אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דלתא מוציאה לפועל את עסקת אמיננס - רוכשת את החברה ב-125 מיליון יורו צילום: אריאל בשור

דלתא מוציאה לפועל את עסקת אמיננס - רוכשת את החברה ב-125 מיליון יורו

חודשיים לאחר ההודעה על העסקה המתגבשת מגיע שלב הביצוע; חברת ההלבשה התחתונה הצרפתית רשמה בשנת 2017 מכירות של 99 מיליון יורו - העסקה צפויה לתרום מהותית לפעילותה של דלתא באירופה

08.07.2018, 12:13 | מיקי גרינפלד

דלתאמוציאה לפועל את עסקת אמיננס: חודשיים לאחר ההודעה הראשונית על העסקה המתגבשת מודיעה היום (א') דלתא על רכישת קבוצות Financiere Boxer ו-Boxer Holding, בעלות השליטה המשותפות בחברת ההלבשה התחתונה אמיננס (Eminence), תמורת 125 מיליון יורו. 

קראו עוד בכלכליסט

קבוצת בוקסר מחזיקה באמצעות החברה הבת אמיננס (100%)  בכמה חברות באירופה והיא פועלת בתחום ההלבשה התחתונה הממותגת. בשנת 2017 הסתכמו מכירות הקבוצה ב-99 מיליון יורו, 79% מהסכום מקורו בפעילות בצרפת. שנה קודם לכן עמדו המכירות על 97.4 מיליון יורו. אמיננס עוסקת בעיקר במכירה לרשתות קמעונאיות, לצד הפעלת 10 חנויות מפעל שבבעלותה ו-31 חנויות המופעלות על ידי זכיינים, וכן באתר אונליין.

לצורך העסקה נדרשה אמיננס לערוך התייעצות עם נציגי העובדים, ולקבל מהם הודעה לפיה הם מוותרים על זכות הראשונים שקיימת להם לרכישת החברה מידי הבעלים. אמיננס החברה מעסיקה כ-755 עובדים, 500 מהם בצרפת (שם ממוקם מטה החברה) ועוד 195 במפעל ברומניה וכ-60 באיטליה.

דלתא מציינת כי היא אינה צופה שינוי מהותי בפעילות אמיננס ושבשלב זה אין בכוונתה לבצעה בחברה הצרפתית השקעה מהותית - דלתא כן מתכוונת לבחון את תוכנית ההשקעות שאמורות להתבצע בחברה הצרפתית, תוך התדיינות עם המנהלים ונציגי העובדים שלה.

 

 

אייזק דבח מנכ"ל דלתא , צילום: אלעד גרשגורן אייזק דבח מנכ"ל דלתא | צילום: אלעד גרשגורן אייזק דבח מנכ"ל דלתא , צילום: אלעד גרשגורן

לפי תחזיות החברה הישראלית, בעקבות הרכישה יעמוד שיעור המכירות של המוצרים הממותגים על 70% מכלל ההכנסות השנתיות שלה, לעומת 67% כיום. "הרכישה היא סינרגטית לפעילות החברה בתחום ההלבשה התחתונה והיא נעשית בהתאם לאסטרטגיה הכוללת של החברה להרחיב את נתח הפעילות הממותגת מכלל המכירות של החברה", מציינת דלתא.

דלתא צופה עוד שהרכישה תוביל לצמיחה בפעילות באירופה, שתגדל ל-34% מהמכירות השנתיות של דלתא, לעומת 29% טרם העסקה, ובכך "תתרום לאיזון טוב יותר של המכירות בין ארה"ב לאירופה". שיעור המכירות לארה"ב צפוי לרדת לפי דלתא מ-56% ל-51%.

כמו כן, המכירות בקטגוריית הגברים של דלתא צפויות לעלות ל-29% מהמכירות השנתיות, לעומת 24% טרם העסקה. 87% ממוצרי אמיננס מיועדים לגברים, רק 8%  לנשים ו-5% לילדים ותינוקות. מותגי החברה לגברים הם ותיקים מאוד, כך למשל המותג Athena מצרפת נוסד ב-1962, אחד המותגים הנרכשים – Liabel מאיטליה, נוסד ב-1851. מותג Eminence המיועד לפלח שוק עליון עצמו נוסד בצרפת ב-1944.

לפני חודשיים, עם פרסום דבר העסקה המתגבשת, הדגישו בדלתא כי היא לא צפויה לפגוע משמעותית ביחסים הפיננסים. הרכישה צפויה להגדיל את יחס החוב ל-EBITDA ל-2.0 לאחר העסקה במונחי נתוני 2017. בדומה ליחס שרשמה החברה לאחר עסקת סבן פור אול ב-2016. "גם המסר העיקרי של תוספת של 45-40 סנט לרווח למניה על בסיס שנתי, הוא מאוד משמעותי. זו תרומה של מעל 20% לרווח שלנו למניה. כמו כן, זו לא חברה שצריך 'לסדר' או 'לתקן' אותה. מדובר בחברה יציבה. העיקר מבחינתנו זה לצמוח ולגדול עם ההנהלה", אמר המשנה למנכ"ל וסמנכ"ל התפעול של דלתא יוסי חג'ג'.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות