פלוג: "ללא שינוי מהותי, הנזק השנתי מהפקקים יוכפל ל-70 מיליארד שקל ב-2040"
נגידת בנק ישראל אמרה את הדברים במסגרת "יום התחבורה הציבורית" שנערך בכנסת; לדבריה, ההוצאה בפועל על תשתיות תחבורה נמוכה ב-45% מהמתוכנן
הכנסת ציינה היום בכמה ישיבות ודיונים את "יום התחבורה הציבורית", במטרה להציף בעיות שונות של תקצוב וחוסר השקעה בתשתיות ומדידת הנזק השנתי שנגרם למשק מהעדר מערכות הסעת המונים מודרניות.
קראו עוד בכלכליסט
ועדת הכלכלה קיימה אף היא ישיבה בנידון בנוכחות שר התחבורה, ישראל כץ. לדבריו, "בתחילת 2010 הבאתי לממשלה תוכנית מסודרת בתחום התשתיות והתחבורה הציבורית. בעבר היו יותר מדי מקומות בפריפריה, בגליל ובנגב, שהיו מנותקים מהיכולת לקבל את השירות של תשתיות ותחבורה ציבורית, היום אנחנו מחברים את כל המדינה. מלבד מסילות הרכבות, אנחנו בונים רכבת קלה בגוש דן, בונים מרכזים ורשויות מטרופוליניות ומקדמים את המסה הגדולה של התחבורה הציבורית, שזה האוטובוסים"
כץ הוסיף כי בתיאוריה, ראשי הערים הם בעד תחבורה ציבורית, אבל לא כשצריך לתעדף אותה על חשבון הרכב הפרטי.
יו"ר הוועדה ח"כ איתן כבל אמר שבחלק מהמקומות ראשי הערים הפכו לחסם המרכזי, והם צריכים לדעת שללא קידום תחבורה ציבורית הם לא יוכלו להיבחר. לדבריו, "ישנם ראשי רשויות שהופכים לחסם, והם צריכים לדעת שאם לא יקדמו תח"צ הם לא ייבחרו".
12 תגובות לכתיבת תגובה