אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הממונה על שוק ההון: נסיעות "קאר פול" אינן מחייבות רכישת פוליסות יעודיות צילום: יאיר שגיא

הממונה על שוק ההון: נסיעות "קאר פול" אינן מחייבות רכישת פוליסות יעודיות

ממכתב ששלחה דורית סלינגר למנהלי חברות הביטוח עולה, כי הסעות שיתופיות אשר מתקיימות כחוק ולפי דרישות משרד התחבורה מכוסות במסגרת ביטוח חובה רגיל ואינן מחייבות רכישת פוליסה מיוחדת

09.07.2018, 13:11 | תומר הדר

הסעות שיתופיות - "קאר פול" אינן דורשות רכישה של פוליסות ביטוח מיוחדות - כך עולה מתוכנו של מכתב ששלחה הממונה על שוק ההון דורית סלינגר למנהלי חברות הביטוח. לפי סלינגר, הסעות שיתופיות אשר מתקיימות כחוק ולפי דרישות משרד התחבורה (עד שתי נסיעות ביום, עד ארבעה נוסעים, עד שני שקלים לנסיעה) מכוסות במסגרת ביטוח חובה רגיל ואינן מחייבות רכישת פוליסה מיוחדת.

מעודדים נסיעות המונים, צילום: אוראל כהן מעודדים נסיעות המונים | צילום: אוראל כהן מעודדים נסיעות המונים, צילום: אוראל כהן

בדצמבר האחרון חתם שר התחבורה ישראל כץ על תקנות שאפשרו ביצוע נסיעות קאר פול. אך לנוכח זאת התקבלו פניות רבות מענף הביטוח בדרישה להבין את עמדת משרד האוצר בכל הנוגע לכיסוי ביטוחי לנוסעים. כעת, כאמור, הודיע משרד האוצר רשמית כי הקאר פול מכוסה.

לדברי שר האוצר משה כחלון: "משרד האוצר מבצע פעולות שונות כדי לעודד נסיעת המונים ולהפחית את מספר כלי הרכב הנוסעים בכבישים, לרבות שימוש בתמריצים כלכליים. אני מברך על פרסום עמדת הממונה וסבור שפעולה כזו תסייע בהשגת המטרה שהצבנו לעצמנו". הממונה על שוק ההון, דורית סלינגר ציינה: "אני סבורה שהעמדה שפרסמנו היום תעניק ודאות לציבור ותעודד אותו לעשות שימוש בפלטפורמת נסיעה שיתופית. יצירת תשתית ביטוחית ראויה עבור נהגים העושים שימוש בפלטפורמה זו הינה צעד ראוי וחשוב להפחתת העומס בכבישים ולהקל על הציבור".

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

1.
2 שח לקמ זה יותר יקר ממונית- 1.63 לקמ.
איך ייתכן שרכב שעושה קאר פול נוסע במחיר גבוה יותר מהתכנון של משרד התחבורה בו יפעלו המונים של המוניות. 1.63 שח לקמ ולכל דקה. זאת אומרת אם נסעת 5 קמ ב 10 דק שילמת 15 × 1.63 פלוס 10.4 שח בסיס במונית בה יש הוצאות תפעול ואחזקה גבוהות מרכב פרטי . בקארפול נהג שנוסע לאותו יעד יכול לקבל ל 50 קמ כ 100 שח. ללא תמורה עבור שכר אלא רק להוצאות. דהיינו נהג מונית כמעט ולא יקבל תמורה עבור שעת העבודה שלו או זמן העבודה שלו. מכאן רואים כי ועדות המחירים והממונה של שוק ההון משלבים כוחות נגד נהגי המוניות .
שי דיין  |  09.07.18