אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דיווח: גוגל תחשוף באוקטובר שעון חכם משלה צילום: Hollis Johnson

דיווח: גוגל תחשוף באוקטובר שעון חכם משלה

לפי מדליף העל אוון בלאס, החברה תרחיב את סדרת פיקסל לתחום המחשוב הלביש. הוא צפוי לזכות במעבד חדש שיאפשר זמן סוללה ממושך, יכולות הפעלה קולית עשירות ועוד. ואולם, לא ברור האם יצליח לשנות את מצב שוק המחשוב הלביש - בו רוב המשתמשים עדיין מתעלמים מהשעונים החכמים לחלוטין

02.07.2018, 12:34 | רפאל קאהאן

גוגל צפויה לצרף שעון חכם למשפחת מוצרי פיקסל: לפי מדליף העל אוון בלאס, החברה מפתחת מספר שעונים חכמים, שייחשפו בהמשך השנה - ככל הנראה באירוע החומרה שלה באוקטובר, בו תציג את הדור השלישי של סמארטפוני הפיקסל.  

קראו עוד בכלכליסט

גוגל נשענה על שותפות כסמסונג, וואווי, LG ואסוס לחדירה אל שוק המחשוב הלביש, אך הביקוש המאכזב גרם לחלקן לוותר על הקטגוריה לחלוטין. גוגל מיתגה מחדש את גרסת אנדרואיד לשעונים חכמים כ-Wear OS, ויכול להיות שהשעון המדובר יהיה ספינת הדגל של הגרסה החדשה.

שעון חכם מבוסס Wear OS, צילום: Hollis Johnson שעון חכם מבוסס Wear OS | צילום: Hollis Johnson שעון חכם מבוסס Wear OS, צילום: Hollis Johnson

Wear OS הוטמעה בעיקר בשעונים חכמים שמיוצרים על ידי פוסיל ומובדו, ככל הנראה בהנחה של גוגל שיצרניות שעונים יהיו מחוברות יותר לדרישות השוק מיצרניות אלקטרוניקה. עם זאת, המהלך טרם הניב הצלחה מסחרית; Wear OS מחזיקה כיום אחוז זניח מהשוק - שנשלט בידי האפל ווטש.

לפי דיווח של הביזנס אינסיידר, השעון של גוגל זכה לשלושה שמות קוד - Ling, Triton, ו-Sardine, כשלא ברור אם מדובר בשלוש תצורות שונות, גדלים שונים או דגמים שונים של אותו שעון (למשל, עם או בלי קישוריות סלולרית מובנית.). ככל הנראה שהמעבד שיניע את השעון יהיה מעבד ייעודי מתוצרת קוואלקום; מנהל המחשוב הלביש בחברה הצהיר לאחרונה שהוא יושק במקביל לשעון חכם חדש - ושתהיה בו אינטרגרציה הדוקה עם אסיסטנט, הסייענית החכמה של גוגל. לפי הערכות, יזכה השעון גם בחיי סוללה ארוכים ביחס לקטגוריה, GPS מובנה, מד דופק וקישוריות מובייל.

לא ברור אם המהלך של גוגל יזניק את שוק המחשוב הלביש; אף יצרנית לא הצליחה לפצח את דרישות השוק הרחב, לרבות אפל, שמכירות הווטש שלה אמנם מאפילות על המתחרים אך עדיין לא מעידות על טרנד מוצלח. שוק המחשוב הלביש טרם מימש את הפוטנציאל שתלתה בו תעשיית החומרה; שעונים חכמים עדיין דורשים הטענה יומיומית ותלויים בסמארטפונים. בנוסף, אין יתרון בשימוש בשעון חכם כל עוד הסמארטפון עדיין מהווה את מרכז החיים הדיגיטליים של המשתמשים. פרט לאימוני כושר, אין מספיק סיטואציות בהן יש לשעון יתרון, כך שרוב המשתמשים נמנעים מרכישתו.

תגיות