סלינגר פרסמה חוזר חדש שיפגע ביכולת שימור החוסכים בפנסיה

סלינגר פרסמה חוזר חדש שיפגע ביכולת שימור החוסכים בפנסיה

לפי החוזר על סוכן ביטוח שירצה להניא חוסך מלעבור למוצר פנסיוני מתחרה לנמק בכתב מדוע כדאי לו להישאר במוצר הפנסיוני הקיים, גם אם למשל דמי הניהול שלו יקרים משמעותית

10.07.2018, 09:20 | רחלי בינדמן

הממונה על שוק ההון דורית סלינגר פרסמה אתמול (ב') חוזר שאת תוכנו חשפה לראשונה לפני חודשיים בכנס לשכת סוכני הביטוח.

קראו עוד בכלכליסט

מדובר בחוזר שעלול לחסל את האפשרות של חברות הביטוח וסוכני הביטוח לשמר לקוחות במוצר הפנסיוני שבו הן נמצאים שכן החוזר מחייב את סוכן הביטוח או את המשווק של חברת הביטוח להחתים את החוסך על מסמך הנמקה גם בעת ניסון לשמר אותו ולא רק בעת צירופו למוצר פנסיוני.

אילוסטרציה, צילום: שאטרסטוק אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק אילוסטרציה, צילום: שאטרסטוק

מסמך הנמקה הוא מסמך שסוכני הביטוח ממלאים היום עם הלקוח בעת צירופו למוצר פנסיוני המנמק מדוע מדובר במוצר הטוב ביותר עבור הלקוח. כעת דורשת סלינגר כי גם בעת ניסיון להניא לקוח מלעזוב מוצר פנסיוני ימלא לו הסוכן או המשווק מסמך המנמק בפירוט מדוע כדאי לו להישאר במוצר הפנסיוני הקיים. כך לדוגמא לקוח שרוצה לעבור לקרן פנסיה עם דמי ניהול מוזלים לעומת קרן הפנסיה הקיימת שלו, בעת הליך השימור שלו יידרש הסוכן להסביר מדוע כדאי לחוסך להישאר בקרן פנסיה יקרה הרבה יותר.

לפי החוזר בעת מתן המלצה ללקוח שלא לעזוב את המוצר הפנסיוני חייב יהיה הסוכן או המשווק להציג ללקוח השוואה בין המוצר הפנסיוני בו הוא חוסך כיום למוצר הפנסיוני אליו רוצה לעבור. לפי החוזר החדש הסוכן יצטרך להציג את העלות הכוללת של דמי הניהול במוצר הקיים של הלקוח למול המוצר החדש.

בענף הפנסיוני לא אוהבים את החוזר שכן מעריכים שיישומו יקשה מאד על חברות הביטוח לשמר את הלקוחות שלהם, כשהאיום המרכזי הוא במעבר לאחת משתי קרנות פנסיית ברירת המחדל המוזלות.

באחרונה התקיים דיון בועדת הכספים סביב חוזר אחר שפרסמה רשות שוק ההון המבקש לקצר את תקופת השימור של גופי הפנסיה במטרה לתמרץ אותן להציע מלכתחילה הצעות אטרקטיביות ללקוחות ולא רק כשהם כבר מבצעים הליך עזיבה. אלא שחברי הכנסת דחו את כניסת התקנות לתוקף מחשש כי הן יפגעו בכוח המיקוח של החוסכים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
מעניין כמה מהתגובות הן של סוכני ביטוח או במימונם
סלינגר היא מפקחת אמיצה שפועלת לטובת הציבור ואינה שבויה בידי חברות הביטוח. אינני מכיר את פרטי החוזר והאם הוא חל על שיחות שימור לקוחות (על פניו, אם החברה המעבירה מחליטה להציע דמי ניהול עדכניים נמוכים משל החברה הקולטת, אין קושי לכתוב מסמך הנמקה גם בלי לחכות לנתונים נוספים מהמסלקה), אבל הוא פותר בעיה משמעותית של סוכנים ש"עצותיהם" שערורייתיות ואינן טובות ללקוח. כן ירבו רגולטורים כמוה!
א  |  19.07.18
4.
ביום שיפסיקו לקבל משכורת עתק ...
על חשבון משלם המיסים היא לא דואגת לחוסכים היא דואגת לג'וב הבא שלה מקבלת משכורת מנופחת על חשבון משלם המיסים מה אם גילוי נאות על השכר שמקבלת ????! הגיע העת שהיא וחבריה יקבלו משכורות נמוכות יותר כי חוסך לפעמים פועל באי שיקול דעת ויש מקום לשימור החוסך יכול להחליט אם מתאים לו או לא להמשיך בתהליך
גנבת בצווארון לבן  |  11.07.18
לכל התגובות