אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דירקטוריון נמל אשדוד: "הנמל בכאוס" צילום: אבי רוקח

בלעדי לכלכליסט

דירקטוריון נמל אשדוד: "הנמל בכאוס"

כך כתבו חברי הדירקטוריון למנכ"ל הנמל יצחק בלומנטל - זאת על רקע ההידרדרות במצב הציוד המשמש לפריקת אוניות. הדירקטוריון דורש מהמנכ"ל לגבש תוכנית חירום בנושא כבר בימים הקרובים

28.07.2018, 18:09 | תומר הדר

"נמל אשדוד נמצא במצב של כאוס", כך טוענים חברי דירקטוריון הנמל במכתב שנשלח על ידם למנכ"ל נמל אשדוד יצחק בלומנטל. פניית חברי הדירקטוריון למנכ"ל באה על רקע מצבו הירוד של הציוד המשמש לפריקת אוניות. לפי המכתב, עקב מצבו הירוד של ציוד הפריקה מתלוננים לקוחות של הנמל על פגיעה בשגרת הפריקה וההעמסה.  

קראו עוד בכלכליסט

במכתב מודיע הדירקטוריון למנכ"ל באופן חד-משמעי כי עליו לגבש "תכנית חירום" להתמודדות עם המצב כבר בימים הקרובים ולהגישה לעיון חברי הדירקטוריון.

מנכ"ל נמל אשדוד איציק בלומנטל, צילום: עמית שעל מנכ"ל נמל אשדוד איציק בלומנטל | צילום: עמית שעל מנכ"ל נמל אשדוד איציק בלומנטל, צילום: עמית שעל

החיכוך בין דירקטוריון נמל אשדוד למנכ"ל נשמר "על אש קטנה" זה כמה חודשים. בין הצדדים קיימים חילוקי דעות, בין היתר, בנוגע לשיפוץ הרציף הגדול ביותר בנמל, רציף 21 בנמל. שיפוצו של הרציף יאפשר לנמל לקלוט אוניות הגדולות באופן משמעותי מכפי שיש ביכולתו לקלוט היום ולהתמודד בבוא היום מול נמלים אחרים שיוקמו בארץ.

במסגרת שיפוצו של רציף 21 הועלו בפני דירקטוריון הנמל כמה חלופות עיקריות: שיפוץ תוך שנתיים ושיפוץ ארוך יותר, תוך שלוש וחצי 5 שנים. במהלך ישיבות הדירקטוריון המליץ בלומנטל על שיפוץ ארוך יותר, שייארך 3.5 שנים. מדובר בשיפוץ שיבוצע במקטעים ויאפשר לחלקים מן הרציף להמשיך לפעול.

ואולם, בהמלצת הדירקטוריון נבחרה לבסוף החלופה הראשונה, הכוללת שיפוץ של שנתיים. התקציב לשיפוץ בן השנתיים, שהוערך ב-600 מיליון שקל, אושר על ידי דירקטוריון הנמל, תוך התחשבות בהסטה של חלק מנפח פעילות התעבורה הימית לרציפים סמוכים. ואולם, למרות הוראת הדירקטוריון על שיפוץ שיבוצע ברציף לאורך שנתיים הודיע בלומנטל לאחרונה לדירקטוריון כי אין ביכולתו להשיג את ההיתרים הדרושים לעניין זה.

מהנהלת נמל אשדוד נמסר בתגובה: ״המידע שמפורסם בכתבה שגוי ואינו מדויק. הנהלת החברה הציגה בפני

הדירקטוריון שתי חלופות של תוכניות אסטרטגיות שמטרתן להבטיח כי הנמל יגיע מוכן לעידן התחרות בנמלי הים, במחצית השניה של שנת 2021. עניין ההצטיידות של הנמל, ובתוכו שיפור ושדרוג ציוד הפריקה וההעמסה, מיושם על פי התוכנית האסטרטגית שאותה הביאה ההנהלה לאישור הדירקטוריון וזו אושר על ידו״.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



17 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

17.
כשממנים חברים חסרי כישורים.....
בלומנטל היה בעבר סמנכ"ל כושל וזניח שפוטר והוחזר רק בצו בית משפט. היה "מכרז" (בכאילו) למשרת המנכ"ל. היו מועמדים טובים ובעלי ניסיון אבל חברי ועדת האיתור של הדירקטוריון ,שגם הם מינויים פוליטיים חסרי כל כישורים רלוונטיים, העדיפו למנות אותו משיקולים זרים. אם רוצים לעשות סדר בנמל צריך ,קודם כל ,להחליף את חברי הדירקטוריון(כולל היו"רית חסרת הכישורים ) בכאלו שאינם מינויים פוליטיים אך בעלי כישורים עיסקיים וידע והבנה בנמלים.בשלב שני לעשות מכרז חדש לתפקיד המנכ"ל ולמנות מישהו מתאים ולא אפס כבלומנטל. בשלב שלישי לעשות מכרזים לתפקידי הסמנכ"לים ,לאלו שנבחרו בעבר במכרזים "תפורים" (כמו סמנכ"ל הכספים חסר הכישורים שנבחר על ידי החברים שלו ולא על ידי ועדה אובייקטיבית).
אשדודי  |  29.07.18
לכל התגובות