אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
צמיחה של 61% בהכנסות עליבאבא, פעילות הענן זינקה ב-93% צילום: בלומברג

צמיחה של 61% בהכנסות עליבאבא, פעילות הענן זינקה ב-93%

ענקית המסחר המקון מסין רשמה ברבעון הפיסקאלי הראשון הכנסות של 81 מיליארד יואן; הכנסות חטיבת המסחר המקוון קפצו ל-70 מיליארד יואן; הרווח הנקי נחתך ב-40% ל-8.7 מיליארד יואן

23.08.2018, 15:42 | שירות כלכליסט
ענקית המסחר המקוון הסינית עליבאבא פרסמה היום (ה') את תוצאות הרבעון הפיסקאלי הראשון שלה, עם ביצועים טובים בחטיבת המסחר המקוון, פעילות הליבה של החברה, לצד צמיחה מהירה בחטיבת מחשוב הענן.  

קראו עוד בכלכליסט

החברה דיווחה כי ההכנסות ברבעון עמדו על 80.92 מיליארד יואן (12.23 מיליארד דולר), לעומת 50.18 מיליארד יואן בתקופה המקבילה אתשקד - זינוק של 61%. תחזיות האנליסטים ציפו להכנסות בגובה 80.75 מיליארד יאן. עם זאת, הרווח הנקי ירד ב-40.8% ל-8.69 מיליארד יואן מ-14.68 מיליארד יואן ברבעון הראשון של השנה שעברה. הרווח המתואם עמד על 8.04 יואן, צפי האנליסטים עמד על 8.28 יואן.

ההכנסות מפעילות הליבה של חטיבת המסחר המקוון הסתכמו ב-69.19 מיליארד יואן, לעומת 43.03 מיליארד ברבעון המקביל - עלייה של 60%. חטיבת המסחר המקוון, המהווה את לב החברה וכוללת את אתרי הקניות Tmall ו- Taobao, נותרה החטיבה הגדולה ביותר של עליבאבא ומייצגת בסביבות 86% מההכנסות. 

לפי הצהרת עליבאבא, עלייה במספר המשתמשים החודשיים באפליקציית Taobao ו"אסטרטגיית הקמעונאות החדשה" עזרו להעלות את הצמיחה. האסטרטגיה החדשה כוללת פתיחת רשת חנויות פיסיות בשם Hema ושירות משלוחי מזון. עליבאבא אף חתמה על שיתופי פעולה עם מותגים אמריקאים, כך למשל בחודש שעבר הודיעה רשת התכשיטים טיפאני כי היא תמכור את המוצרים שלה באתר Tmall, ובכך היא מצטרפת לרשת המרכולים קרוגר.

במקביל, עליבאבא מקדמת את עסקי מחשוב הענן שלה. ההכנסות מהחטיבה הזו זינקו ב-93% מהשנה שעברה והסתכמו ב-4.7 מיליארד יואן, בהשוואה ל-2.43 מיליארד יואן ברבעון המקביל. ההכנסות מפעילות המדיה והבידור הסתכמו ב-5.98 מיליארד יואן, בהשוואה ל-4.03 מיליארד יואן ברבעון המקביל. מספר המשתמשים החודשיים (הממוצע) במובייל צמח ל-634 מיליון, לעומת 617 מיליון ברבעון הקודם (פיסקאלי רביעי).  

"צמיחה יוצאת מהכלל בכל הסגמנטים של המסחר המקוון, מחשוב הענן והמדיה הדיגיטלית מאשרים את האסטרטגיה שלנו של השקעה בחווית הלקוח, במוצר, בטכנולוגיה ובתשתיות לעתיד", סיכמה מאגי וו, סמנכ"לית הכספים בעליבאבא. מניית עליבאבא נמצאת במגמת ירידה בתקופה האחרונה לנוכח מתיחות הסחר בין סין וארה"ב. שווי המניה טיפס לשיא של 210.86 ב-14 ביוני, אך מאז ירד ב-15.6%, המקבילים למחיקה של 81.3 מיליארד דולר משווי השוק של החברה.

 , צילום: בלומברג צילום: בלומברג  , צילום: בלומברג

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות