אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אלון מאסק: "אני שוקל להפוך את טסלה לחברה פרטית" צילום: רויטרס

אלון מאסק: "אני שוקל להפוך את טסלה לחברה פרטית"

מייסד טסלה צייץ בטוויטר: בעלי המניות יוכלו למכור את אחזקותיהם במחיר של 420 דולר למניה - או לשמור על המניות ולהמשיך להחזיק בחברה. במכתב לעובדי החברה כתב: "אני רוצה שטסלה תוכל לפעול בצורה הטובה ביותר ללא הסחות דעת וללא תנודות פראיות במחיר המניה"

07.08.2018, 21:25 | שירות כלכליסט

דרמה בטסלה: מייסד החברה אלון מאסק צייץ הערב (ג') כי הוא רוצה להפוך את טסלה לחברה פרטית. מאסק אמר כי בעלי המניות של טסלה יכולים למכור את המניות שברשותם במחיר של 420 דולר למניה או לשמור עליהן ולהמשיך להחזיק בחלק מהחברה כשתהפוך לפרטית. סמוך לשעת הציוץ טסלה נסחרה במחיר של 367 דולר למניה. לאחר ההודעה החברה זינקה בוול סטריט וננעלה בעלייה של 11% - למחיר של כ-378 דולר למניה.

קראו עוד בכלכליסט

במייל ששלח הערב מאסק לעובדי החברה, הוא כתב, בין היתר: "מוקדם יותר הערב הודעתי שאני שוקל להפוך את טסלה לחברה פרטית במחיר של 420 דולר למניה. אני רוצה להסביר לכם את הרציונל שלי למהלך ולמה אני סבור שזהו הצעד הנכון ביותר כרגע".

"ראשית, החלטה סופית טרם התקבלה, אבל הסיבה ליציאה למהלך כזה נובעת בראש ובראשונה מהרצון ליצור סביבה שבה טסלה תוכל לפעול בצורה הטובה ביותר. כחברה ציבורית, אנחנו נתונים לתנודות פראיות במחיר המניה שלנו, שיכולות להסיח את דעתו של כל מי שעובד בחברה ושהוא בעל מניות. להיות חברה ציבורית משמעותו גם להיות תלויים במחזור של דוחות רבעוניים - מצב שיוצר לחץ רב על טסלה לקבל החלטות שעשויות להיות נכונות עבור רבעון מסוים, אבל לא בהכרח נכונות לטווח הארוך.

"אני מאמין בכל כולי שאנחנו במיטבנו כשכולנו מתמקדים בביצוע, וכאשר אנחנו יכולים להישאר ממוקדים במשימה ארוכת הטווח שלנו, וכאשר אין לאנשים תמריצים לנסות לפגוע במה שאנחנו מנסים להשיג.

"אני רוצה שלכל בעלי המניות תהיה זכות בחירה", המשיך מאסק. "הם יוכלו להישא משקיעים בטסלה הפרטית, או שהם יוכלו למכור את מניותיהם במחיר של 420 דולר למניה. בנוסף, כתב מאסק שאין למהלך הנוכחי שום קשר לחיזוק שליטתו בחברה: "אני מחזיק בכ-20% בחברה כעת, ואני לא רואה שזה הולך להשתנות באופן מהותי".

"בסופו של דבר", חתם מאסק את מכתבו, "אני מנסה להגיע למצב שבו טסלה פועלת בצורה המיטבית. חופשייה ככל הניתן מהסחות דעת ומחשיבה לטווח הקצר. ההחלטה אם להפוך לחברה פרטית תוכרע בהצבעה של בעלי המניות. אם התהליך יסתיים כפי שאני מקווה שיסתיים, טסלה הפרטית תהיה הזדמנות ענקית בשביל כולנו. כך או כך, נמשיך להילחם כדי להשיג את המשימה שלנו".

אלון מאסק, צילום: רויטרס אלון מאסק | צילום: רויטרס אלון מאסק, צילום: רויטרס

 

בשבוע שעבר אמר מאסק שהשבב המותאם של החברה לניהול נהיגה אוטומטית כמעט מוכן. טסלה נבדלת מיצרניות רכב אחרות, שמעדיפות להתבסס על שבבי ספקים חיצוניים. עד כה, התבססה טסלה על מעבדים של אנווידיה בפיתוחי הרכב האוטונומי שלה.

"חשוב לציין שטכנולוגיית שבבי הנהיגה האוטונומית שאנחנו עובדים עליה כבר שלוש שנים מתחילה סוף סוף להבשיל", אמר מאסק בשיחת משקיעים, שבה השתתפו גם מומחים בתחום הנהיגה העצמונית. את פיתוח השבבים של טסלה מוביל פיט באנון, מומחה יוצא אפל, שמסר בשיחה: "השבבים קיימים ועובדים, ויש לנו גרסאות שלהם עבור מכוניות ה-S, ה-X, וה-3, אשר כבר נוסו כולם בשטח. הם תומכים ברשתות הקיימות כיום במכונית ויש להם עוד מה לתת כדי להגיע לתפוקה מלאה".

יום לפני כן, ב-1.8, דיווחה טסלה על תוצאות מעורבות ברבעון השני. החברה דיווחה אמנם על הפסד גדול מהצפי, אך גם הצליחה להכות את תחזיות ההכנסות. על פי דוחות טסלה, הפסידה החברה 718 מיליון דולר (3.06 דולר למניה) ברבעון השני - זאת לעומת הפסד של 336 מיליון דולר (או 2.04 דולר למניה) בתקופה המקבילה אשתקד. מדובר בהפסד הגדול מהתחזיות המוקדמות שהיו להפסד של 2.92 דולר למניה.

מנגד הכנסות החברה עלו מ-2.7 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד ל-4 מיליארד דולר ברבעון השני - בדומה לתחזיות המוקדמות שהיו למכירות רבעוניות של 3.99 מיליארד דולר. טסלה מסרה כי היא מתכוונת לעמוד בקצב ייצור של 6,000 כלי רכב לשבוע ממודל 3 עד סוף אוגוסט, ולעמוד ביעד של מסירת 100 אלף כלי רכב ממודל S וממודל X השנה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

13 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

11.
ל8
אם היא לא תפשוט רגל בעשור הקרוב אז כן אולי היא תגיע לשם עוד עשרים שנה כשהשורטיסטים שלה כבר יספיקו לאכול סטייקים על החוף הקאריבי. אתה כנראה לא יודע כמה המצב של החברה עגום. היצע הקובלט והליתיום בעולם מאוד מצומצם והביקוש שלו עצום בגלל הצמיחה האקספוננציאלית בשוק הטכנולוגי. סוללה של מכונית אחת של טסלה דורשת פי 4500 יותר קובלט וליתיום מהמחשב הנייד שלך בבית ופי 10,000 יותר מהפלאפון שלך. לחברה שמבססת את תזרים המזומנים שלה ממכירה של מכוניות חשמליות {בשוק שגם ככה תחרותי ועם מתחרים בעלי הרבה יותר נסיון כמו ג'נרל מוטורס, ב.מ.וו מרצדס ועוד ועוד} זה יעד קשה מדי. היא תצטרך למכור פי כמה מהתחזיות שלה בשביל להתמודד עם הקשיים שהשוק מציע וזה עוד בלי להזכיר את עידן הריביות שבא עלינו לטובה עכשיו שבכלל ימוטט אותה. השקר שלה תפס תאוצה כשהמשק האמריקאי "החלים" בעשור האחרון, הכל לבלב ופרח והאופטימיות הייתה בשיאה, אבל אתה יודע איך זה עובד במחזור עסקים כלכלי, תמיד יש גאות ושפל. והראשונים שייפלו בירידות השוק זה החברות הקטנות וחברות החלום המנופחות. מארק מיי וורדס.
אורי  |  11.08.18
9.
טסלה בדרך הנכונה למעלה
היא עוד תגיע לשווי של 10,000 דולר למניה (לפי ספליטים). כל סוחרי השורט זה אנשים עלובים שנשקעתם לא עולה על 20 אלף שח גג וזה כל הונם, אם בכלל. רק גורמים נזק לעצמם ולבורסה שלטווח הארוך תמיד עולה (הרי העולם תמיד מתקדם ולא מעט בזכות חברות חדשניות כמו טסלה. תמיד התחלות קשות, אך טסלה בדרך הנכונה).
מישהו  |  08.08.18
לכל התגובות