אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הוצאות חד-פעמיות גדולות גררו את סלקום להפסד של 37 מיליון שקל צילום: עמית שעל

הוצאות חד-פעמיות גדולות גררו את סלקום להפסד של 37 מיליון שקל

הוצאות פרישה של 200 עובדים והתחשבנות עם גולן טלקום העבירו את החברה להפסד, בהשוואה לרווח נקי של 45 מיליון שקל שהושג ברבעון המקביל אשתקד. במקביל רשמה החברה ברבעון הפסד תפעולי של 12 מיליון שקל. גם הכנסות החברה ירדו ב-3.5%

16.08.2018, 10:12 | יואב סטולר

סלקום סיימה את הרבעון השני של 2018 עם הפסד של 37 מיליון שקלים, בהשוואה לרווח נקי של 45 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. החברה מסבירה כי ההפסד נובע, בין היתר, מהוצאות חד-פעמיות, שכוללות בין היתר פרישה של 200 עובדים, התחשבנות חד-פעמית עם גולן והוצאות לתביעות ייצוגיות. גם בשורת הרווח התפעולי נרשמה מגמה דומה כשברבעון השני אשתקד עמד הרווח על 102 מיליון שקל ועתה הסתכם בהפסד של 12 מיליון שקל.

קראו עוד בכלכליסט

ירידה משמעותית גם בהכנסות

בשורת ההכנסות רשמה סלקום ירידה של 3.6% עם הכנסה כוללת של 927 מיליון שקל - נתון נמוך בהשוואה ל-962 מיליון שקל הכנסות ברבעון המקביל בשנה שעברה. קיטון משמעותי של 5.1% נרשם בסעיף ההכנסות משירותים שהסתכם ברבעון השני ב-694 מיליון שקל בלבד בהשוואה ל-731 מיליון ב-2017.

ההכנסות משירותים במגזר הסלולר ירדו ב-9.8%, כשעדיין מהווים את הנתח הגדול ביותר מפעילות החברה. ברבעון השני הסתכמו ההכנסות במגזר הנייד ב-434 מיליון שקל בהשוואה ל-481 מיליון בשנה שעברה. ירידה זו נבעה בעיקר מהשחיקה המתמשכת במחירי שירותים אלה לאור התחרות בשוק הסלולר. תחרות שהתגברה ברבעון המדובר עם כניסתה לשוק של WE4G מבית אקספון.

עם זאת, בסלקום הצליחו לשמור על ההכנסה החודשית הממוצעת מלקוח (APRU) בתחום הסלולר כפי שהיה ברבעון הראשון של 2018. כך ה-ARPU נותר על 51.8 שקלים בחודש, שחיקה ניכרת בהשוואה לההכנסה הממוצעת ברבעון המקביל בשנה שעברה אז עמד המחיר הממוצע על 57 שקלים. 

ניר שטרן מנכ"ל סלקום , צילום: עמית שעל ניר שטרן מנכ"ל סלקום | צילום: עמית שעל ניר שטרן מנכ"ל סלקום , צילום: עמית שעל

במצבת מנויי הסלולר הציגה החברה בסוף הרבעון השני 2.809 מיליון מנויים, זאת על רקע נטישה של 13,000 מנויי סלולר בקיזוז עם המצטרפים החדשים. בדו"ח של סלקום נומקה הירידה בחלקה החלטת החברה למחוק ממצבת המינויים את מנויי M2M - אותם כרטיסי סים שמותקנים במכונות לצורך תקשורת במגזרים שונים, כמו חקלאות.

סלקום, המחזיקה ב-195 אלף משקי בית בשירות ה-TV שלה, כשחלקם גם במסגרת הטריפל של החברה, הציגה עלייה בההכנסות משירותים במגזר הנייח. ההכנסות מהפעילות הקווית ברבעון השני הסתכמו ב-300 מיליון שקלים עלייה של 2.7% בהשוואה לרבעון המקביל, אז הן עמדו על 292 מיליון. סלקום הסבירה בדו"ח כי עיקר העליה נבע מגידול בהכנסות משירותי האינטרנט והטלוויזיה כשאלו קוזזו בחלקן על ידי ירידה בהכנסות משירותי שיחות בין לאומיות.

ניר שטרן, מנכ"ל קבוצת סלקום אמר עם הצגת התוצאות: "רבעון זה הסתיים בהפסד, בשל מספר אירועים נקודתיים, אשר העמיסו על הוצאות החברה ובראשם פרישה של כ-200 עובדים אשר הביאה להוצאה של כ-26 מיליון ש"ח. את ההשפעה החיובית של הקטנת הוצאות החברה, ניתן יהיה לראות כבר מהרבעון הבא. למרות התחרות העזה, הצליחה החברה לשמר את רמת ההכנסות בהשוואה לרבעון הראשון של 2018 עם סך הכנסות של 927 מיליון ש"ח ברבעון זה לעומת 933 מיליון ש"ח ברבעון הראשון (ירידה של כ-0.6%), בין היתר, באמצעות שיווק מוצלח של חבילות הקוואטרו".  

שטרן ביקש להסב את תשובת הלב גם לעסקה משמעותית שרוקמת סלקום מזה זמן עם מיזם הסיבים. "חתימת מזכר ההבנות להשקעה ב-IBC, עליו הודענו לאחרונה, הינו אירוע בעל חשיבות אסטרטגית לסלקום ופורץ דרך בתחום שירותי האינטרנט בישראל. שיתוף הפעולה בין החברות יאפשר לספק אינטרנט מהיר ומתקדם על גבי תשתית סיבים אופטיים גם בפריפריה ולהיקף אוכלוסיה נרחב של כמיליון משקי בית, וזאת בטווח של מספר שנים".

כיום מחזיקה IBC פריסה של כ-150 אלף משקי בית, תשתית משמעותית שסלקום רואה בה החזקה והשקעה אסטרטגית לזינוק התחרות בשוק ויכולתה של החברה להתמודד מול המתחרות הגדולות ביותר – ובהן בזק.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות