אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
טנסנט תנפיק את חטיבת המוזיקה שלה בארצות הברית

טנסנט תנפיק את חטיבת המוזיקה שלה בארצות הברית

לפי הערכות, יתבצע הספין-אוף לפי שווי של 25 מיליארד דולר, והחברה תנסה לגייס דרכו 4 מיליארד דולר. מדובר בשירות המוזיקה בסטרימינג הפופולרי ביותר בסין

09.07.2018, 10:52 | עומר כביר
ענקית האינטרנט הסינית טנסנט תבצע ספין-אוף לחטיבת המוזיקה טנסנט מיוזיק ותנפיק אותה בארה"ב - כך לפי הודעה שמסרה החברה לבורסת הונג קונג. מדובר בשירות המוזיקה המקוון הפופולרי ביותר בסין, שלפי הערכות מחזיק ב-120 מיליון מנויים. 

קראו עוד בכלכליסט

טרם נקבעו תנאי הספין-אוף וההנפקה, ולא נחשפו רשמית השווי לפיו תתבצע או הסכום שרוצה טנסנט לגייס. ואולם, לפי הערכות, יתבצע גיוס של 4 מיליארד דולר לפי שווי של 25 מיליארד.  

טנסנט מיוזיק טנסנט מיוזיק טנסנט מיוזיק

המהלך פורש כעדות להתאוששות המתמשכת של תעשיית המוזיקה, שבשנים האחרונות החלה סוף סוף לחזור למסלול הצמיחה אחרי יותר מעשור של התנוונות. צמיחה זו מיוחסת במידה רבה לשירותי הסטרימינג, שיצרו מודל שמגדיל את ההאזנה החוקית למוזיקה ואת התמלוגים שמשולמים לחברות.

הדבר ניכר בביצועים של השחקנית הגדולה בתחום, ספוטיפיי: מאז שביצעה רישום ישיר למסחר בבורסת ניו יורק בתחילת אפריל עלו מניות החברה בכ-35%. עם זאת, התקופה הקרובה עלולה להיות קשה יותר בעבורה: לפי דיווח של אתר Digital Music News, לאחרונה עקף שירות אפל מיוזיק את ספוטיפיי במספר המנויים המשלמים בארה"ב. הפער בין השירותים עדיין קטן מאוד - לשניהם יש כ-20 מיליון מנויים משלמים (לספוטיפיי יש גם כמה עשרות מיליוני מנויים במסלול חינמי נתמך פרסומות שלא מוצע באפל מיוזיק) – אף לפי הדיווח הוא צפוי להתרחב משמעותית עד לחג המולד הקרוב.

תגיות