אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המבחן המעשי בדו-גלגלי - קצת יותר קשה צילום: מיכאל קרמר

המבחן המעשי בדו-גלגלי - קצת יותר קשה

בין היתר ידרשו הנבחנים להפגין יותר שליטה באופנוע בעת ביצוע המבחן במגרשי נהיגה סגורים תוך נהיגה במהירות גבוהה יותר. בנוסף, הנבחנים יצטרכו לנהוג בין עמודים

23.07.2018, 10:08 | תומר הדר

לומדים נהיגה על אופנוע? מעתה המבחן המעשי יהיה יותר קשה. לפי נוסח נהלים חדש לטסטים לרכב דו-גלגלי (אופנועים וקטנועים) מיועדים מבחני הנהיגה לדו-גלגלי להפוך תובעניים יותר, הודות להצגת מספר סעיפי מבחן חדשים.

בין היתר ידרשו הנבחנים להפגין יותר שליטה באופנוע בעת ביצוע המבחן במגרשי נהיגה סגורים לנוכח העובדה שהתמרונים יבוצעו במהירות גבוהה יותר. במסגרת זו יוטמעו מספר נהלי בדיקה המקובלים באירופה במבחני רישוי לאופנוע - למשל מעבר בין עמודים שהבוחן מציב על

מסלול המבחן.

אילוסטרציה, צילום: שאול גולן אילוסטרציה | צילום: שאול גולן אילוסטרציה, צילום: שאול גולן

בנוסף, מיושם במבחן לראשונה גם נוהל "השכבות", כלומר הטיה של האופנוע בסיבוב בזווית חריפה. יש להדגיש כי עד כה בוצעו טסטים ספורים בלבד לדו-גלגלי מאז כניסת הרפורמה במבחני הרישוי לתוקף.

לדברי מורים לנהיגה, למרות שכשבוע חלף מאז כניסת הרפורמה לתוקף, הבלבול עדיין חוגג. אחד המורים סיפר, שזמני ההמתנה לטסט לרכב דו-גלגלי וגם למכונית עדיין עומדים על בין יותר מ-3 שבועות לחודשיים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות