אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בזק תאפשר למתחרות שימוש מוזל בתשתית הטלפוניה הקווית כבר בימים הקרובים צילום: משרד התקשורת

נחשף בכלכליסט

בזק תאפשר למתחרות שימוש מוזל בתשתית הטלפוניה הקווית כבר בימים הקרובים

המתווה, שנחשף לפני כשבועיים ב"כלכליסט", יהיה אלטרנטיבה זמנית להחלת רפורמת השוק הסיטונאי. בעקבות כך, החברות יגבו במקום 16 שקלים בחודש על החיבור לקו ו-1.6 אגורות לדקת שיחה יוצאת, 6 שקלים עבור החיבור ו-0.6 אגורות לדקה

30.07.2018, 11:46 | יואב סטולר

בזק תאפשר לראשונה שימוש בתשתית הטלפוניה הקווית שלה עבור המתחרות במחירים מוזלים (הולסייל) כפי שסוכם עם משרד התקשורת במגעים שנפורסמו ב"כלכליסט". המתווה, שנחשף לפני כשבועיים ב"כלכליסט", ייצא לפועל בימים הקרובים כאלטרנטיבה זמנית להחלת רפורמת השוק הסיטונאי כפי שנקבע עוד בסיום כהונתו של גלעד ארדן כשר התקשורת.

קראו עוד בכלכליסט

כבר היום מנהלים בבזק ניסוי מערכות עם השחקניות הנוספות בשוק בהן סלקום ופרטנר במטרה לאפשר שימוש בתשתית הטלפוניה הקווית במתכונת המכירה מחדש - הללו משמשות כמשווקות בעוד שהמחירים תואמים את הסכומים שהיו גובות החברות על פי החוק עם השלמת הרפורמה לפי מדיניות ההולסייל.

במתכונת הזו מתחרותיה של בזק יציעו ללקוח מוצר שלם וגם יעניקו תמיכה טכנית והטיפול בתקלות.

בעקבות כך, חברות התקשורת שלא גייסו עד כה במסגרת גלגולי הרפורמה ולו לקוח אחד במתכונת הריסייל, עשויות לשנות את המציאות בשוק. במקום המחיר שנקבע להן - 16 שקלים בחודש על החיבור לקו ו-1.6 אגורות לדקת שיחה יוצאת, יגבו מעתה 6 שקלים בחודש עבור החיבור ו-0.6 אגורות לדקה.

אילוסטרציה  אילוסטרציה אילוסטרציה

מחירים אלו שנקבעו על ידי הרגולטור עבור מתכונת ההולסייל עשויים להיות פתיחה ראשונה של שוק הטלפוניה הקווית לתחרות. 

העוף המוזר הזה שנולד בשיחות המשא ומתן אליהן בחרו במשרד התקשורת להיכנס עם בזק בעקבות שהאחרונה לא נערכה לעמוד בתקנות שקבע הרגולטור. אחרי שבתו של שלמה פילבר, שנחשד בפלילים, בכיסא המנכ"ל במהלכו קבע תקופת ניסיון למתווה הריסייל, במאי השנה שונה המודל.

מנכ"ל משרד התקשורת החדש, נתי כהן, קבע את ההולסייל כמודל הקבע ושאמור כאמור להתחיל ב-1 באוגוסט - כמעט ארבע שנים אחרי שארדן חתם על הרפורמה. זאת בעוד שבזק פנתה שוב לדחיית המימוש הסופי בטענה שהתקנת מתג חדש שיאפשר את הרפורמה כלשונה הוא מהלך שלוקח חודשים והשקעה עצומה.

עם זאת, לא בטוח שהצרכנים יזכו לתחרות שכזו כבר בימיו הראשונים של המתווה. כניסה לשוק הקפוא של הטלפוניה הקווית, שאינה מתבססת על התשתית האינטרנטית, עלולה לקחת זמן מצד החברות, שהלנו על עיכוב היישום.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות