אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עליבאבא מעלה את היעד: תפתח 100 מרכולים חכמים צילום: בלומברג

עליבאבא מעלה את היעד: תפתח 100 מרכולים חכמים

ענקית הקמעונאות הסינית מציבה יעד חדש למספר סניפי רשת המרכולים Hema, שהתשלום בה מבוצע רק באופן דיגיטלי במערכות בזיהוי פנים

29.08.2018, 08:16 | שירות כלכליסט

ענקית הקמעונאות הסינית עליבאבא העלתה את יעד פתיחת הסניפים של הסופרמרקט שלה חמה (Hema) ל־100 סניפים עד סוף השנה – כך דיווח אתר החדשות היפני ניקיי. היעד הקודם היה 60 חנויות, וכיום פועלים בסין 65 סניפים של המה. הרשת מתמקדת במכירת מזון טרי, וסניפיה כוללים דוכני מאכלי ים שהלקוחות בוחרים וטבחים מבשלים במקום. התשלום לא נעשה באמצעות קופות, אלא באמצעות מערכת לזיהוי פנים שמחייבת את חשבון הלקוח בעלי־פיי, שירות התשלום הדיגיטלי של עליבאבא.

בשיחה לאחר פרסום הדו"חות הרבעוניים בשבוע שעבר ציין מנכ"ל עליבאבא דניאל ז'אנג כי "הקמעונאות החדשה" — מונח שמתאר את השילוב בין קמעונאות מקוונת לחנויות מסורתיות — תרמה משמעותית לעלייה בהכנסות החברה. ואכן, המכירות בקטגוריה צמחו פי ארבעה בין אפריל ליוני השנה לעומת התקופה המקבילה אשתקד, כך לפי ז'אנג. עוד ציין המנכ"ל כי ההשקעה של החברה ברשת המרכולים הגיעה ברבעון ל־10.5 מיליארד דולר, יותר מכל 2017 כולה.

המאמץ שמשקיעה עליבאבא בקידום רשת חמה משתלם לה גם בחזית הקמעונאות המקוונת, לקוחות שמבקרים בסניפים יכולים להזמין אחר כך מוצרים טריים הביתה בעזרת אפליקציה ייעודית.

סניף של Hema, צילום: בלומברג סניף של Hema | צילום: בלומברג סניף של Hema, צילום: בלומברג

הסניפים של חמה משמשים את עליבאבא גם כמרכזים לוגיסטיים להפצת מזון טרי שנשלח לבתי הלקוחות, מה שמסייע לה בתחרות בשוק קמעונאות המזון הסיני. לפי ניקיי, מספר רב של עובדים מלקטים מזון מהמדפים כדי להכינם למשלוח. לראיה, הסניף הראשון שפתחה הרשת מייצר 70% מהכנסותיו ממשלוחים ללקוחות שהזמינו באינטרנט. כדי להעמיק את דריסת הרגל שלה בתחום משלוחי המזון בכלל והמזון הטרי בפרט, רכשה עליבאבא באפריל את סטארט־אפ משלוחי המזון Ele.me ב־5 מיליארד דולר.

גם יריבתה הגדולה של עליבאבא בסין, JD.com, מנסה לשלב בין הקמעונאות המקוונת לזו הפיזית. החודש היא הצליחה לרתום למאמץ את ענקית הקמעונאות האמריקאית וולמארט, שהשקיעה 320 מיליון דולר בזרוע משלוחי מוצרי המזון של JD.com.

בתוך כך, אמזון, שמתחרה בוולמארט בארה"ב, פתחה סניף שני של הסופרמרקט נטול הקופות שלה – אמזון גו. בדומה לסניף הראשון, גם הסניף החדש נפתח בסיאטל, העיר שבה שוכן המטה של אמזון. הסניף החדש של אמזון גו הוא קטן יותר, ונועד לשרת את עובדי המשרדים במרכז העיר, ולכן יציע גם ארוחות מוכנות ומאפים. הסניף הראשון של אמזון גו נפתח בסיאטל בדצמבר 2016.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות