אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הרווח של דלק רכב צולל אבל היא לא מוותרת על דיבידנד צילום: גיל אגמון

הרווח של דלק רכב צולל אבל היא לא מוותרת על דיבידנד

יבואנית הרכב, בשליטת גיל אגמון, הציגה ירידה של 18% במכירות ברבעון השני וצניחה של 40% ברווח הנקי. למרות המינוף הגבוה, על רקע רכישת השליטה בחברת ורידיס בתחילת יולי, היא תחלק 93 מיליון שקל כדיבידנד

06.08.2018, 08:51 | יניב רחימי

לחצו כאן לערוץ הטלגרם של מדור שוק ההון בכלכליסט

דלק רכב רשמה ירידה של 18% במכירות ברבעון השני של 2018, וצניחה של 40% ברווח הנקי. כך עולה מהדו"חות הכספיים, שפרסמה יבואנית הרכב אתמול (א').

קראו עוד בכלכליסט

אלה הדו"חות האחרונים של דלק רכב כחברה שעוסקת רק ביבוא מכוניות מתוצרת מאזדה, פורד וב.מ.וו, שכן בתחילת יולי השנה היא השלימה את רכישת השליטה (70%) בחברת ורידיס תמורת מיליארד שקל. מהרבעון השלישי של השנה יכללו הדו"חות של החברה, שבשליטת גיל אגמון (37.5%) ובניהולו, גם את תוצאותיה של ורידיס, הפועלת בתחום איכות הסביבה והתשתיות.


ברבעון השני ניכרת חולשה במספר כלי הרכב שמכרה דלק רכב. בחודשים אפריל־יוני 2018 נמכרו 4,648 כלי רכב מתוצרת מאזדה, פורד וב.מ.וו, ירידה של 23% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בהתאם לכך, ירד גם נתח השוק של דלק רכב מכלל מכירות הרכבים החדשים בישראל ברבעון ל־6% בלבד לעומת 8% בתקופה המקבילה. כך על פי נתוני משרד האוצר.

הירידה במספר כלי הרכב שנמכרו ברבעון התבטאה בהיקף המכירות של דלק רכב, שירדו ב־18% והסתכמו ב־776 מיליון שקל. החולשה במכירות חלחלה גם לשורת הרווח הנקי, שהסתכם ב־57 מיליון שקל, צניחה של 40% לעומת לתקופה המקבילה אשתקד.

בעל השליטה בדלק רכב (37.5%) גיל אגמון, צילום: עמית שעל בעל השליטה בדלק רכב (37.5%) גיל אגמון | צילום: עמית שעל בעל השליטה בדלק רכב (37.5%) גיל אגמון, צילום: עמית שעל

לדלק רכב יש שני מגזרי פעילות: מגזר יבוא כלי הרכב ומכירתם, שאחראי לחלק הארי מההכנסות ומהרווח התפעולי של החברה, ומגזר למכירת חלפים ושירותי מוסך, שמציג רווחיות גבוהה באופן יחסי. למספר כלי הרכב שדלק מוכרת יש השפעה ישירה ומיידית על הכנסותיה ורווחיה ממגזר יבוא ומכירת כלי הרכב, והשפעה עקיפה ועתידית על הכנסותיה ורווחיה ממגזר מכירת החלפים ושירותי המוסך.

כך, ירידה של 23% במספר כלי הרכב שנמכרו ברבעון השני תורגמה מיידית לצניחה של 39% ברווח של מגזר היבוא ומכירת כלי רכב. לעומת זאת, במגזר מכירת חלפים נרשמה עלייה של 9%. אך זה לא אומר שמגזר מכירת החלפים ושירותי המוסך חסין, שכן צפוי שהפגיעה בו — כתוצאה מהירידה במספר כלי הרכב הנמכרים — תגיע בשלב מאוחר יותר.

למרות ההרעה בביצועים העסקיים של דלק רכב ברבעון השני, אישר אתמול דירקטוריון החברה חלוקת דיבידנד בהיקף של 93.2 מיליון שקל, שתבוצע במהלך אוקטובר השנה. חלוקת הדיבידנד מתאפשרת, בין היתר, הודות לעובדה שהעסקה לרכישת השליטה בוורידיס מומנה במלואה באמצעות הלוואות ומסגרות אשראי בסכום כולל של מיליארד שקל. מרבית ההלוואות נושאות ריבית שנתית משתנה בטווח של 1.9%–2.9%.

מניית דלק רכב טיפסה אתמול במהלך המסחר בבורסה ב־4.5%, אחרי שמתחילת השנה איבדה 24.5% משווייה. בשוק ההון חוששים מהעלייה במינוף של דלק רכב, בעקבות רכישת השליטה בוורידיס — חשש שמתעצם ככל שפוחתים הרווחים מהפעילותה בתחום יבוא כלי הרכב.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות