אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אנה אפנה: מה קורה בכוורת של העורכת המיתולוגית של ווג צילום: איי אף פי

אנה אפנה: מה קורה בכוורת של העורכת המיתולוגית של ווג

השמועות על עזיבתה של אנה וינטור, עורכת “ווג” המיתולוגית, אולי היו מוקדמות, אבל לאחרונה הכוורת המקיפה אותה, שעיצבה את התכנים ואת אופי המגזין, התפטרה. גם אם וינטור תישאר ובין שלא, “ווג” כבר לא ייראה אותו דבר

25.07.2018, 08:20 | מורן לונדון

באפריל האחרון געשה הרשת בשל שמועות לא מגובות על אודות עזיבתה של העורכת האגדית אנה וינטור את מגזין “ווג” האמריקאי. כדרכן של רכילויות, הן לא יישרו קו עם המציאות, אבל לאחרונה מתחילים להתגלות סדקים במגזין האופנה החשוב בעולם.

בשבוע שעבר פרסם מגזין האופנה הכלכלי “Business of Fashion” ששתי חברות ותיקות ובכירות מהצוות של וינטור עזבו: פיליס פוזניק, ששימשה כעורכת האופנה הבכירה מאז 1987, וטוני גודמן, מפיקת האופנה מאז שנת 2000. עורכת “ווג” בחוף המערבי, ליסה לאב, הודיעה גם היא על התפטרותה אחרי 27 שנים בחברה. מאז, בנוסף, איבד המגזין את היכולת לעבוד עם שלושת צלמי האופנה הבכירים בעולם בשל האשמות שהטרידו מינית — ברוס וובר, מריו טסטינו ופטריק דמרשלייה — כולם עובדים עם “ווג” כבר עשרות שנים, ומהווים חלק משמעותי במילייה של וינטור ותרמו לנראות של המגזין.

עורכת “ווג” אנה וינטור, צילום: איי אף פי עורכת “ווג” אנה וינטור | צילום: איי אף פי עורכת “ווג” אנה וינטור, צילום: איי אף פי

אז נכון, עוד לא מדובר בווינטור עצמה, שהגיעה ל”ווג” ב־1988 ושינתה את פני עולם האופנה, אבל אלה שעוזבים ריפדו את סביבת העבודה שלה כבר כל כך הרבה שנים שבלתי נמנע שעזיבתם תגרור אחריה שינויים ארגוניים נוספים. פוזניק וגודמן עבדו יחד על מאות הפקות אופנה ושערי סלבריטאים, כמעט כל הוויזואליה המובילה בווג נשענה עליהן ועל כן מעניין לראות מה יביאו מחליפיהן.

“ווג” הוא לא מגזין האופנה היחיד שעובר טלטלה בימים אלו. גריידון קרטר עזב את “ואניטי פייר” אחרי 25 שנה בתפקיד, סינדי ליף עזבה את “גלאמור” אחרי 16 שנה, ו”ווג” הבריטי מינה לפני פחות משנה את אדוארד אנינפול כעורך השחור הראשון מאז יצא המגזין לאור ב־1892.

וינטור עצמה עוד לא אמרה מילה, אך זה גם לא באמת משנה. בין שתישאר ובין שתבחר לעזוב, “ווג” עובר שינויים משמעותיים. לנו נותר רק להמתין ולראות מה יביא איתו הדור הבא של תעשיית מגזיני האופנה בכלל וב”ווג” בפרט.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות