אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
באידו נוסקת לשחקים עם הדו"ח הרבעוני הטוב בתולדותיה צילום: רויטרס

באידו נוסקת לשחקים עם הדו"ח הרבעוני הטוב בתולדותיה

ענקית האינטרנט הסינית הציגה צמיחה של 32% בהכנסות ו-45% ברווחים בהשוואה לאשתקד; הזינוק התקבל הודות לשילוב כלי AI בפלטפורמת הפרסום והתוכן שלה - מה שגם הועיל ליחסיה מול השלטון ולקבלת תמיכה ומענקים

01.08.2018, 17:04 | רפאל קאהאן
באידו, חברת האינטרנט שנחשבת למקבילה הסינית של גוגל, הציגה אמש את הדו"חות הרבעוניים הטובים ביותר שלה אי פעם. החברה דיווחה על הכנסות בסך 3.93 מיליארד דולר, עלייה של 32% ביחס לתקופה המקבילה בשנה הקודמת וכן רווח של כ-967 מיליון דולר, כ-45% יותר מהרווח שלה אשתקד.

קראו עוד בכלכליסט

עבור באידו, מדובר בחזרה מהתחתית: החברה סבלה בשנים האחרונות מסדרה של שערוריות שהיו קשורות לעסקי הפרסום שלה ומעזיבה של מספר בכירים במהלך זמן קצר. בין היתר, איבדה את המנכ"ל שלה וכן את מנהל הבינה המלאכותית - תחום ליבה עבור החברה הסינית.

מטה באידו בסין, צילום: רויטרס מטה באידו בסין | צילום: רויטרס מטה באידו בסין, צילום: רויטרס

פעילות שירותי ה-AI הפכה לאחד הגורמים העיקריים להצלחתה ברבעון הנוכחי. השינוי החד בהכנסותיה נבע, להערכת הוול סטריט ג'ורנל, משיפור מיקוד הפרסום בשירותיה - דבר שהתאפשר הודות לשילוב כלי בינה מלאכותית במערכות שלה. אותו כלי התאים תוכן ופרסומות לגולשים, העלה את זמן השימוש הממוצע ואיתו - את ההכנסות.

ההשקעה ב-AI משתלמת לחברה גם מכיוון יחסיה עם השלטון: ממשלת סין שואפת להפוך את המדינה לכוח מוביל בתחום, ולכן מספקת תמיכה, הלוואות מסובסדות ומענקי מחקר לכל ארגון שמתמקד בבינה מלאכותית. לצד ה-AI, מסבסדת הממשלה גם פעילות בתחומי המחשוב עתיר הביצועים ותשתיות הדור החמישי.

במקביל לחידושים, חיסלה באידו כמה פרויקטים שלה שהתגלו כבלתי רווחיים, כגון שירות משלוחי מזון ואתר מכירות משותפות שהפעילה.

באידו מקדמת מיזמים כרכב אוטונומי (פרויקט שלא יושלם לפני 2020, לפי הערכות), רמקולים חכמים, שבבי AI ומוצרי פרסום חכמים. מאמצי המו"פ שלה הובילו להקמת מעבדות ומרכזים גדולים בארה"ב ובסין ובמקביל, לצמיחה בהוצאות הכ"א שלה - אשר הוכפלו מאז 2016. מנכ"ל החברה, רובין לי, הסביר שהגידול בהכנסות של חברות האינטרנט בסין כבר לא יוכל להגיע מגידול במספר המשתמשים. "כמות הגולשים בסין כבר לא גדלה כמו בעבר", אמר במהלך שיחה עם אנליסטים לאחר פרסום הדוחות. "זה אומר שהטכנולוגיה תשחק תפקיד הרבה יותר חשוב בהגדלה של ההכנסות".

תגיות