אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דו"ח הוט: ההכנסות ירדו ב-2%; הרווחים - ב-43.8% צילום: רפי דלויה

דו"ח הוט: ההכנסות ירדו ב-2%; הרווחים - ב-43.8%

ספקית התקשורת הישראלית הציגה דו"ח חלש לרבעון השני, המציג רווח נקי של 36 מיליון שקל בלבד. הכנסות פעילות הסלולר צמחה ב-4.7% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, אך פעילות האינטרנט והטלוויזיה ירדו ב-5.5%

02.08.2018, 10:36 | יואב סטולר
הוט מאבדת מנויים והרווחים מתרסקים. ברבעון השני של 2018 ירדו הכנסות חברת התקשורת ב-2% ועמדו על 1.03 מיליארד שקל. הרווח הנקי, בינתיים, צנח ב-43.8% ל-36 מיליון שקל בלבד.

קראו עוד בכלכליסט

בחלוקה לפי תחומים, הכנסות פעילות הכבלים של החברה (טלוויזיה, אינטרנט וטלפון קווי), ירדו ב-5.5% ל-722 מיליון שקל, בעוד פעילות הסלולר שלה עלתה ב-4.7% ל-312 מיליון שקל.

טל גרנות-גולדשטיין, מנכ"לית החברה, צילום: עוזי בלומר טל גרנות-גולדשטיין, מנכ"לית החברה | צילום: עוזי בלומר טל גרנות-גולדשטיין, מנכ"לית החברה, צילום: עוזי בלומר

את הירידה הוביל אובדן של 2.8% ממספר המנויים בטלוויזיה, שעמד על 777 אלף איש, וירידה של 3.9% במספר לקוחות שירותי הטלפון הקווי של החברה, שהגיע ל-637 אלף. עלייה של 0.7% במספר המנויים באינטרנט (711 אלף) ו-4.2% במספר המנויים בסלולר (1.58 מיליון איש) לא הספיקה כדי לקזז את אבדן ההכנסות מהשירותים האחרונים.

במקביל, גם ההכנסת החודשית הממוצעת ללקוחות נמצאת בצניחה וירדה ב-7.8% ל-214 שקל בחודש. ההכנסה הממוצעת ממנוי טלוויזיה בלבד ירדה ב-8.5% ועמדה על 173 שקל בחודש.

הרווח הנקי לרבעון הסתכם ב- 36 מיליון שקל לעומת רווח של 64 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד, ירידה של 44%. זאת כשהרווח התפעולי לרבעון הסתכם ב- 108 מיליון שקלים לעומת 149 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של 28% .

במגזר הכבלים רשמה הוט שיעור נטישה של 20% ברבעון השני ל-2018 בהשוואה לאותו רבעון אשתקד, זאת כשבמהלכו התנהלו משחקי גביע העולם בכדורגל הנחשבים לתקופה מהותית בשוק הטלוויזיה. כך גם היה השנה כשהוט גייסו את הפרזנטור המקושר עם Altice העולמית במטרה לקשור את מונח ה-"מונ-דיליי" עם השחקניות הזולות בשוק שמתבססות על טכנולוגיית ה-ODT. כנראה שבקרב השיווק של השוק הישראלי לקראת אירועי גביע העולם ברוסיה הוט לא הצליחה לצאת כשידה על העליונה.

יחד עם זאת, נתון זה בעניין הנטישה אינו חורג מאוד ביחס לרבעונים קודמים שמזה שלושה רבעונים נעים על סביבות ה-20% במגזר הכבלים. על כן, יהיה פזיז מדי לייחס את הנטישה הזו לטובתן של החברות המתחרות ובדגש על שירותי הטלוויזיה של סלקום ופרטנר בעניין המונדיאל.

בבחינה של מגזר הסלולר הוט נותרה עם אותו נתון ARPU (הכנסה חודשית ממוצעת מלקוח) שעמד ברבעון האחרון על 51 שקלים. כפי שנראה גם בנתוני הניודים שפורסמו אתמול אי העלאת ה-ARPU שירד לפני כחצי שנה בשני שקלים לא הצליחה להביא את הוט לבלימת הנטישה כשבקיזוז של עוזבים ומצטרפים היא ניצבת במקום האחד לפני האחרון. כך בבחינה רבעונית אחוז הנטישה בסלולר של הוט נאמד בכ-49%.

מנכ"לית הוט, טל גרנות גולדשטיין אמרה עם פרסום הדו"חות: "HOT ממשיכה להוביל את השוק תוך כדי התחרות הגוברת וחותמת את הרבעון עם ירידה דרמטית של 50% בנטישת מנויי טלוויזיה לעומת הרבעון שעבר. צמצום הנטישה בטלוויזיה מעיד הן על האמון בחברה והן על שביעות רצון הלקוחות ממגוון מוצרי החברה; ברבעון הקרוב נעמיק את שיתוף הפעולה עם NETFLIX והתכנים שלהם יהיו זמינים ביותר מחצי מיליון ממירים. כמו כן הודענו לאחרונה, כי לנוכח עוצמתו של המותג HOT בקרב הצרכנים אנחנו צפויים לשמור את שם המותג וברבעון הקרוב להציג שפה מיתוגית חדשה המשתלבת בשפת קבוצת האם Altice".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות