אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אימון מתקדם: חולשים על חולשות צילום: שאטרסטוק

אימון מתקדם: חולשים על חולשות

ספורטאי שלא יאתגר את גופו דווקא במקומות שבהם הוא מתקשה - ידרוך במקום. כך תחזקו את החולשות

28.08.2018, 08:36 | ארי תדהר

מי שלא עסק בספורט בילדותו, כנראה נתקל בתקופה לא פשוטה של נסיון להכנס לאורח חיים ספורטיבי. אם אהבתם את מה שעשיתם, אולי היה לכם מעט קל יותר, אבל הדרך להכנסת הספורט לחיינו בדרך כלל אינה קלה.

 , צילום: שאטרסטוק צילום: שאטרסטוק  , צילום: שאטרסטוק

לכל אחד מאיתנו יש נקודות חוזקה ונקודות חולשה. יש תנועות וסוג פעילות שנעים לנו וכיף לנו יותר לבצע ויש כאלה שפחות. ברוב המקרים, ננסה להימנע מלבצע פעולות שאנחנו פחות טובים בהן וקשות לנו יותר לביצוע, אבל כנראה שדווקא פעולות אלה, הן שיקדמו אותנו במידה הרבה ביותר. אם נמשיך לעבוד על החוזקות שלנו ונזניח את החולשות, לא נצליח להתקדם מעבר לתקרה מסוימת של יכולת, נפסיק לאתגר את עצמנו ואת גופנו וניכנס למצב של סטגנציה - דריכה במקום.

אז איך מתרגמים זאת לעשייה ספורטיבית? אם ספורטאית מסוימת רצה למרחקים ארוכים אך מרגישה נפילה משמעותית ביכולת לקראת סוף כל תחרות - היא צריכה להתמיד באימוני כוח. אם ספורטאי עוסק בטריאתלון ולא למד שחיה בילדותו ו’שונא’ מים — עליו להיכנס לפחות עוד פעם אחת לבריכה ולא להסתפק באימון שחייה אחד או שניים בשבוע. אם ספורטאית רוכבת קרוס קאנטרי חזקה עם בעיית גמישות, עליה להוסיף שיעור יוגה אחד בשבוע. כך יהיה ניתן לשמר את החוזקות ולחזק את החולשות.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות