אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גיורא רום מסיים את תפקידו כיו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים צילום: עמית שעל

גיורא רום מסיים את תפקידו כיו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים

רום נכנס שימש בתפקיד שנתיים וייזכר בעיקר הודות לעיגון מעמד הרשות בחוק האחראי על המלחמה בתאונות הדרכים

07.08.2018, 10:58 | תומר הדר

יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד), האלוף במיל. גיורא רום, הודיע לשר התחבורה על סיום תפקידו. לדבריו, הוא חש שמטרותיו ברלב"ד הושגו וכי הרשות נתונה כיום בידיים נאמנות ומקצועיות.

רום נכנס לתפקיד באפריל 2016 - וייזכר בעיקר הודות לעיגון מעמד הרלב"ד בחוק האחראי על המלחמה בתאונות הדרכים. הוא הוביל את

שינוי תפיסת הפעולה של הרלב"ד, מבחינת הגדרת תפקידיה, תקציבה ותפיסת הפעולה להפחתת מספר ההרוגים בתאונות דרכים.

בתקופת כהונתו התחזק מעמדה של הרלב"ד והתעצם שיתוף הפעולה בינה ובין שאר הגופים העוסקים בצדדים השונים של מניעת תאונות דרכים בישראל. כמו כן, הוביל רום את עיגון חוק הרשות הקבוע שעבר בכנסת לפני כחודש.

 

רום: "אני מודה לשר ישראל כץ על הגיבוי שנתן לרשות ולי באופן אישי. אני משאיר היום גוף חזק המהווה אוטוריטה בתחום הבטיחות בדרכים בישראל".

אלוף במיל. גיורא רום, צילום: עמית שעל אלוף במיל. גיורא רום | צילום: עמית שעל אלוף במיל. גיורא רום, צילום: עמית שעל

רום שירת כטייס קרב והיה אלוף ההפלות הראשון של חיל האוויר הישראלי.  בשנת 1996 פרש מצה"ל ומונה למנכ"ל משרד התשתיות הלאומיות בראשות אריאל שרון, לאחר מכן הפך לאיש עסקים ושימש כמנכ"ל הסוכנות היהודית. בשנת 2008 מונה למנכ"ל רשות התעופה האזרחית ושימש בתפקיד זה עד סוף 2014. רום ריכז ברשות התעופה האזרחית סמכויות רבות בנושאי תעופה שהיו בידי גורמים רבים אחרים והצעיר את הצוות של הרשות. מ-2016 שימש כיו"ר הרלב"ד.

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
יישר כוח
לטעמי גיורא רום עמד במשימות שהציב לעצמו. כשחל שיפור במצב הבטיחות, הנטייה בציבור בכלל ובתקשורת בפרט, ליחס זאת לטכנולוגיה, לסטטיסטיקה, לרוח השמש ולשאר סיפורים ובדיות. כשחלה הרעה, הרשות אשמה "כי היא לא עושה שלום" וכמובן גם המשטרה באותה הקטגוריה. ובכן, טוב יעשו העיתונאים אם יצטרפו ואיש שטח של הרשות ויראו במו עיניהם מה באמת מתבצע. כולנו מתפללים שב"ה השיפור המסתמן לאחרונה, יהפוך לשיפור מתמיד, ומספר הקורבנות ימשיך וירד. וכן... יש לתת קרדיט לרשות ולמשטרה.
יחיאל מונטג  |  19.08.18
3.
במקום בזבוז כספים שיתקנו כבישים
בתל אביב אין תאורה תקנית, כבישים לא עומדים בשום תקן, שלטים לא עומדים במקום - אין שילוט תקין כמעט בכל כבישים מהירים - דוגמא מחלף ענבה בה שלט לכביש 1 עומד מעל פניה ממש ולא לפני. זה גורם לתאונת דרכים. במקום בית תמכוי לזקנים הרלב"ד - שיתקנו ליקויים.
אזרח  |  07.08.18