אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

כלכליסט TV

תשכחו מתל-אופן ואוטו-תל: הלהיט החדש הוא קורקינט שיתופי

חברת Bird שמפעילה פלטפורמת השכרת קורקינטים חשמליים בסן פרנסיסקו וזוכה לפופולריות גדולה, נחתה בישראל. לא כולם אוהבים את הרעיון שאחרי האופניים החשמליים, העיר תוצף עכשיו גם בקורקינטים שיחרשו את המדרכות

15.08.2018, 17:25 | עומר כביר

לתל אביבים נמאס (מזמן) לנסוע במכונית בעיר, וגם את האופניים גונבים להם בכל שני וחמישי.  למי שמסתובב ברחובות העיר נראה שכלי התחבורה המועדף היום הוא הקורקינט החשמלי, אותו ניתן בקלות להכניס לדירה או למשרד בסוף השימוש ולהימנע כך מגניבתו. לתוך הטרנד הזה נכנסה השבוע מפעילת הקורקינטים החשמליים להשכרה בירד (Bird) מארה"ב, שהחלה לפעול בישראל ופרסה את הקורקינטים הראשונים שלה בתל אביב.

הרישום והשימוש בשירות יתבצע באמצעות אפליקציית מובייל שמאפשרת לאתר ולשכור את הקורקינטים החשמליים. המחיר בישראל יעמוד על 5 שקלים לנסיעה וחצי שקל לכל דקה. השירות יהיה זמין רק למשתמשים בני 18 ומעלה (אף שהחוק בישראל מאפשר לבני 16 ומעלה לנסוע בקורקינטים חשמליים), אם כי לא ברור עדיין איך החברה מתכוונת לאכוף מגבלה זאת.

הטענת הקורקינטים תתבצע במודל של כלכלה שיתופית: משתמשים יוכלו להפוך למה שהחברה מכנה "צפרים" שמדי ערב יאספו את הקורקינטים הקרובים לביתם, יטעינו אותם במהלך הלילה ויחזירו אותם בבוקר שלמחרת ל"קנים" - נקודות איסוף שיבחרו על ידי החברה בהתאם לביקוש. עבור כל קורקינט שייאסף, ייטען ויוחזר יקבל ה"צפר" סכום של עד 20 שקל. משתמשים שמעוניינים להפוך לצפרים יכולים לכתוב למייל Shalom@bird.co.

תגיות

56 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

52.
השוכרים משלמים פר דקה - משמע, יבצעו נסיעות מהירות ומסוכנות יותר!!!!!
אני לא מבין איך לא שואלים את השאלה הזו בראיון. יש לשוכרים תמריץ להגיע מנקודה לנקודה כמה שיותר מהר מאחר ומשלמים פר זמן נסיעה. לכן, יבצעו נסיעות הרבה יותר מהירות המסכנות את הולכי הרגל וגם את עצמם. במידה והיה מתבצע חיוב על בסיס מרחק, היה כבר מדובר בסיפור אחר. העובדה שהחיוב מתבצע על בסיס זמן נסיעה, הינה מסכנת עוברי אורח וגם את המשתמשים.
עומר  |  18.08.18
לכל התגובות