צילום: משרד התחבורה
שמונה שנים אחרי הלאמת כביש 531, תושבי רעננה חוברו למערכת הרכבות הארצית
החל ממחר קו רכבת השרון יחובר לקו הוד השרון-באר שבע (הקו המערבי), כך שהנסיעה מתחנות רעננה לתל אביב תארך כ-40 דקות. בשלב השני, שאמור להתבצע עוד השנה, המסילה תופעל במתכונת מעגלית לרבות חיבור לתחנת הרצליה ומסילות החוף כך שהנסיעה מרעננה לתל אביב תתקצר עם הבטחה לכ-20 דקות נסיעה בלבד
02.07.2018, 12:44 | ליאור גוטמן
ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר התחבורה ישראל כץ חנכו הבוקר (ב') את פרויקט רכבת השרון, שכולל בשלב זה שתי תחנות רכבת חדשות: רעננה דרום ורעננה מערב. במשרד התחבורה מזכירים שהקמת מסילות השרון הינו חלק מפרויקט "דרך 531" המבוצע על ידי משרד התחבורה באמצעות חברת נתיבי ישראל (מע"צ לשעבר). במסגרת הפרויקט, הקימה חברת נתיבי ישראל את החלק המערבי של כביש הרוחב שמספרו 531, שנמתח בין אזור כפר שמריהו לכביש 6.
פרויקט 'רכבת השרון' כולל מסילה באורך של כ-33 קילומטרים, מנהרה באורך 1.8 קילומטרים ושתי תחנות רכבת חדשות: תחנת רעננה-דרום, שממוקמת 24 מטר מתחת לכביש 531. תחנת רעננה-מערב ממוקמת בין נתיבי כביש 531, בין רעננה להרצליה, וכוללת גשר הולכי רגל בין אולם הנוסעים לרציפים. כבר ממחר (ג) בבוקר קו רכבת השרון יחובר לקו הוד השרון-באר שבע (הקו המערבי), כך שהנסיעה מתחנות רעננה לתל אביב תארך כ-40 דקות. בשלב השני, שאמור להתבצע עוד השנה, המסילה תופעל במתכונת מעגלית לרבות חיבור לתחנת הרצליה ומסילות החוף כך שהנסיעה מרעננה לתל אביב תתקצר עם הבטחה לכ-20 דקות נסיעה בלבד. השר כץ ציין כי מדובר באחד ממיזמי התשתית הגדולים והחשובים ביותר המבוצעים כיום בגוש דן. לדבריו, כביש 531 יקל באופן משמעותי על מאות אלפי הנהגים ויפחית את גודש התנועה באזור השרון. "מדובר במערכת תחבורה משולבת, ומדובר בצעד נוסף בתנופת הפיתוח של התחבורה הציבורית. אנו קוראים לציבור הרחב לוותר על הרכב הפרטי ולחסוך זמן יקר וכסף", אמר כץ. מנכ"ל נתיבי ישראל, ניסים פרץ הוסיף ששנים רבות של עבודות הנדסיות מורכבות הגיעו לסיומן בבשורה לציבור, ואילו מנכ"ל הרכבת שחר איילון סיכם שרכבת השרון היא שלב נוסף בהיערכות לקראת הדור הבא של רכבת ישראל.
16 תגובות לכתיבת תגובה