אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אלקטרה צריכה עברה להפסד; בגולן טלקום - גידול במנויים אך לא בהכנסות צילום: יוני רייף

אלקטרה צריכה עברה להפסד; בגולן טלקום - גידול במנויים אך לא בהכנסות

חולשה בפעילות המזגנים ומחיקת ערך בשל הפסקת הקשר עם וואווי העבירו את החברה להפסד של 22 מיליון שקל, לעומת רווח של 38 מיליון שקל ברבעון המקביל; הכנסות גולן טלקום ירדו ב-3% ל-130 מיליון שקל - מספר המנויים עלה ב-11 אלף ל-903 אלף

13.08.2018, 10:28 | אורנה יפת

לחצו כאן לערוץ הטלגרם של מדור שוק ההון בכלכליסט

 

אלקטרה צריכה מסכמת את הרבעון השני עם דוחות חלשים ומעבר להפסד בשורה התחתונה. הפחתה של 25 מיליון שקל בשל ירידת ערך נכסים - שנבעה מהפסקת הפעילות עם חברת הסלולר וואווי - גררה את החברה להפסד האמור.  

קראו עוד בכלכליסט

יבואנית מוצרי החשמל המפעילה את רשתות מחסני חשמל ושקם אלקטריק סיימה את הרבעון עם הפסד של 21.7 מיליון שקל, לעומת רווח של 37.7 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד. בנטרול ירידת הערך מציגה אלקטרה צריכה רווח נקי נמוך במיוחד של 3 מיליון שקל.

אלקטרה צריכה נפגעה במיוחד מירידה של כ-15% במכירות המזגנים שלה, לנוכח מזג האוויר הנוח בחורף בישראל, וכן בשל ירידה בפעילות המזגים בחו"ל. החברה רשמה ברבעון ירידה של 14.5% בהכנסות שהסתכמו ב-669 מיליון שקל. הירידה גררה נסיגה חזקה של 19.5% ברווח הגולמי הסתכם ב-166 מיליון שקל, לעומת 2017 מיליון שקל ברבעון המקביל. שיעור הרווח הגולמי ירד ל-24.9% מההכנסות, לעומת 26.4% ברבעון המקביל.

החברה הגדילה ברבעון הנוכחי את הההוצאות על פרסום מוצרי החשמל, הרשתות הקמעונאות ואתר הסחר, בסכום כולל 11 מיליון שקל, מה שהוביל לעליה בהוצאות המכירה והשיווק שהסתכמו ב-133 מיליון שקל לעומת 128 מיליון שקל בתקופה מקבילה.

במגזר מוצרי הצריכה החשמליים, אשר במסגרתו מוכרת החברה את מזגני אלקטרה לצד מוצרי חשמל שהיא מייבאת, נרשמה ירידה של 23% בהכנסות ל-306.4 מיליון שקל. הרווח המגזרי ירד ב-88% ל-4.8 מיליון שקל לעומת 40 מיליון שקל ברבעון מקביל, בשל הקיטון במכירות, הקיטון בשיעור הרווח הגולמי והעליה בהוצאות הפרסום.

במגזר המכשירים הסלולרים ירדו המכירות ב-63% ועמדו על 14.4 מיליון שקל. ההפסד במגזר מכשירי הסלולר העמיק ל-27 מיליון שקל, לעומת הפסד של 2.4 מיליון שקל ברבעון מקביל. מגזר קמעונאות החשמל רשם עליה של 4% בהכנסות והן הסתכמו ב-276 מיליון שקל אך הרווח המגזרי ירד ב-49% ל-5.8 מיליון שקל כתוצאה מירידה בשיעור הרווח הגולמי כתוצאה משינוי תמהיל המכירות ועליה בהוצאות הפרסום.

גם במגזר התקשורת הסלולרית בו פעילה אלקטרה עם חברת גולן טלקום רשמה החברה ירידה של 2.6% בהכנסות ל-130 מיליון שקל והרווח במגזר ירד ב-3% ל-20.7 מיליון שקל. מספר מנויי הסלולר של גולן טלקום הסתכם בסוף המחצית הראשונה של 2018 בכ-903 אלף, גידול לעומת 892 אלף מנויים בתקופה המקבילה אשתקד ו-896 אלף בסוף הרבעון הראשון 2018. ההכנסה הממוצעת מלוקח (ARPU) עמדה על 48 שקל, לעומת 50 שקל בתקופה המקבילה אשתקד ו-48.4 שקל בסוף הרבעון הראשון 2018.

יבואנית מוצרי החשמל עברה להפסד תפעולי של 1.6 מיליון שקל וזאת לעומת רווח תפעולי של 63.2 מיליון שקל ברבעון מקביל בשל הפגיעה במכירות מותג הסלולר וואווי מולה מנהלת החברה תביעות משפטיות. לדברי זאב קלימי, מנכ"ל אלקטרה צריכה, "בדומה לתוצאות הרבעון הראשון, גם הרבעון השני הושפע ממגמת הקיטון בביקושים שנרשמה בשוק המגזנים בישראל, וזאת בשל תנאי מזג אוויר נוחים יחסית, וכן בעקבות ההאטה בשוק הנדל"ן למגורים, המושפע מירידה במכירות של דירות יד שניה ומההאטה כללית בעקבות יישום תכנית 'מחיר למשתכן'.

בנוסף, הושפעה פעילות זו ממגמת המעבר של הצרכנים למזגנים קטנים וזולים. אנו ממשיכים ליישם את תכניתנו העסקית, הכוללת השקעה בפרסום, השקת מוצרים חדשניים וכניסה לשווקים חדשים, ואנו מאמינים שהיא תניב פירות שישתקפו בתוצאות החברה בעתיד. במהלך הרבעון רשמה החברה עלייה של כ-12 מיליון שקל בגין הוצאות פרסום שנותבו לטובת תחום המזגנים והפעילות הקמעונאית, וסעיף זה השפיע לשלילה על הרווחיות של מגזר מוצרי הצריכה ומגזר קמעונאות החשמל", הוסיף קלימי.

זאב קלימי , צילום: יוני רייף זאב קלימי | צילום: יוני רייף זאב קלימי , צילום: יוני רייף

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



9 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
לא פלא היה צפוי
שרות גרוע למזגנים גרועים, בשנת 2010 התקינו לי 4 מזגני אלקטרה אינורטר. אחרי 15 חודש התקלקל הראשון הסיבה תקלה בכרטיס. ביקור טכנאי עלה 200 שח וביקשו 1200 שח על החלפת הכרטיס עם אחריות לחצי שנה לא הסכמתי להחליף והחלפתי המזגן לטורונדו הזול, עם 7 שנות אחריות תמורת 2600 שח כולל העבודה. תוך שנה גם בשלשת המזגנים הנותרים הכרטיס התקלקל, באחד מהם הסכימו להחליף פעם אחת ללא תמורה והחזיק מעמד 3 חודשים. את כולם החלפתי כמו את הראשון מקרה ברור של פגם ביצור שהחברה לא לקחה עליה אחריות. ומאז לא מתקרב אליהם
טירן ראובן  |  14.08.18
לכל התגובות