אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ועידת כלכליסט

מנכ"ל נספרסו ישראל: "עובד מאושר הוא עובד שמייצר ארגון צומח"

משה מרי בוועידת חוויית העובד בעידן החדש: "העיקרון הראשון שלנו מבוסס על סימטריה. הבוטיק שלנו יפה, אך החלק האחורי שלו מוקפד באותה מידה. כשיש לעובד מקום לאכול ולשוחח עם המשפחה - הוא מאושר"

24.07.2018, 10:23 | תומר הדר

"עובד מאושר הוא עובד שמייצר ארגון צומח". כך אמר משה מרי, מנכ"ל Nespresso ישראל, בוועידת חוויית העובד בעידן החדש של "כלכליסט" ו-Nespresso.

לדברי מרי, "לפני עשור הצטרפתי לנספרסו בישראל כדי להקים את החברה. אני שם דגש על חוויית העובד ומבחינתי חוויית העובד היא חוויית הלקוח. כשאני בוחן את חוויית העובד, אני רוצה את מה שכולם רוצים. כולנו רוצים רווחה, איכות חיים, התפתחות מקצועית. אך מעבר לכך, אנו רוצים חיבור טוב למה שאנו עושים. בסקר שנערך לאחרונה, התגלה ש-80% ממנהלים בכירים מייחסים חשיבות לחוויית העובד, אך רק 20% מאמינים שהדבר קיים אצלם בארגון. אנו יודעים שחברות שעובדיהן שמחים הן חברות שצומחות. פרופסור דן אריאלי מדד שביעות רצון של עובדים בחברות ובמקביל את שביעות רצון הלקוחות. וגילה מתאם גבוה כמובן. ולכן הוא הקים קרן שחוזה צמיחה של חברות על בסיס שביעות רצון של עובדים".

עוד הוסיף מרי: "אתן לכם כדוגמה את בוטיק נספרסו. מעוצב. ממוזג. נציגי שירות חייכניים ומרוצים. אנו כחברה לא יכולים לומר לעובד להיות שמח או מאושר, זה בלתי אפשרי. אך אנו עובדים לפי עקרונות – אנו מונחי עובדים. העיקרון הראשון שלנו מבוסס על סימטריה. הבוטיק שלנו יפה כמובן, אך החלק האחורי שלו מוקפד באותה מידה וזה לא מובן מאליו בסביבת ריטייל בו כל מ"ר צריך להיות מנוצל למכירות. החלק האחורי מרווח ונעים כמו החלק הקדמי. וזה לא קל, אך יש להבין שכשיש לעובד מקום מנוחה, מקום לאכול, לשוחח עם המשפחה, הוא עובד מאושר. אנחנו בנספרסו, בכל העולם, לא רק בארץ, חווים צמיחה מטאורית בהקמת פינות קפה בארגונים  ובבתי עסק".

משה מרי, מנכ"ל נספרסו. "עובדים מחפשים משמעות", צילום: עמית שעל משה מרי, מנכ"ל נספרסו. "עובדים מחפשים משמעות" | צילום: עמית שעל משה מרי, מנכ"ל נספרסו. "עובדים מחפשים משמעות", צילום: עמית שעל

מרי סיפר כי "לפני עשור, עם הקמת נספרסו ישראל, הישראלי לא ידע מהי נספרסו. בארגון היו לנו עובדים צעירים ונחושים, בני 21 – ולנו היתה שיטה- כל עובד קיבל מכונת קפה הביתה. וכך העובד למד את הקפה. נהנה ממנו. העיקרון השני שלנו נוגע לחשיבה סגמנטיאלית וחשיבה על כל עובד וצרכיו. אנו מקפידים לייצר השראה בקרב עובדינו. עלינו לחשוב באופן שונה. הרבה פעמים ארגונים ממוקדים למשל במשרדים שיהיו יפים, אך העובדים לא רק יושבים במשרד. יש לנו בוטיקים, יש לנו עובדים במטוסים, עובדים שעל הכביש. ולכן לנו חשובות פעולות בריאות, פעולות רווחה. לנו חשוב שהעובד יהיה שבע רצון בכל מקום".

"העיקרון השלישי שמנחה אותנו הוא המיקוד בעובד", מרי המשיך, "הצרכן במרכז כמובן - אך חשוב לציין שחוויית עובד היא משהו שדורש מחקר. אנו גילינו שאקלים ארגוני כולל את כל תחומי חיי העובד. למשל, איזון טוב בין בית בעבודה. אנו מעודדים עובדים להתחבר ולהתיידד. אנו משתפים את כל עובדינו באסטרטגיה שלנו, בפעילויות. באתגרים שלפנינו. פיתחנו תוכנית ארגונית שמאפשרת לנו להשתתף בחשיבת העובדים. מעבר לכך, סביבה פיזית חשובה מאוד - אנו מעודדים שיח לא פורמאלי בארגון, מה שנקרא שיחה בפינת הקפה. אנו יודעים שרעיונות טובים ויצירתיים נהגים בפינת הקפה. גם משברים נפתרים בפינת הקפה. הערך שנוצר בשיח הלא פורמאלי חשוב מאוד. מעבר לכך, אנו ממוקדי סביבה טכנולוגית. לא בכדי, אנחנו בנספרסו, בכל העולם ולא רק בארץ, חווים צמיחה מטאורית בהקמת פינות קפה בארגונים ובתי עסק. כחברה אנו נמשיך להטמיע טכנולוגיות ונצטרך ללמד את עובדינו כיצד לעבוד עם אותן טכנולוגיות. אנו כמובן ערים לגלובליזציה. למשל, אצלנו יש הנהלת חשבונות באוקראינה. המטה שלנו יושב בשוויץ. לשם עבודה יעילה אנו זקוקים לטכנולוגיה. גם בהסתכלות עתידית, מדובר במצב בו הדור הבא יהיה חייב להבין טכנולוגיה".

לסיכום ציין מרי: "מעבר לכך, בעתיד לא נדבר על חוויית עובד אלא על סביבת עבודה כחוויית חיים. אך עם כל זה, אין תחליף למגע אנושי. יש להגדיר בדיוק מהו מגע אנושי. כיצד מגיעים לעובד, כי עובדים מחפשים משמעות. אצלנו למשל בישיבות הנהלה אנו בוחנים את חודש החגים, חודש של צריכה מוגברת. כי אנשים נמצאים בחופשות חג. הפעם למשל הוצאנו לארגון אתגר - מה נעשה בחגים, אילו פעולות. הוצפנו ב-180 רעיונות של עובדים לפעולות לחגים. הערך של הארגון אדיר והעובד מקבל משמעות, הוא תורם. יש לו שייכות. זוהי המשמעות האמיתית".

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

לכל התגובות