אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הערכות: זינוק ביבוא של עשרות אלפי מכוניות בחודשים הקרובים צילום: יוסי דוס-סנטוס

הערכות: זינוק ביבוא של עשרות אלפי מכוניות בחודשים הקרובים

לקראת כניסתה של שיטת חישוב מזהמים חדשה ומחמירה שנקראת WLTP, ליבואני הרכב הישראלים יש חלון הזדמנויות צר עד תחילת ספמבר, בו יוכלו לייבא מכוניות שעומדות בתקן הזיהום הישן

25.07.2018, 10:50 | תומר הדר

עד חודש ספטמבר הקרוב ייובאו לישראל מעל 50 אלף מכוניות חדשות. כך מעריכים גורמים בענף הרכב. הסיבה: כניסתה של שיטת חישוב מזהמים חדשה, אשר צפויה לגרום בעוד ימים ספורים להשבתת מפעלי ייצור באירופה.

במהלך החודש הבא צפויים מספר יצרני רכב להשבית את פעילות הייצור במפעלים המייצרים לשוק הרכב האירופי. מדובר הן במפעלים באירופה והן מחוץ לה. הסיבה לכך היא כניסתה של שיטת חישוב זיהום חדשה הקרויה WLTP.

קראו עוד בכלכליסט

שיטת חישוב זו נחשבת מחמירה מן הנוכחית וקובעת סטנדרטים קשים במיוחד למדידת פליטת מזהמים. ליבואני הרכב הישראלים יש "חלון הזדמנויות" צר במיוחד, שמתחיל בעוד חמישה ימים ומסתיים ב-1 בספטמבר, במסגרתו יוכלו לייבא ארצה מכוניות שעדיין עומדות בתקן הזיהום הישן. לאחר מכן יצטרכו לייבא ארצה מכוניות שעומדות כבר בתקן ה-WLTP החדש. בשונה מן המכוניות שאינן עומדות בתקן החדש, מכוניות אשר עומדות בתנאי ה-WLTP הן מכוניות שיבואני הרכב יצטרכו לשלם עבורן יותר, זאת מכיוון שהן מצוידות בטכנולוגיות יותר יקרות למניעת זיהום.

יבוא מכוניות בנמל אילת, צילום: יאיר שגיא יבוא מכוניות בנמל אילת | צילום: יאיר שגיא יבוא מכוניות בנמל אילת, צילום: יאיר שגיא

את המכוניות שייובאו ארצה במהלך השבועות הקרובים יוכלו יבואני הרכב למכור לציבור בישראל במשך שנה שלמה. במהלך החודשים האחרונים שריינו יבואני הרכב מראש כמויות ייצור המונות עשרת אלפי מכוניות לפני כניסת התקן החדש לתוקף. במקביל, בוצעו גם מהלכים להבטחת שינוי של דגמי המכוניות לישראל והכנסתם לפני תחילת ספטמבר. בדרך כלל, החודשים יוני עד ספטמבר נחשבים לחודשים ממוצעים ומטה, בכל הקשור ביבוא רכב. הסיבה לכך היא שיבואני הרכב נערכים מדי שנה להאטה במסירות ולהצטיידות מחדש לקראת סוף השנה, עבור לקוחות שיהיו מעוניינים לקבל מכונית בינואר, כדי שתיחשב למכונית ממודל חדש. אך השנה הסדר השתנה. מעבר לכך, עקב שיטת החישוב החדשה, שתהפוך את כל דגמי המכוניות שיוצגו מספטמבר ואילך לנקיים יותר, תידרש רשות המיסים לקבוע מתווה מס ירוק חדש לחישוב שיעור המס המוטל על מכוניות.

כניסתו של מתווה זה לתוקף נדחתה, ככל הנראה לאזור חודש מאי 2019. כך שליבואני הרכב אין גם סיבה לחשוש מפני כניסתו של מתווה חישוב מס חדש בתחילת השנה הקרובה, משמע שאין להם צורך להצטייד בכמויות חריגות של מכוניות בנובמבר ובדצמבר. לפי הערכות בענף, ההצטיידות המוגברת במהלך החודשיים הקרובים צפויה לייצר תנועה מחזורית שתתבטא בירידה בהיקפי היבוא בתחילת השנה הקרובה, לנוכח העובדה שיבואני הרכב הצטיידו מראש במכוניות כבר בשנה הנוכחית.

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

4.
פדיון עבודה נמוך במשק
כמה השפעה לפי דעתכם יש לעומס המכוניות הפרטיות על הפדיון העבודה? - עזבו את השעות שאתם מבזבזים בדרך לעבודה - הכבישים עמוסים והעסקים מבזבזים הון זמן על הובלות והתניידות פשוטה בהם. בקיצור המשק מפסיד והממשלה מרוויחה על הכנסות אסטרונומיות מרכב ודלק.. תחבורה ציבורית נעותה בבקשה ממך ממשלת ישראל
פוגע בכולנו  |  26.07.18
2.
תשעים וחמישה אחוזים מהתחבורה צריכה להיות ציבורית
בישראל ובעולם כולו צריכים להיות אך ורק חמישה אחוזים של תחבורה פרטית וזאת משום שחייבים בכל העולם לקיים תחבורה ציבורית יעילה ומועילה שאגב גם תפחית עומסים בדרכים. אך ורק במקרים מיוחדים כגון נכים או טכנאים יש לאפשר רכב פרטי. בנוסף צריך לאפשר לכל אדם לשכור רכב פרטי לצורך קצר מועד ובנוסף צריך לאפשר באופן אוטומטי ללא שום הכשרה וביטוח מיוחד שכל בעל רכב יוכל לשמש נהג עבור נוסעים בתמורה לתשלום ואין כלל צורך במקצוע שנקרא נהג מונית.
חקי חיון  |  25.07.18
1.
חלם זה ממש פה
אם באמת החלמאים בראש חלם רוצים בטובת האזרח, לא היו מאפשרים להכניס עוד רכבים מזהמים ומגבילים את היבואנים/החזירים, וכן דואגים לשנות את מדרגות המס לגבי רכבים WLTP לכדאית כך שהציבור יהנה גם ממחיר נמוך לרכבים חדשים, ואילו היבואנים/החזירים לא ינפחו על חשבון הציבור את חשבונות הבנק שלהם. גם המלאים הקיימים ימכרו במחירי הנחה, אבל בראש חלם החלמאים מעוניינים בכספי הציבור בעיקר. והכל ידוע ומוכר וחוזר על עצמו כשמדובר בחוסר המחשבה על האזרחים והסביבה במדינת חלם.
המשקף  |  25.07.18