אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דלף לרשת: הטריק הפסיכולוגי של פייסבוק למשיכת משתמשים צעירים צילום: Mashable

דלף לרשת: הטריק הפסיכולוגי של פייסבוק למשיכת משתמשים צעירים

אנשי חברת TBH, אותה רכשה הרשת החברתית, פיתחו שיטה למשיכת נוער: היא נשענת על חדירה לעמודי בתי ספר ופרסום הצהרות מסתוריות על שירות מקוון חדש. לאחר מכן, מופצות הזמנות אקסקלוסיביות לשירות, שהופכות זמינות בבת אחת לכולם

08.08.2018, 11:19 | עומר כביר
מזכר סודי של פייסבוק מפרט טריק פסיכולוגי שפיתחו מייסדי אפליקציה שנרכשה על ידי החברה במטרה לשכנע בני נוער להצטרף לשירות - כך חושף באזפיד ניוז, שהשיג עותק על המזכר.

קראו עוד בכלכליסט

בנובמבר רכשה פייסבוק את אפליקציית המסרים האנונימיים TBH, שהחלה לפעול באוגוסט 2017, תמורת 30 מיליון דולר. לפני כחודש סגרה החברה את האפליקציה, לדבריה בעקבות היקפי שימוש נמוכים. עם זאת, אחרי שהצטרפו לחברה הספיקו מייסדי TBH לנסח מזכר סודי, שמפרט מה שהם מגדירים כ"טריק פסיכולוגי" שנועד למשוך תלמידי תיכון לפלטפורמה.

איך מגייסים את הקהל הצעיר? , צילום: Mashable איך מגייסים את הקהל הצעיר? | צילום: Mashable איך מגייסים את הקהל הצעיר? , צילום: Mashable

הטריק מורכב מכמה שלבים. ראשית, יצרה החברה חשבון פרטי והשתמשה בו כדי לגשת לעמוד של בית ספר תיכון ולעקוב אחרי כל המשתמשים באזור שהפרופיל שלהם כלל את שם בית הספר. בפרופיל החשבון דאגה החברה לכלול הצהרה מסתורית כמו "הוזמנת לאפליקצייה חדשה. עדכונים בקרוב!".

כעת, המתינה החברה 24 שעות כדי לאפשר למשתמשים לשלוח בקשות מעקב משלהם. "הם סקרנים לגבי הפרופיל וביקשו גישה", הסבירו במזכר. עם סיום הלימודים, ב-16:00, הוסיפה חברה קישור להורדת האפליקציה באפסטור ושינתה את הפרופיל לפומבי. "השינוי הודיע בבת אחת לכל התלמידים שבקשת המעקב שלהם אושרה, והם ביקרו בפרופיל, נכנסו לעמוד שלנו באפסטור וניסו את האפליקציה".

"מסורתית, רובם המוצרים יוצרים בסיס משתמשים ראשוני באמצעות דיווחים בתקשורת", נכתב במזכר. "ואולם, בעבור מוצרים חברתיים מדובר בנוסחה לכישלון, שמובילה לקהל מבוזר וקהילה שלא יכולה להגיע למסה קריטית. לפיכך, חשוב ליצור תהליך שמאפשר להשיק חוויית מוצר שונה לחלוטין בעבור קהילות ספציפיות".

מחברי המזכר אומרים אמנם שהשיטה שפיתחו לא מתאימה לחברות גדולות, אך שניתן להתאים את הטקטיקה שבבסיסה לפייסבוק: "למשל, כשמשתמשים ב-Quick Promos, יש להימנע מלספק מיד קישור להורדה. במקום זאת, צריך לבקש אישור לשליחת הודעות פוש על מנת למסור התרעה במועד מאוחר יותר. באופן זה, אפשר להגביר את העניין ולפנות לכולם ביחד כדי להבטיח מסה קריטית בעת ההשקה".

פייסבוק סירבה להגיב לדיווח.

תגיות