אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פרטנר: 100 אלף לקוחות ב-TV; קיפאון בהכנסות, ירידה ברווח הנקי צילום: אוראל כהן

פרטנר: 100 אלף לקוחות ב-TV; קיפאון בהכנסות, ירידה ברווח הנקי

חברת שירותי התקשורת סיימה את הרבעון עם רווח של 2 מיליון שקל בלבד - ירידה של 77% בהשוואה לרבעון הראשון; הסיבים האופטייים התפרשו על 170 אלף משקי בית; ההכנסה הממוצעת למשתמש סלולר עמדה על 59 שקלים לחודש, שיפור של שקל אחד

15.08.2018, 10:17 | יואב סטולר

לחצו כאן לערוץ הטלגרם של מדור שוק ההון בכלכליסט

פרטנר פרסמה הבוקר (ד') את הדו"ח המסכם של הרבעון השני, המציג ירידה בהכנסות ונסיגה ברווח הנקי - וכאשר היא מתגאה ביותר מ-100 אלף לקוחות שהתחברו לשירות ה-TV שלה. זו גם הפעם הראשונה שפרטנר חושפת לציבור נתונים מהותיים על אודות פרויקט הסיבים האופטיים שלה, ה"פרטנר פייבר", אשר הגיע לפריסה של יותר מ-170 אלף משקי בית בישראל. 

קראו עוד בכלכליסט

על אף הגידול בטלוויזיה ונתוני הפריסה הגבוהים יחסית של פרטנר, החברה מסיימת את הרבעון עם ירידה קלה בהכנסות שהסתכמו ב-797 מיליון שקלים, לעומת 805 מיליון שקלים ברבעון המקביל.  

פרטנר סוגרת את הרבעון עם נתון חלש בשורה התחתונה, רווח נקי של 2 מיליון שקלים בלבד, בהשוואה ל-46 מיליון שקלים ברבעון המקביל - שבו נהנתה פרטנר מתגמולים במסגרת עסקת הפרידה ממותג אורנג' העולמי. הרווח משקף ירידה של 77% בהשוואה לרבעון הקודם (ראשון 2018), שבו רשמה פרטנר רווח של 9 מיליון שקלים.

למרות הצמיחה והפעילות הניכרת של החברה בשוק הטלוויזיה והאינטרנט, עיקר ההכנסות של פרטנר מגיעות מתחום אספקת השירותים, בעיקר מתחום הסלולר. פרטנר הצליחה להציג עלייה קלה בשיעור ההכנסה החודשית הממוצעת מלקוח שעמד ברבעון השני (בנטרול הפרשה חד פעמית) על 59 שקלים  לחודש בממוצע, לעומת 58 שקלים ברבעון הקודם.  

בפרטנר מדווחים על מגמה חיובית מבחינתם בתחום ה"פוסט פייד" (Post Paid) שמהווה את עיקר הפעילות הסלולרית במדינת ישראל - מספר מנויי ה-Post Paid של החברה עלה ברבעון השני ב-9,000, המשך מוצלח למגמה שרושמת פרטנר מזה 12 רבעונים ברציפות. על פי הדיווח, בסיס מנויי הסלולר של פרטנר עומד על כ- 2.65 מיליון מנויים נכון לסוף הרבעון.

ההכנסות משירותים הסתכמו ב- 620 מיליון שקלים (635 מיליון שקלים בנטרול הפרשה חד פעמית), בהשוואה ל- 646 מיליון שקלים ברבעון המקביל בשנה שעברה.

כמו כן, דירקטוריון החברה הגדיל את תוכנית הרכישה העצמית העומדת על 200 מיליון שקלים בסכום נוסף של 50 מיליון שקלים. המהלך  נועד לאפשר לפרטנר לגייס בהמשך כספים בצורה נוחה יותר לטובת הגדלת הפעילות והשווי, כפי שסיפר מנכ"ל פרטנר איציק בנבנישתי בראיון ל"כלכליסט". בהתאם לכך, החוב נטו הסתכם ברבעון השני ב- 893 מיליון שקלים, ירידה של 188 מיליון שקלים בהשוואה לסוף הרבעון המקביל אשתקד.

איציק בנבנישתי מנכ"ל קבוצת פרטנר אמר עם פרסום הדו"חות: "בשנה הראשונה מההשקה המסחרית, פרטנר TV יצר מפץ בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית, והיום יותר מ-100,000 משקי בית מחוברים לשירות, ופרטנר TV הוא שירות הטלוויזיה הצומח ביותר בישראל. בנוסף, התקדמנו משמעותית בפריסת תשתית הסיבים האופטיים שלנו ואנו מגיעים ליותר מ- 170,000 משקי בית בעשרות ערים עם תשתית סיבים שמאפשרת מהירות גלישה של עד 1,000 מגה בייט לשנייה".

 

איציק בנבנישתי מנכ"ל פרטנר, צילום: תומי הרפז איציק בנבנישתי מנכ"ל פרטנר | צילום: תומי הרפז איציק בנבנישתי מנכ"ל פרטנר, צילום: תומי הרפז

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות