אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לא רק סודהסטרים: פפסיקו טועמת שלושה סטארט־אפים ישראליים צילום: שטראוס

בלעדי לכלכליסט

לא רק סודהסטרים: פפסיקו טועמת שלושה סטארט־אפים ישראליים

שלוש חברות מקומיות התקבלו לחממת התזונה העולמית של ענקית המזון, ביניהן A1C, שמפתחת שוקולד שלא מעלה את הסוכר בדם, ויופיקס, שמייצרת יוגורט מתחליף חלב

28.08.2018, 06:56 | נורית קדוש

ענקית המזון האמריקאית פפסיקו לא עוצרת ברכישת הענק של סודהסטרים ומתעניינת בחברות מזון ישראליות נוספות. ל"כלכליסט" נודע כי פפסיקו בחרה לתמוך השנה בשלוש חברות סטארט־אפ ישראליות במסגרת חממת התזונה שהקים אשתקד, שתכלול 10 חברות בסך הכל.

קראו עוד בכלכליסט

לפרויקט של החברה באירופה נבחרו החברות הישראליות A1C, שמפתחת שוקולד ומוצרי מזון נוספים בעלי ערך סוכרי נמוך; יופיקס, שפיתחה עבור שטראוס יוגורט מתחליפים פרוביוטיים לחלב, שאינם עשויים סויה ונטולי מייצבים ומשמרים; ונבט השדה, המציעה דגנים וקטניות מונבטים טריים באריזה המקנה להם חיי מדף ארוכים.

יוגורט יופיקס שטראוס , צילום: שטראוס יוגורט יופיקס שטראוס | צילום: שטראוס יוגורט יופיקס שטראוס , צילום: שטראוס

החממה של פפסיקו, המכונה The Nutrition Greenhouse incubator, הושקה לראשונה ב־2017 כדי לתמוך בדור הבא של יזמי מזון ומשקאות. השנה מתמקדת חממת התזונה בחברות בתחום מוצרי מזון ומשקאות המיועדים לצרכנים אירופיים ושמקיימות מכירות של עד 5 מיליון יורו בשנה. המועמדים הסופיים של 2018 נבחרו על בסיס איכות המוצר שלהם ומיקומם, וכן על פי התמקדותם בבריאות ואיכות חיים.

שוקולד לחולי סכרת של חברת A1C שוקולד לחולי סכרת של חברת A1C שוקולד לחולי סכרת של חברת A1C

קונצרן פפסיקו מציע לכל אחת מעשר החברות שנבחרו להשתתף בפרויקט מענק התחלתי של 20 אלף יורו, וכן גישה לחונכים של פפסיקו. כך, החברות יפעלו בשיתוף פעולה עם מומחים ומנהלי המותגים המובילים של פפסיקו, שיעזרו להן להשיג צמיחה מואצת. התוכנית כוללת לוח זמנים ייעודי של סדנאות פנים אל פנים ואימונים וירטואליים, שנועדו לטפל בבעיות קריטיות בשלב מוקדם של פיתוח העסק ולהתגבר על אתגרי השוק המיידיים. זוכה תחרות הגמר של החממה יזכה ב־100 אלף יורו לטובת הצמחת החברה. עד כה התקיים מפגש ראשון של החברות בחממה במוזיאון חואן מירו בברצלונה, והמפגש הבא צפוי להתקיים בקרוב במשרדי גוגל בלונדון.

פפסיקו רואה את תוכנית חממת התזונה שלה כחלק ממחויבותה לקידום חדשנות ולשיתוף פעולה עם יצרני המזון והמשקאות של העתיד. בנוסף לחברות הישראליות בחרה פפסיקו בסטארט־אפ ספרדי המפתח דגנים חדשים עם יתרונות תזונתיים, ובשתי חברות סטארט־אפ צרפתיות המתמחות בחטיפים אורגניים מחלבונים מהצומח ויין ללא אלכוהול המיוצר ללא תסיסה וללא חומרים משמרים.

בחממה ישתתפו גם פיתוח בלגי של משקאות פונקציונליים בשילוב מינרלים וויטמינים וכן שלושה פיתוחים מבריטניה של קפסולות משקאות אורגניים למכונות קפה ומוצרים ללא גלוטן, סוכר וחלב.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות