אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"יש סיכוי שאחד המאזינים של הפודקאסט הזה יקשיב לו שוב בעוד אלף שנה" צילום: יחצ

הכמוסה

"יש סיכוי שאחד המאזינים של הפודקאסט הזה יקשיב לו שוב בעוד אלף שנה"

רכבות סילון, פריצת דרך אנרגטית, מכוניות אוטונומיות וגם ניצחון על ההזדקנות. שי אגסי משרטט את המהפכות שנמצאות מעבר לפינה. האזינו לפרק חדש של "הכמוסה", הפודקאסט מבית "כלכליסט"

03.08.2018, 12:24 | קרן צוריאל ואורי פסובסקי

"המחקר מתחיל להתמקד במחלה שהורגת הכי הרבה אנשים, וזו הזקנה, כי לא משנה מה עושים בעולם הרפואה - אנחנו לא מאריכים את תוחלת החיים", כך מסביר שי אגסי. "יש כמה קבוצות בעולם שמקדמות את המחקר הזה ולגבי חלקן האינדיקציות מאוד טובות: ההערכה היא שעבור מי שהיום סביב גיל 50, יש סיכוי טוב שב-20 השנים הקרובות נמצא דרך להחזיר את השעון הביולוגי שלו 20 שנה אחורה".

זה נשמע כמו מדע בדיוני.

"זה ה-escape velocity (המהירות שנדרשת כדי לברוח מכוח המשיכה): אם ב-20 השנים הקרובות מוצאים דרך לחזור 20 שנה אחורה, בעשרים השנה האלה אפשר יהיה לחזור 30 שנה אחורה, וב-30 שנים האלה לחזור 25 שנים ואז התרחקנו מהסיבה שהכי הורגת אותנו. המומחים מדברים על כך שהאדם הראשון שיגיע לגיל 150 והאדם הראשון שיגיע לגיל אלף נולדו בהפרש של 10 שנים; והם לא אומרים ייוולדו - הם אומרים נולדו".

יש סיכוי שאחד מהם מאזין לפודקאסט שלנו?

"יש סיכוי שאחד מהם מאזין עכשיו לפודקאסט, ויקשיב לו עוד פעם בעוד אלף שנה".

בפרק החדש שלו אחרי בטר פלייס, כיזם ומשקיע, שי אגסי מתאר בראיון שפורץ את גבולות הדמיון את המהפכות הגדולות שצפויות לנו בעשורים הקרובים ושמרתקות אותו, מפני שהן מאתגרות את מה שאנחנו תופסים כמגבלות האנושות: טכנולוגיית ההייפר לופ, שתאפשר לשגר בחור מוורשה לעבודה שלו בשאנז אליזה, לקבל משלוח מעלי אקספרס ביום ההזמנה ולהזמין אוכל מאפריקה; טכנולוגיית מוליכים חדשנית שתוזיל דרמטית את עלויות ייצור החשמל; והרכב האוטונומי – שיהיה חשמלי, שיתופי וזול, וייתר את הרצון שלנו במכונית פרטית מתחת לבית.

"קרו שלושה שינויים: כתבנו אלגוריתם שיודע לנהוג יותר טוב מבחור בן 18 שכותב סמס בזמן הנהיגה, אף פעם לא מתעייף ונוהג טוב יותר מאדם רגיל; טסלה הוכיחה שמכונית חשמלית יכולה להיות כיפית ולא קורקינט עם ארבעה גלגלים; ובגלל התחבורה השיתופית אנשים התחילו לוותר על מכונית בעיר", אומר אגסי. "שלושת השינויים האלה מתחברים ויוצרים מכונית שהיא שירות, שנוהגת את עצמה ונוסעת רק על חשמל. אם היה שירות בתל אביב שלוקח אנשים ב-8-10 שקלים מקצה אחד של העיר לקצה השני, כמה אנשים היו קונים אוטו? כנראה אפס".

רכב אוטונומי של אובר. "רוב האנשים קנו את המכונית האחרונה שלהם, או אחת לפניה", צילום: איי פי רכב אוטונומי של אובר. "רוב האנשים קנו את המכונית האחרונה שלהם, או אחת לפניה" | צילום: איי פי רכב אוטונומי של אובר. "רוב האנשים קנו את המכונית האחרונה שלהם, או אחת לפניה", צילום: איי פי

אז יש אנשים שקנו כבר את המכונית האחרונה שלהם?

"רוב האנשים, כולל אותי, קנו את המכונית האחרונה שלהם. או אחת לפניה".

"יש סיכוי שאחד המאזינים של הפודקאסט הזה יקשיב לו שוב בעוד אלף שנה"
 
להאזנה לפודקאסט
לחץ כאן"יש סיכוי שאחד המאזינים של הפודקאסט הזה יקשיב לו שוב בעוד אלף שנה"

"הכמוסה" הוא פודקאסט חדש מבית "כלכליסט", שבו קרן צוריאל ואורי פסובסקי מציגים רעיונות ואנשים יוצאי דופן, שיגרמו לכם לראות את העולם קצת אחרת. האזינו מדי יום שישי באתר כלכליסט ובאפליקציית הפודקאסט האהובה עליכם.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



79 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

78.
שי מספר סיפורים מדהים!
ברגע שזה מגיע למאניי טיים המיזמים לא משתלמים כמו בסיפורים בתחילת הדרך.. אף אחד לא חלם ב2011 שפלואנס חשמלית (אם תקום) תעלה כמו מאזדה 3. המחיר היה אמור להיות חצי מזה. שלא לדבר על בנק הקמ' הלא משתלם. אין מה לעשות פרויקט מדהים הטמעה מדהימה בסופו של דבר אתה מתמודד מול האדם והוא לא בהכרח פועל לפי המודל העיסקי שיצרת.
אבי  |  05.08.18
77.
לכל הסקפטיים
תסתכלו על הסמאטפון שבידכם,האם האמנתם לפני רק 10 שנים שכך תצרו קשר עם העולם? תחשבו עכשיו מה הייתם אומרים לפני 20 שנה??? אלפי קבוצות מעשיות יושבות עכשיו על שינויים גדולים בחיינו בעתיד הקרוב והרחוק. השינויים יגיעו למרות כל התגובות הן השוללות והן המקבלות, מה שבטוח יהיה מעניין ובטח לא משעמם.
צפוני  |  04.08.18
76.
הערה לגבי: מישהו שעובד בפריז, גר בווארשה ונוסע בהייפרלופ
אמנם נוכל לנוע ב-1000 קמ"ש, אבל הכרטיס יעלה מאה ש"ח, אולי כמה מאות ש"ח לכל כיוון, ולכן התסריט של מישהו שעובד בפריז וגר בווארשה ונוסע כל יום לעבודה מופרך לחלוטין. ככל הנראה זה לא יהיה יותר זול מכרטיס טיסה לואו קוסט, והיתרון העיקרי הוא שלא צריך להגיע לשדה התעופה 3 שעות לפני ה"טיסה". זה ישמש לאנשי עסקים, אנשים שנוסעים לחופשה, וכו'.
אא  |  04.08.18
לכל התגובות