אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נוסעים פחות מ-4,400 ק"מ בשנה? נסיעה במונית תהיה זולה יותר מרכב פרטי צילום: istock

נוסעים פחות מ-4,400 ק"מ בשנה? נסיעה במונית תהיה זולה יותר מרכב פרטי

לפי נתוני חברת "חשב מערכות מידע", אם מדובר בממוצע של כ-15 אלף ק"מ בשנה, השימוש ברכב עדיף וזול יותר לכל ק"מ נסיעה משימוש במוניות

10.07.2018, 11:36 | ליאור גוטמן
הניסיונות של הכנסת לעודד שימוש בתחבורה ציבורית מגובות הבוקר (ג') בניתוח כלכלי לפיו זול ויעיל יותר להשתמש במונית, אם הנסיעה השנתית היא כ-4,400 ק"מ בשנה.

קראו עוד בכלכליסט

לפי נתוני חברת "חשב מערכות מידע", העלייה האחרונה בתעריפי המוניות בשיעור של 4.2% מחדדים את השאלה אם השימוש ברכב פרטי יעיל וזול יותר על פני השימוש, כאשר הבחינה היא לרכב בנפח 1,300 סמ"ק שעשוי לבלות את חייו בעיקר בנסיעות עירוניות או פרבריות.

פקקים בכבישים (ארכיון), צילום: אוראל כהן פקקים בכבישים (ארכיון) | צילום: אוראל כהן פקקים בכבישים (ארכיון), צילום: אוראל כהן

לפי חשב, המספקת מידע בתחום החישובים הפיננסים, דיני עבודה וניהול יחסי עובד מעביד, כל עוד הנסיעה החודשית אינה עולה על 370 ק"מ, השימוש במונית זול יותר על פני אחזקת רכב פרטי.

מנגד, אם הנסועה הממוצעת גבוהה יותר (הממוצע הארצי הוא כ-15 אלף ק"מ בשנה), השימוש ברכב עדיף וזול יותר לכל ק"מ נסיעה משימוש במוניות. לעניין העלות בחשב מציינים את עלות הביטוחים, הדלק, הטיפולים והחניות שמלווים כל בעל רכב.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
הפתרון לתחבורה ציבורית נאותה הוא
רכבת חשמלית איטית (30-60 קמ"ש) בכל עיר. שתסע על מסילות יעודיות ותחבר בין השכונות לאזורי התעשיה/בילוי. חינם ומסובסד. הממשלה צריכה לסבסד הקמה והעירייה צריכה לגבות עוד 5-10 ש"ח לחשבון הארנונה מכל בית אב. בטכנולוגיה של היום גם על נהג אפשר לותר.
זרח  |  11.07.18
6.
כל אדם שעובד בעיר שאינה עיר מגוריו - נוסע יותר מ370 ק"מ בחודש
נסיעה מראשון לציון לתל אביב תארך 20 ק"מ לכל כיוון, וביום אחד 40ק"מ לשני הכיוונים. עשרה ימי עבודה (בחודש יש יותר יותר מכפליים) יעברו את המספר הנ"ל. עשרים ימי עבודה יכפילו אותו. מעבר לנסיעות עבודה פעמיים ביום יש את כל שאר הנסיעות, קניות, בילוי, טיול. כל אדם מבוגר שעובד בעבודה מסודרת, חייב רכב פרטי. המצב היה שונה אם רק היתה תחבורה ציבורית נאותה בכל ימות השבוע שיכסו את כל הערים הגדולות, ובין הערים הגדולות. בישראל אין תחבורה ציבורית שיכולה להחליף רכב פרטי - לא בגלל טענות או רעיונות אלא כי היא לא קיימת, פיזית, בימים מסויימים ובאיזורים מסויימים. נסיעה לחוף הים בתחבורה ציבורית זמינ לא אפשרית בסוף השבוע, במדינה ששוכנת לחופו של ים, אלא אם נוסעים במונית בעלות של מאות שקלים לני הכיוונים. בישראל אין תחליף לרכב פרטי לאדם מבוגר ועובד
ישראל  |  11.07.18
לכל התגובות