידי Google Adwords.

תגיות

זהו ערוץ פרסומי והידיעות הינן באחריות המפרסמים בלבד. לכלכליסט אין אחריות על תוכן הידיעות המפורסמות