אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
על במה אחת בתערוכת המכוניות בפריז: כל בכירי ההייטק הישראלי בתחום הרכב צילום: אוראל כהן, יוסי זמיר, Eli-Atias, רשות החדשנות

על במה אחת בתערוכת המכוניות בפריז: כל בכירי ההייטק הישראלי בתחום הרכב

בכירי ההייטק הישראלי, היזמים החמים ביותר וכמה מהחברות הגדולות בעולם בתחום הרכב והתחבורה ייפגשו בפריז לאירוע ייחודי בתחילת אוקטובר - ועידת "כלכליסט" שתיערך במסגרת תערוכת הרכב מונדיאל דה ל'אוטומוביל בשיתוף בנק הפועלים ו־KPMG

02.08.2018, 07:18 | עומר כביר

אחרי חמש ועידות בעמק הסיליקון, בלונדון ובניו יורק, יגיע "כלכליסט" לתערוכת הרכב הדו־שנתית של פריז. השנה לראשונה צפויה התערוכה לכלול ביתן מיוחד, מונדיאל.טק, שיוקדש לטכנולוגיות ניידות ורכב, וירכז את החברות החשובות בעולם בתחום. במסגרת זו תזכה מדינה אחת, ישראל, למעמד של אורחת כבוד ותציג טכנולוגיות וחדשנות פרי פיתוחה.

 

לפרטים ולהרשמה לחצו כאן  

 

כחלק ממעמד זה תזכה ישראל, ב־2 באוקטובר, ליום ועידה מיוחד שיוקדש לטכנולוגיות החדשניות שמפותחות בה ולחיבור בין יזמים ישראלים למשקיעים ולשותפים בחו"ל. את יום הוועידה מארגנים "כלכליסט" ו־Connecting Leaders Club בניהולן של ולרי הופנברג ואילת גורמן, בשיתוף בנק הפועלים ו־KPMG והוא יחולק לשני חלקים. חציו הראשון של היום הוא כנס חדשנות בהשתתפות 1,000 איש מכל העולם, שיכלול פאנלים של דוברים בכירים מתעשיות הטכנולוגיה והרכב בישראל ובאירופה, לצד מצגות של יזמים ישראלים בולטים. חציו השני יתמקד במפגש Meet & Pitch יוקרתי, שבמסגרתו ייפגשו עשרות סטארט־אפים ישראליים עם משקיעים מקרנות בינלאומיות ולקוחות B2B גדולים, בהם אאודי, BMW, מישלן, רנו, Valeo, פז'ו, Thales, איירבוס, Axa ,Dassault système ,Oddo bhf ו־Faurecia. הופנברג תנחה את הוועידה יחד עם פיונה דרמון מקרן JVP. עורכות הוועידה מ"כלכליסט" הן רוני גילעם והלל סלע.

מימין: דייב (שחר) וייסר, פיונה דרמון, גיל ברנדס וניר ארז מימין: דייב (שחר) וייסר, פיונה דרמון, גיל ברנדס וניר ארז מימין: דייב (שחר) וייסר, פיונה דרמון, גיל ברנדס וניר ארז

חברי המשלחת הישראלית ישתתפו גם באירוע הפתיחה החגיגי של התערוכה, שייערך ב־1 באוקטובר, ויכלול פאנלים, מצגות ונאומים מצד גורמים בכירים כמו מנכ"ל גוגל אירופה קרל ד'אסרו ביונדו, יו"ר ומנכ"ל ברית רנו-ניסאן־מיצובישי קרלוס גוסן, יו"ר ארגון CTA שמארגן את תערוכת CES בלאס וגאס גארי שפירו, וראשת העיר פריז אן הידאלגו.

את היום הישראלי בוועידה, ב־2 באוקטובר, יפתח מנכ"ל מונדיאל דה ל'אוטומוביל, ז'אן־קלוד ג'ירו, שמוביל את התערוכה מאז 2016. ג'ירו, תומך ישראל נלהב, יזם את היום הישראלי בתערוכה אחרי שנחשף לטכנולוגיות ישראליות בתחום הרכב. ג'ירו בן ה־65 החזיק בעבר בתפקידים בכירים בתעשיית הרכב העולמית ועבד בין השאר בחטיבת השירותים הפיננסיים של קרייזלר אירופה, בחטיבת המשאיות של רנו וכמנהל תחום קשרי הציבור בוולוו-צרפת. כן כיהן כנשיא הארגון הצרפתי להנעת רכבים בגז טבעי (AFGNV). ג'ירו הוא גם מאסטר באמנות הלחימה היפנית קנדו, ומחזיק בדרגת דן 7. הישגיו בתחום כוללים שש אליפויות אירופה, שבע אליפויות צרפת, קפטן נבחרת צרפת בקנדו וכן מאמן הנבחרת.

 

מימין יובל דיסקין, זיוה איגר, עמי אפלבאום וסטפן לספארגו מימין יובל דיסקין, זיוה איגר, עמי אפלבאום וסטפן לספארגו מימין יובל דיסקין, זיוה איגר, עמי אפלבאום וסטפן לספארגו

בין הדוברים הבינלאומיים שישתתפו בכנס נמנה סטפן לה־פארג (Lasfargue), מנהל תחום החדשנות ופיתוח בר־קיימא בקבוצת רנו. יצרנית הרכב הצרפתית המוכרת שנחשבת לאחת מעשר היצרניות הגדולות בעולם וכחלק מברית רנו־ניסאן־מיצובישי היא אחת מארבע קבוצות הרכב הגדולות בעולם.

כריסטיאן פיג'ו הוא מנכ"ל La Française de Participations Financières ומנהל התקשורת ואסטרטגיית מותג בפיג'ו, גם היא אחת מהיצרניות האייקוניות בעולם וכחלק מקבוצת PSA גם נמנית בין עשר הגדולות. כפי שאפשר להסיק משמו הוא נצר למשפחת פיג'ו, המשפחה המייסדת של יצרנית הרכב.

פרנסואה רובינט הוא שותף מנהל ב־AXA Venture Partners, זרוע ההשקעות של ענקית הביטוח AXA, שמגלה עניין מיוחד בסטארט־אפים שעוסקים בביג־דאטה, סייבר, ניהול סיכונים ותחומים נושקים.

ז'אן מארי־לטרו הוא סגן נשיא לסייבר וטכנולוגיה ב־Thales. קבוצת Thales היא מיצרניות האלקטרוניקה הבולטות בעולם בתחומי האירוספייס, ההגנה והתחבורה ופעילותה כוללת מגוון רחב של מוצרים – החל מרחפנים ומערכות בקרת טיסה ועד רכבים משוריינים ורובי סער.

מענקית חלפי הרכב Faurecia יגיע מנכ"ל החברה פטריק קולר. אחת מכל ארבע מכוניות בעולם עושה שימוש בחלפים מתוצרת Faurecia, שבין לקוחותיה נמנות פולקסווגן, פיג'ו, רנו, פורד, GM, דיימלר, BMW, פיאט/קרייזלר, טויוטה ויונדאי־קיה. עיקר התמחות החברה הוא במערכות לפנים הרכב, ובראשן קונסולות שליטה ולוחות מחוונים.

 

מימין ז מימין ז'אן־קלוד ג'ירו, דרור ירושלמי, חגי זיס וולרי הופנברג מימין ז

Laurent des Places הוא שותף ומאז 2005 מנהל תחום הרכב של KPMG בצרפת. במסגת תפקידו הוא משרת לקוחות מכל העולם, ותחומי המומחיות שלו כוללים את תעשיית הרכב, האירוספייס והתעשיות הביטחוניות.

ממוביט ועד גט

המשלחת הישראלית תכלול כמה מאנשי ההייטק והיזמים הבכירים מעולם הטכנולוגיה המקומי: יו"ר רשות החדשנות ד"ר עמי אפלבאום, ראש הרשות לשיתוף פעולה תעשייתי וקידום השקעות זרות במשרד הכלכלה זיוה איגר, ראש השב"כ לשעבר ואחד ממייסדי סטראט־אפ הסייבר CyMotive Technologies יובל דיסקין, עו"ד גיל ברנדס, שותף וראש מחלקת ההייטק במשרד נשיץ ברנדס אמיר, ניר ארז מייסד ומנכ"ל מוביט (Moovit), ה־COO של Storedot ארז לורבר, ממקימי Gett (לשעבר גט טקסי) דייב (שחר) וייס, מייסד Innoviz עומר כילף, סמנכ"ל הטכנולוגיות של נקסאר ברונו פרננדז־רואיס, מייסד ומנכ"ל Valens דרור ירושלמי, מייסד ומנכ"ל Autotalk חגי זיס, מנכ"ל אופטיבוס עמוס חג'אג', מייסדת משותפת של הסטארט־אפ Cortica קארינה אודינייב, מייסד ומנכ"ל Vayyar רביב מלמד, מנכ"ל ארגוס עופר בן־נון, מייסד משותף ומנכ"ל Upstream Security יואב לוי, מייסד ומנכ"ל אוטונומו בן וולקוב, מנכ"ל Mobiwize עמית ניסנבאום, מייסד משותף ומנכ"ל Arbe Robotic קובי מרנקו, מנכ"ל קרן State of Mind Ventures פנסח בוכריס, מנכ"ל קרן JVP אראל מרגלית, מייסד ומנכ"ל חברת הייעוץ Guez Partners פיליפ גואז, וכן מייסד ונשיא מניב מוביליטי ויוצא בטר פלייס מייק גרנוף.

ד"ר אפלבום הוא מהדמויות הבכירות בעולם ההייטק הישראלי. אחרי פוסט־דוקטורט במעבדות בל בארה"ב החזיק אפלבום בתפקידים בכירים בסטארט־אפים, ובהם מנכ"ל GAD Semiconductors ונשיא בכיר ב־KLA Tencor. ליו"ר רשות החדשנות מונה באוקטובר שעבר.

איגר שימשה בעבר כראש מחלקת תכנון וכלכלה במפא"ת וכראש המטה של גלעד ארדן בתפקידו לשעבר במשרד התקשורת ובמשרד להגנת העורף. בעבר שירתה כראש מחלקת תכנון, תקציב ובקרה במינהל לפיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית, וכראש מחלקת תכנון, כלכלה וייצור בפרויקט החץ ופרויקט החלל.

סטארט־אפ הסייבר CyMotive Technologies של דיסקין מתמקד בפיתוח מוצרים ופתרונות בתחום הסייבר לרכבים אוטונומיים וחשמליים. החברה מפתחת פתרונות טכנולוגיים מתקדמים לאבטחת מערכות תוכנה וחומרה עבור הדור הבא של מכוניות מקושרות לאינטרנט ולשירותי מובייל, ורכבים אוטונומיים.

עו"ד גיל ברנדס, שותף וראש מחלקת ההייטק במשרד נשיץ ברנדס אמיר, המתמחה בעסקאות הון סיכון, ייעוץ לחברות הייטק בכל השלבים,עסקאות מיזוגים ורכישות וכו'. ברנדס חבר מועצת המנהלים של 8200 EISP - תוכנית ליזמות ותמיכה בחדשנות, אשר המשרד היה שותף להקמתה ביחד עם מספר שותפים נוספים. בין העסקאות בהן היה מעורב וליווה: ייצג את איזיצ'יפ בהנפקה הראשונה שלה לציבור, ייצג את חברת לווייתן במכירתה למיקרוסופט, ייצג את חברת פרוביג'נט במכירתה לברודקום.

 

את מוביט תיאר בעבר המנכ"ל והמייסד ארז כ"ווייז לתחבורה ציבורית". החברה מספקת מידע ותכנון נסיעה בתחבורה ציבורית בזמן אמת. בהתחלה התבססה החברה על חוכמת ההמונים, אך לאורך השנים החלה לעשות שימוש נרחב בביג־דאטה לצורך שיפור יכולות האפליקציה שלה.

מימין: פנחס בוכריס, ארז לורבר, אראל מרגלית ועמית ניסנבאום מימין: פנחס בוכריס, ארז לורבר, אראל מרגלית ועמית ניסנבאום מימין: פנחס בוכריס, ארז לורבר, אראל מרגלית ועמית ניסנבאום

Gett הוקמה ב־2010 כאחת מאפליקציות הזמנת הנסיעות הראשונות בעולם (אובר נוסדה רק שנה קודם לכן). כיום פועלת החברה בעשרות ערים ברוסיה, ישראל ובריטניה וכן בניו יורק, שם היא מתחרה ראש בראש באובר, ליפט ו־ויה הישראלית. במקביל, החברה הרחיבה משמעותית את היקף הפעילות שלה מהזמנת נסיעות לביצוע שליחויות, העברת חבילות מהדואר ועוד.

החברה של קארינה אודינייב Cortica היתה לאחרונה בכותרות בעקבות שמועת שווא שלפיה מייסד טסלה אלון מאסק מעוניין לרכוש אותה. השמועה אולי לא נכונה, אך קל להבין מדוע היא הופצה: בגלל מערכת זיהוי מבוססת AI למכוניות אוטונומיות שמפתחת החברה. המערכת עוסקת בפענוח ואחסון מידע בדומה לאופן שבו המוח האנושי מאחסן מידע.

Vayyar, מיסודו ובניהולו של מלמד, דורגה השנה במקום השני ברשימת הסטארט־אפים המבטיחים של "כלכליסט" וגייסה עד עתה 79 מיליון דולר. החברה פיתחה חיישנים שמסוגלים "לראות" מבעד לעצמים וחפצים וליצור תמונה תלת־מימדית. בתחום הרכב, Vayyar פיתחה חיישנים שיכולים לזהות את מספר היושבים ברכב ואת תנוחת הישיבה שלהם, מידע קריטי עבור האפקטיביות של כריות אוויר.

Storedot עובדת על פרויקט שאפתני שבמרכזו הטענה מלאה של סוללות לרכבים חשמליים בחמש דקות - לעומת טעינה ב־40 דקות שמציעה כיום טסלה, מובילת התחום. בזכות ההבטחה הגדולה הטמונה בטכנולוגיה החדשנית שלה, שווייה של סטורדוט כבר נאמד בחצי מיליארד דולר, שש שנים לאחר הקמתה ועוד לפני שהוציאה מוצר לשוק.

 

מימין עופר בן־נון, עומר כילף, עמוס חג מימין עופר בן־נון, עומר כילף, עמוס חג'ג' וקארינה אודינייב מימין עופר בן־נון, עומר כילף, עמוס חג

חברת Innoviz נמצאת בחזית עולם הרכב האוטונומי. החברה מפתחת מערכת LiDAR שמבצעת סריקה תלת־מימדית ממרחק ומספקת תמונה של סביבת הרכב ברמת דיוק גבוהה ובזמן אמת.

חברת ארגוס של בן־נון, היא כבר לא חברה עצמאית אחרי שהשלימה בסוף 2017 אקזיט מרשים של 450 מיליון דולר לענקית ציוד הרכב הגרמנית קונטיננטל. עם זאת, החברה ממשיכה בפיתוח המוצר הייחודי שלה, שמספק מענה לאחת הבעיות הקריטיות של מכוניות אוטונומיות: החשש מפני מתקפות סייבר לגניבת מידע, ריגול ואף השתלטות מרחוק על המכונית.

מנקסאר יגיע לוועידה המייסד וסמנכ"ל הטכנולוגיות ברונו פרננדז־רואיס. המוצר של נקסאר לא נראה על פניו כקשור למכוניות אוטונומיות – אפליקציית מובייל שהופכת את הסמארטפון למצלמת דשבורד. אבל האפליקציה עושה שימוש ביכולות ראיית מכונה וניתוח מתקדמות על מנת לזהות סכנות אפשריות בסביבת הרכב, פיתוחים קריטיים לשוק המכוניות האוטונומיות.

Valens מפתחת שבבים שמאפשרים העברת וידיאו ומידע במכשירים מחוברים במהירות של עד 8 גיגה־בייט לשנייה. החברה היא שחקן בולט בתחום המכוניות האוטונומיות, שם העברת מידע בקצב גבוהה היא אחת המשימות המרכזיות בדרך למכונית אוטונומית אמיתית.

 

חברת AutoTalk השלימה בשנה שעברה גיוס של 40 מיליון דולר בהשתתפות טויוטה, מפתחת שבבים לטכנולוגיית V2X שמייצרת תקשורת בין כלי רכב.

Optibus מפתחת טכנולוגיה לתכנון והפעלה בזמן אמת של תחבורה ציבורית. החברה פיתחה מערכת עננית מבוססת בינה מלאכותית ולמידה עמוקה לתכנון ובקרה של תחבורה ציבורית - תחום שעל אף ההתקדמות בטכנולוגיות המידע, עדיין נשלט במתודות עבודה ידניות, סטטיות, אשר אינן רגישות לשינויים בשטח.

Upstream Security של יואב לוי גייסה בדצמבר האחרון 9 מיליון דולר בהובלת קרן CRV האמריקאית. החברה פיתחה טכנולוגיה להגנה על כלי רכב מפני מתקפות מקוונות.

חברת אוטונומוב של וולקוב מציעה פתרון מבוסס ענן המקשר בצורה חלקה ואמינה בין מיליוני מכוניות לבין מאות שירותים ואפליקציות, דבר המאפשר העברת נתונים על כלי רכב מסוג חדש, וכן מייצר הזדמנויות עסקיות חדשות.

חברת Mobiwize, שתיחשף רשמית בוועידה, מפתחת טכנולוגיה שמאפשרת לרכבים אוטונומיים "להרגיש" את תוואי הדרך, כפי שנהג אנושי מרגיש, על מנת להעשיר את יכולת קבלת ההחלטות לצורכי שיפור הבטיחות וחווית הנהיגה. זאת, בהתבסס על מידע מחיישני הרכב הקיימים וטכנולוגיית בינה מלאכותית.

חברת Arbe Robotics של מרנקו, פיתחה רדאר ברזולוציה גבוהה עבור תעשיית הרכב, המאפשר נהיגה אוטונומית בכל הרמות החל מתמיכה בנהג (ADAS) ועד לנסיעה אוטונומית לחלוטין ללא נהג. מדובר במהפכה טכנולוגית בשוק הסנסורים לרכב, שכן הרדאר של ארבה מספק רזולוציה גבוהה כמו זו של החיישנים האופטיים, אך ברמת האמינות והיציבות של טכנולוגיית הרדאר הוותיקה. בנוסף, מפותחות בחברה טכנולוגיות מתקדמות לעיבוד מידע, מיפוי ומיקום הרכב (SLAM).

קרן ההון־סיכון State Of Mind Ventures הוקמה ב־2015 וגייסה 50 מיליון דולר, מתמקדת בהשקעות בחברות סטארט־אפ שנמצאות בשלב ראשוני, בסכומים של 1‑2 מיליון דולר. בין החברות שבהן השקיעה נמנות SpacePharma ,Twiggle ו־Wizer.

חברת הייעוץ Guez Partners מתמחה בייעוץ בעסקאות מיזוג ושותפויות אסטרטגיות בינלאומיות. בין העסקאות שבהן סיפקה החברה שירותי ייעוץ לגורמים המעורבים נמנות רכישת כתר פלסטיק על ידי BC Partners תמורת 1.4 מיליארד דולר, מכירת רשת "סבון" לאיב רושה תמורת 100 מיליון יורו ומכירת סיבוס לסודקסו הצרפתית תמורת 90 מיליון שקל.

מימין בן וולקוב, יואב לוי, רביב מלמד וברונו פרננדז-רואיס מימין בן וולקוב, יואב לוי, רביב מלמד וברונו פרננדז-רואיס מימין בן וולקוב, יואב לוי, רביב מלמד וברונו פרננדז-רואיס

 חברת מוביליטי של גרנוף משקיעה בעיקר בחברות בתחום טכנולוגיות התחבורה שנמצאות בשלבי הסיד או סבב A. יש לה כבר 15 חברות פורטפוליו בתחום, רובן בישראל וכמה בארה"ב. ביניהן Intuition Robotics המפתחת טכנולוגיות רובוטיקה חברתית, Upstream Security ואוטונומו.

מאיירבוס ועד מישלן

היזמים הישראלים שיצאו למשלחת יזכו להזדמנות אקסקלוסיבית לקיים מפגש B2B עם כמה מהחברות הגדולות בתחום הרכב והתחבורה, שיגיעו לאירוע במיוחד כדי לחפש שיתופי פעולה עם חברות ישראליות. הרשימה ההתחלתית כוללת כבר כמה מהשמות הבולטים בתחום.

מעולם התעופה תגיע למפגש יצרנית המטוסים איירבוס, המתחרה העיקרית של בואינג בשווקים כמו מטוסי נוסעים והחברה שמאחורי ה־A380 – מטוס הנוסעים הגדול בעולם שמכונה גם "סופר ג'מבו". לחברה פעילות נרחבת גם בתחומים כמו הגנה, חלל, רחפנים ומגוון אזורים נוספים שעוסקים בתמיכה, שירות ואביזרים לעולם התחבורה.

משתתפת בולטת נוספת היא מישלן. ענקית הצמיגים עדיין מייצרת את עיקר הכנסותיה מתחום זה, אך מרבית הציבור מכיר אותה בעיקר בזכות מדריכי הטיולים שלה ודירוג כוכבי המישלן למסעדות, שהפך לשם דבר בתחום ולתו האיכות הנחשק ביותר בקרב מסעדות יוקרה. בנוסף, מקיימת החברה פעילות נרחבת בתחום המיפוי והניווט הדיגיטלי.

Valeo היא אחת מספקיות חלקי הרכב הגדולות בעולם, שלצד תחומים מסורתיים כמו בקרת אקלים ומערכות אלקטרוניקה מתמחה בשנים האחרונות בפיתוח מערכות נהיגה מתקדמות כמו למכוניות חכמות ומערכות מצלמה למכוניות אוטונומיות.

לקבוצת Dassault זרועות פעילות בתחומים כמו פיתוח תוכנה, מכירות פומביות ומדיה, אך המוכרת שבהן היא דאסו תעופה, יצרנית מטוסים צבאיים ואזרחיים וכן של מערכות טילים (לפי מקורות זרים, זו החברה שמייצרת בעבור ישראל את טילי יריחו). חברת הפיננסים הצרפתית־גרמנית Oddo BHF מספקת שירותים לסגמנט העליון של האוכלוסייה, ומתמקדת בשירותי ניהול הון פרטי, ניהול נכסים והשקעות.

סטארט־אפים שמחפשים תשתית עירונית לפריסת הטכנולוגיה שלהם יוכלו לנסות ליצור שיתופי פעולה עם העיר ניס שראש העיר שלה כריסטיאן אסטרוסי יגיע למפגש. עם כמיליון תושבים, ניס היא לא רק מטרופולין מתקדם ושוקק אלא גם יעד תיירותי נחשב (שדה התעופה שלה משך ב־2016 יותר מ־12 מיליון מבקרים ‑ ההיקף השלישי בגודלו בצרפת), ולכן כר פורה לבחינת טכנולוגיות מגוונות, הן כאלו שמיועדות לתושבים קבועים והן כאלו שמיועדות לתיירים.

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה