אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הגלגל החדשני של סופטוויל שווה כבר חצי מיליארד שקל

בלעדי לכלכליסט

הגלגל החדשני של סופטוויל שווה כבר חצי מיליארד שקל

החברה הישראלית המפתחת את הדור הבא של גלגלי הרכב גייסה עוד 25 מיליון דולר בסבב הגיוס השלישי, וחתמה על שיתוף פעולה עם תאגיד ענק יפני המייצר מכלולים ליצרניות הרכב. השת"פ יאפשר לסופטוויל גישה ישירה לקונצרנים המובילים

20.08.2018, 07:04 | מאיר אורבך

חברת סופטוויל (SoftWheel) הישראלית המפתחת גלגלים לתעשיית הרכב גייסה 25 מיליון דולר בסבב גיוס שלישי, כך נודע ל"כלכליסט". שווי החברה בגיוס זה היה כ־140 מיליון דולר, שהם כחצי מיליארד שקל.

קראו עוד בכלכליסט

במסגרת הגיוס חתמה החברה על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם מוסאשי (Musashi Seimitsu), תאגיד יפני ענק המספק מכלולים הקשורים לגלגלים ליצרניות הרכב.

מוסאשי השקיעה בסבב הנוכחי 6 מיליון דולר, והצטרפה למשקיעים פיננסיים קיימים וחדשים, ולשותפים אסטרטגיים נוספים בתחום הרכב.

בין משקיעי החברה ניתן למצוא את אקסלנס בית השקעות (שהוביל את הגיוס הקודם של 10 מיליון דולר ב־2017), גיל אגמון, קבוצת רד בינת, וארי ראב"ד.

את סבב ההשקעות האחרון של סופטוויל הוביל בנק רוטשילד, המייעץ לחברה בנושאים אסטרטגיים.

סופטוויל הוקמה ב־2011 על ידי גלעד וולף, אחישי סרדס ודניאל בראל המכהן כמנכ"ל החברה. היא מונה כ־40 עובדים ופועלת מתל אביב בפיתוח מערכות חדשניות לגלגלים של רכבים פרטיים, משאיות, כיסאות גלגלים ואופניים.

מנכ"ל סופטוויל, דניאל בראל , צילום: יח"צ מנכ"ל סופטוויל, דניאל בראל | צילום: יח"צ מנכ"ל סופטוויל, דניאל בראל , צילום: יח"צ

סופטוויל מפתחת דור חדש של גלגלים אשר בולמי הזעזועים שלהם נמצאים בתוך הגלגל ולא מחוץ לו. כשהמנגנונים נמצאים בתוך הגלגל, נחסך מקום רב בסביבת הגלגל, דבר שמקטין את נפח ומשקל הרכב וגם את צריכת האנרגיה שלו. הפיתוחים מותאמים לרכב עתידי כדוגמת רכבים חשמליים, כלי רכב היברידיים ואוטונומיים. בשלב הזה יחוברו הפיתוחים לתוך גלגל סטנדרטי ובעתיד תפתח החברה גלגלים ייחודיים.

בשיתוף הפעולה עם מוסאשי עולה סופטוויל ליגה. מוסאשי מוגדרת כחברת Tier 1, הדרג הגבוה ביותר של חברות המורשות לספק מערכות באופן ישיר ליצרניות רכב בכל העולם, והיא אחת משלוש יצרניות המכלולים לרכב המובילות בתחומה.

מוסאשי היפנית היא חברה ציבורית בבעלות חלקית של קבוצת הונדה מוטורס אשר מייצרת ב־30 אתרי ייצור ברחבי העולם עבור מכוניות ואופנועים.

במסגרת ההסכם החברות ישתפו פעולה בפיתוח טכנולוגיה לרכבים וייצורה. שיתוף הפעולה יאפשר לסופטוויל ליהנות מיכולות ייצור ופיתוח מתקדמות וגם מגישה ישירה ליצרניות הרכב המובילות בעולם. בנוסף, לסופטוויל שיתופי פעולה גם עם יצרניות Tier1 מובילות נוספות, בהן Linamar ו־NSK, והסכמי פיתוח עם יצרניות רכב עולמיות כגון פיאט־קרייזלר ואיוואקו.

לדברי דניאל בראל, מייסד ומנכ"ל סופטוויל, החברה ממשיכה להעמיק את כניסתה לשוק הרכב "ומחזקת את מעמדה דרך שותפויות אסטרטגיות עם שחקנים מובילים בתעשייה על מנת להבטיח סטנדרטים גבוהים של ייצור מערכות הרכב ותמיכה בהחדרתן לשוק. למוסאשי טכנולוגיית ייצור בתחום מערכות הנעה ותמסורות, ואנו מצפים למסע מרגש ביחד כדי לעצב את עתיד התחבורה".

לדברי הירושי אוטסוקה, מנכ"ל מוסאשי, "סופטוויל מביאה פתרון ייחודי לפלטפורמות הרכב העתידיות, ואנו נרגשים מההזדמנות לעבוד עם צוות חדשני שכזה. הטכנולוגיה שלנו עומדת להוביל את העתיד של ענף הרכב, ואנו מצפים להזדמנות לעבוד יחד עם סופטוויל".

תגיות

33 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

30.
יש לבולמים טווח עבודה קצר מאוד, זה לא יוכל להחליף בולמים רגילים
מתאים לכסאות גלגלים או לרכב שנוסע לאט על דרך שסלולה באיכות גבוהה. למכונית ששוקלת 1500 ק'ג צריך קפיצים שיתמכו את המשקל ובולמים שירסנו את תנועת המתלה, אם כל זה יהיה חלק אינטגרלי מהגלגל עצמו וקוטר הגלגל הוא 16 אינצ' או פחות, מהלך המתלה יהיה קצרצר, לא מספיק כדי לייצר שיכוך מתאים. אם זה יהיה בתוך הג'אנט, לא בטוח שיהיה אפשר לשלב משאבות בלמים ודיסקים בלי שרוחב הג'אנט יהיה הרבה יותר רחב מהמקובל היום וכך גם רוחב הצמיג.
שמעון  |  20.08.18
29.
יש לבולמים טווח עבודה קצר מאוד, זה לא יוכל להחליף בולמים רגילים
מתאים לכסאות גלגלים או לרכב שנוסע לאט על דרך שסלולה באיכות גבוהה. למכונית ששוקלת 1500 ק'ג צריך קפיצים שיתמכו את המשקל ובולמים שירסנו את תנועת המתלה, אם כל זה יהיה חלק אינטגרלי מהגלגל עצמו וקוטר הגלגל הוא 16 אינצ' או פחות, מהלך המתלה יהיה קצרצר, לא מספיק כדי לייצר שיכוך מתאים. אם זה יהיה בתוך הג'אנט, לא בטוח שיהיה אפשר לשלב משאבות בלמים ודיסקים בלי שרוחב הג'אנט יהיה הרבה יותר רחב מהמקובל היום וכך גם רוחב הצמיג.
שמעון  |  20.08.18
לכל התגובות