אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קבוצת שפיר-פיצרוטי תסלול את כביש הגישה החדש לירושלים במשך 5 שנים צילום: כרמית פלר

קבוצת שפיר-פיצרוטי תסלול את כביש הגישה החדש לירושלים במשך 5 שנים

חברת שפיר ביחד עם חברת פיצרוטי האיטלקית יסללו את חמשת הק"מ של כביש 16, שיעבור ברובו בשתי מנהרות. עלות הפרויקט נאמדת בכ-2 מיליארד שקל

16.08.2018, 17:56 | ליאור גוטמן
קבוצת שפיר פיצרוטי היא הזוכה במכרז הממשלתי לסלילת כביש מס 16, הוא כביש הגישה החדש לירושלים. עלות הפרויקט נאמדת ב-1.5 עד 2 מיליארד שקל, כאשר תקופת הסלילה עד לפתיחת הכביש נאמדת בארבע עד חמש שנים, כלומר סוף 2022 או במהלך 2023.

אורכו של הכביש החדש יעמוד על כ-5 קילומטרים והוא יכלול שני נתיבים בני שני מסלולים כל אחד. הוא יעבור ברובו דרך שתי מנהרות, באורך של קילומטר וחצי כל אחת ויכלול שלושה מחלפים - באזור מוצא, בנחל רבידה ובצומת בייט.

קראו עוד בכלכליסט

בכירי משרד האוצר ניהלו את המכרז, באמצעות אגף החשב הכללי ובראשות סגן החשכ"ל נחמיה קינד. למכרז ניגשו במקור שש קבוצות - קבוצת אלקטרה; קבוצת PMEC - חברה ממשלתית סינית שבונה היום את נמל אשדוד החדש; קבוצה משותפת למנרב ול-CCECC - עוד חברה ממשלתית סינית שבונה חלקים מהרכבת הקלה בתל אביב; קבוצה משותפת לשיכון ובינוי ואפריקה ישראל; קבוצה משותפת לשפיר ופיצרוטי (PIZZAROTI) האיטלקית; וקבוצה משותפת לאשטרום, אורון ואוברס (OBRAS).

 

 

הכניסה לירושלים, צילום: גיא אסיאג   הכניסה לירושלים | צילום: גיא אסיאג הכניסה לירושלים, צילום: גיא אסיאג

 

החשב הכללי רוני חזקיהו אמר שכביש מס' 16 צפוי להתבצע בשיטת ה-PPP (שילוב מגזר פרטי וציבורי) והוא נכלל במסגרת תוכנית 2030 לפיתוח תשתיות בישראל.

שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ אמר שהכביש הוא פרויקט בעל חשיבות לאומית, שצפוי להפחית את עומסי התנועה בכניסה לירושלים באופן משמעותי. "הכביש יהווה כניסה מרכזית נוספת לבירה מכיוון מערב ויאפשר לנהגים לחסוך שעות נהיגה רבות ויצמצם את זיהום האוויר. הכביש יעבור ברובו במנהרות ויהווה כניסה חדשה ומהירה למתחמי התעסוקה והמסחר של העיר", הוסיף כץ.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות