אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
התאונה האוטונומית: אובר מאשימה את הש"ג, מפטרת 100 נהגי בקרה צילום: רויטרס

התאונה האוטונומית: אובר מאשימה את הש"ג, מפטרת 100 נהגי בקרה

החברה, שעודנה מתחקרת את תאונת הרכב האוטונומי שלה ממרץ האחרון בה נהרגה הולכת רגל, מאשימה את הגורם האנושי; הנהגים פוטרו ויוחלפו ב"מומחי משימה", אנשים בעלי יכולות טכניות ספציפיות לפיקוח על ניסויי הרכב העצמוני

12.07.2018, 13:00 | עומר כביר
הש"ג אשם? אובר מפטרת 100 נהגי בטיחות מתוכניות הרכב האוטונומי שלה בפיטסבורג ובסן פרנסיסקו, בעקבות התאונה הקטלנית שגרמה למותה של הולכת רגל  - כך לפי דיווחים של Quartz והוול סטריט ג'ורנל. באובר אישרו את הפרטים.

קראו עוד בכלכליסט

דו"חות שבדקו את התאונה, שבה נהרגה במרץ איילין הרצברג, גילו אמנם שנהגת הבטיחות צפתה בהולו בסמוך לפגיעה, אך היא נגרמה גם בגלל תקלת תוכנה במערכות אובר.

המכונית הדורסת של אובר, בבדיקה לאחר התאונה, צילום: רויטרס המכונית הדורסת של אובר, בבדיקה לאחר התאונה | צילום: רויטרס המכונית הדורסת של אובר, בבדיקה לאחר התאונה, צילום: רויטרס

עתה, כך נראה, החליטו אובר לטפל דווקא בגורם האנושי, ובפרט עשרות נהגים שלא היו קשורים לתאונה ויאבדו כעת את מקום עבודתם. זאת, אחרי שבמאי כבר פיטרה 300 עובדים במשרות דומות כשסגרה את פעילות הרכב האוטונומי שלה באריזונה.

לדברי החברה, היא מתכננת להחליף את 100 הנהגים ב-55 "מומחי משימה" בעלי מומחיות בניסויים בדרך ובתנאים מואצים ושיוכלו לספק משוב טכני יותר למפחתי המכוניות האוטונומיות. הנהגים שפוטרו יוכלו להגיש מועמדות למשרה החדשה, ואולם לא ברור לכמה מהם יש את הכישורים הנדרשים בעבורה וגם במקרה הטוב ביותר רק מעט יותר ממחצית מהם יוכל לזכות במשרה. "הצוות שלנו נשאר מחויב לבניית טכנולוגיות נהיגה אוטונומית, ואנחנו רוצים לחזור לכבישים ציבוריים בחודשים הקרובים", נמסר מאובר.

תגיות