אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דוחות עדיקה: מכרה 57% פריטים יותר מאשר ברבעון המקביל צילום: רפי דלויה

דוחות עדיקה: מכרה 57% פריטים יותר מאשר ברבעון המקביל

חברת האופנה רשמה עלייה של 24% בהכנסות הרבעון השני שהסתכמו ב-19.5 מיליון שקל, וסיימה את הרבעון בצורה מאוזנת לעומת הפסד של 921 אלף שקל אשתקד; הורדת המכס על ייבוא טקסטיל והתחזקות המסחר המקוון בישראל תרמו לעלייה ברווח הגולמי

16.08.2018, 15:45 | אורנה יפת

על אף עיתוי חג הפסח שחל השנה ברבעון הראשון ולא ברבעון השני כמו בשנה שעברה, ולמרות המכירות העודפות בשנה שעברה עם פתיחת חנות הדגל, פירסמה היום (ה') חברת האופנה עדיקה דוחות כספיים חיוביים המציגים עלייה בהכנסות ובפרמטרים התפעוליים.

קראו עוד בכלכליסט

החברה, שנמצאת בשליטת קבוצת גולף ומנוהלת על ידי המייסד דדי שוורצברג, דיווחה על עלייה של 24% בהכנסות הרבעון השני שהסתכמו ב-19.5 מיליון שקל. מכירות החברה עלו הן כתוצאה מפתיחת חנות חדשה בקניון הזהב בראשון לציון וחנות זמנית בגרנד קניון באר שבע, והן בשל התחזקות תחום המסחר המקוון בישראל, שהוא ליבת העסקים של עדיקה.  

דדי שוורצברג מנכ"ל עדיקה , צילום: יח"צ דדי שוורצברג מנכ"ל עדיקה | צילום: יח"צ דדי שוורצברג מנכ"ל עדיקה , צילום: יח"צ

 
הכנסה נוספת של 4 מיליון שקל לעדיקה ברבעון נבעה ממתן שירותי תפעול לאתרי הסחר של קבוצת גולף. עדיקה מספקת לאתרי מותגי גולף שירותי טכנולוגיה, ניהול האתרים, שיווק ותפעול הרשתות החברתיות, ובתמורה מחויבת גולף בתשלום שנתי של 9 מיליון שקל לעדיקה.

הורדת המכס על ייבוא טקסטיל, פתיחת החנויות החדשות ושינוי תמהיל סל המוצרים הגדילו את שורת הרווח הגולמי של עדיקה בכ-28% והוא הסתכם ב-12 מיליון שקל. עדיקה ממשיכה להציג גם ברבעון הנוכחי שיפור ברווחיות הגולמית – אחד הפרמטרים המרכזיים בחברות קמעונאות – הרווחיות הגולמית של החברה צמחה ב-1.9% ל-61.9%.

אתר האופנה עדיקה אתר האופנה עדיקה אתר האופנה עדיקה

מדובר ברווחיות גולמית שאופיינית לחברות גדולות מתחום האופנה, ובמקרה של עדיקה הרווחיות הגולמית מושפעת גם מעלויות לוגיסטיות של שילוח עד בית הלקוח. למרות שעדיקה הפכה לחברה ציבורית עם הוצאות מוערכות של כ-1.5 עד 2 מיליון שקל בשנה, היא הציגה שיפור במדדים התפעוליים ביחס לתקופות מקבילות. הרווח התפעולי ברבעון, לאחר תשלום מבוסס מניות, הסתכם ב-851 אלף שקל . הרווח התפעולי לפני תשלום מבוסס מניות עמד על 2.6 מיליון שקל.

החברה דיווחה על 370 אלף פריטים שנמכרו ברבעון השני באתר הסחר ובחנויות הפיזיות של עדיקה - עלייה של 57% לעומת הרבעון המקביל. שווי סל הקניות הממוצע ירד ב-16.3% ל-190 שקל. "אני גאה בזה שמכרנו ברבעון 370 אלף מוצרים. סל הקנייה הממוצע ירד כי גלגלנו את ההנחות שקיבלנו מהספקים ללקוחות. עם הורדות המחירים הצלחנו לשמור על שיעור רווחיות גבוה ביחס לתעשיה", מסר דדי שוורצברג, מנכ"ל החברה.

בשורה התחתונה סיימה עדיקה את הרבעון בצורה מאוזנת, לעומת הפסד של 921 אלף שקל ברבעון מקביל אשתקד.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות