אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המימוש בשופרסל הקפיץ את דסק"ש, באי.די.בי ההפסד גדל צילום: אוראל כהן

המימוש בשופרסל הקפיץ את דסק"ש, באי.די.בי ההפסד גדל

אי.די.בי הפסידה 174 מיליון שקל ברבעון. בצד החיובי: שווי ההלוואות מאלשטיין ירד, בצד השלילי: גם שווי ישראייר צנח. חרף יתרות לחלוקה של 800 מיליון שקל, בדסק"ש לא התקבלה החלטה על דיבידנד

26.08.2018, 07:37 | גולן חזני

ירידות בשווי של כלל ביטוח ושל ההלוואות שהעניקה לדולפין של אדוארדו אלשטיין הביאו את אי.די.בי פתוח להפסד גם ברבעון השני של 2018. החברה שבבעלות אלשטיין הפסידה 174 מיליון שקל ברבעון, לעומת הפסד של 91 מיליון שקל ברבעון המקביל ב־2017. במחצית הראשונה של השנה הסתכמו הפסדי אי.די.בי ב־427 מיליון שקל, לעומת הפסד של 376 מיליון שקל במחצית המקבילה.  

קראו עוד בכלכליסט

מתוך ההפסדים במחצית השנה, 370 מיליון שקל נגרמו מירידה בשווי מניות השליטה של הקבוצה בכלל ביטוח; 40 מיליון שקל מירידה בשווי הנדל"ן בלאס־וגאס; ו־82 מיליון מירידה בשווי הלוואת מוכרת שהעניקה לדולפין בעסקת בעלי עניין בסוף 2017.

במסגרת העסקה ביצעה דולפין מהלך שנוי במחלוקת: כדי להתגבר על חוק הריכוזיות, רכשה את השליטה בדסק"ש מאי.די.בי. שווי ההלוואה התכווץ בשל ירידה בשווי הנכסי הנקי של דסק"ש, שסבלה ברבעון מירידת שווי החברות־הבנות. דולפין לא פרעה ריביות של 70 מיליון שקל לאי.די.בי בהלוואה שנטלה, והיא מחוייבת לכך רק אחרי חלוקת דיבידנדים של דסק"ש או מכירת מניות שלה.

ההפסד בקבוצה

 היה עלול להיות כבד יותר, אלמלא ירידה של 427 מיליון שקל בשווי הלוואות נחותות שהתקבלו מאלשטיין כשנכנס לשליטה בה. שווין ירד בצל ירידת שווי הנכסים בכלל ביטוח והלוואה שהביטחונות שלה הן מניות דסק"ש.

בתוצאות הקבוצה בולטת תקופה לא טובה בחברת התעופה ישראייר. זו הפסידה 27 מיליון שקל במחצית הראשונה של השנה, לעומת 10 מיליון שקל במחצית השנייה ב־2017. 4 מיליון דולר מההפסד הנוכחי מיוחסים להוצאות קליטה של עובדים וטייסים חדשים ולהשקעות בפתיחת יעדים חדשים. שליש מהעמקת ההפסד מיוחס לשחיקה במחירים ולעלייה בהוצאות התפעול.

ברבעון השני הפסידה ישראייר 7 מיליון שקל לעומת רווח של 3 מיליון שקל ברבעון המקביל. ישראייר קיימה מגעים למיזוג עם סאן דור שבבעלות אל על. הפסקת המגעים במאי הביאה לירידה של 5 מיליון שקל בשווי ישראייר. אי.די.בי שכרה את שירותיה של גיזה זינגר אבן ואפסילון כבנקאי השקעות כדי לבחון את מכירת ישראייר.

דווקא דסק"ש היתה בצד החיובי מבחינת אלשטיין. מימוש 16% ממניות שופרסל וירידה לאחזקה של 33.4%, שהיתה כרוכה באובדן השליטה, הביאה לרווח של 1.23 מיליארד שקל לדסק"ש. כך סיימה דסק"ש את הרבעון ברווח של 1.18 מיליארד שקל, לעומת הפסד של 122 מיליון שקל ברבעון המקביל. את המחצית הראשונה סיימה ברווח של 924 מיליון שקל, לעומת הפסד של 162 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

לדסק"ש יתרות ראויות לחלוקה של כ־800 מיליון שקל, בעקבות המהלך בשופרסל, אולם החברה לא החליטה בשלב זה על חלוקת דיבידנד. דסק"ש נהנתה גם מעליית שער הדולר, שהשפיעה על ההכנסות והשווי של בניין HSBC בניו יורק ומהתמורות על מכירת מניות אדמה, שמוחזקות בחברה בדולרים. החוב נטו של דסק"ש, המנוהלת על ידי שולם לפידות - שמנהל גם את אי.די.בי פתוח - עומד על 2.5 מיליארד שקל.

אדוארדו אלשטיין , צילום: אוראל כהן אדוארדו אלשטיין | צילום: אוראל כהן אדוארדו אלשטיין , צילום: אוראל כהן

תגיות

2 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
מהמר
למי שלא הבין עד כה (חבל)- השקעה בנכסים מסוכנים היא האסטרטגיה של אדוארדו, כי רק ככה אולי יצליח להחזיר את הקרן של השקעתו בקבוצה, מי שמכיר את היועצים והמנהלים שמונו מבין שטוב לא יצא מהשקעות אלו, וכמובן מי שמממן את ההשקעות הם בעלי האג"ח. וכך יוצא שאם ההשקעות יצליחו בעלי המניות (אדוארדו) ירוויח ואם יפסיד בעלי האג"ח ישלמו! תתעוררו!!!!!!!!!!!! שלא לדבר על רישומי הרווח ההזויים שרשמה קבוצת אידיבי מפעולות הזויות, עד עכשיו לא מבין איפה רשות נ"ע, בעבר הרשות לא התירה רישום של רווחים הזויים כפי שרושמת אידיבי.
האזרח המודאג  |  27.08.18
1.
רווח מלאכותי בדסקש. רשות ניירות ערך בתרדמת חורף
הסיבה שדסקש לא חילקה דיבידדנד נובעת אך ורק מהפחד של אלשטיין מתובענה ייצוגית שרשמו רווח מלאכותי מ"ירידה משליטה" בשופרסל. אלשטיין מבין שבניגוד לרשות ניירות ערך שישנה בעמידה, המשקיעים בדסקש לא ירשו לו לעשות שטויות ויתבעו אותו ואת הדירקטורים בדסקש. ללא הרווח המלאכותי ממכירת שופרסל, דסק"ש רשמה הפסד, כמידי רבעון! אידיבי סיימה את כל מאגרי השפנים וכעת יצוצו רק צרות - לא נותרו עוד שיערוכים, רק הפחתות. הקבוצה קרבה לקיצה וסופרת לאחור את ימיה. קרקס ארגנטינה צפוי לחזור במהרה לבואנוס איירס.
קבוצה מתפרקת  |  26.08.18