אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הולמס פליייס: צמיחה בהכנסות, זינוק ברווח, עלייה במספר המנויים צילום: אוראל כהן

הולמס פליייס: צמיחה בהכנסות, זינוק ברווח, עלייה במספר המנויים

ההכנסות טיפסו ב-7% ל-193 מיליון שקל, הרווח הנקי הוכפל ל-9 מיליון שקל; מספר המנויים החודשי הממוצע עלה ב-11% ל-125 אלף - מספר המנויים בפעילות הליבה של מועדוני הכושר נותר ללא שינוי מהותי, 104 אלף

29.08.2018, 10:10 | מיקי גרינפלד

לחצו כאן לערוץ הטלגרם של מדור שוק ההון בכלכליסט

רשת מועדוני הכושר הולמס פלייס מסכמת את המחצית הראשונה של 2018 עם המשך ההתרחבות ועלייה בהכנסות, שהתגלגלה גם לשורות הרווח של הדוחות הכספיים, אף שמספר המנויים לא השתנה מהותית.  

קראו עוד בכלכליסט

הולמס פלייס מסכמת את המחצית הראשונה עם הכנסות של 193.3 מיליון שקל, לעומת 180.1 מיליון שקל במחצית המקבילה – עלייה של 7%. החברה מייחסת את השיפור בהכנסות ליישום אסטרטגיית הצמיחה של החברה הכוללת פתיחת מועדונים חדשים ורכישת מועדונים "התורמים לגידול מיידי בהכנסות החברה".

הרשת פתחה במהלך המחצית ארבעה מרכזים נוספים, שלושה תחת מותג אייקון, בהרצליה, אשדוד ואשקלון, ומועדון הולמס פלייס במתחם הבורסה ברמת גן. מספר המועדונים הכולל של הרשת עמד בתום הרבעון על 38 (לצד 20 מתקני כושר נוספים במוסדות ותאגידים חיצונים שונים). החברה מציינת כי היא מנהלת מו"מ לשכירת נכסים נוספים - אם אלה יבשילו להסכמים מתכוונת החברה להקים בהם שלושה מרכזים נוספים במחצית השנייה של 2018 (תחת מותג אייקון).

מספר המנויים החודשי הממוצע במועדוני הכושר עמד במחצית הראשונה של 2018 על 125 אלף, לעומת 113 אלף במחצית המקבילה, עלייה של 11%. מספר המנויים במועדוני הכושר עמד על על 104,430 והיתר מנויי לואו קוסט (ממותגים בשם 'אייקון פיטנס'). בשנת 2017 כולה עמד מספר המנויים במועדוני הכושר (ללא לואו קוסט) על 104,256 ובמחצית הראשונה של 2017 על 103,316.

מהנתונים עולה שמספר המנויים בפעילות הליבה נרשם למעשה קיפאון, בעוד שהגידול העיקרי נרשם במנויי הלואוקוסט, הפעילות הצומחת של הרשת. ואכן, מותג הלואו קוסט אייקון פיטנס תרם רשם זינוק של 142% בהכנסות שהסתכמו ב-12.9 מיליון שקל, לעומת 5.3 מיליון שקל במחצית המקבילה.

הוצאות ההנהלה והשיווק גדלו בתקופת הדוח ל-17.9 מיליון שקל, לעומת 14.8 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2017, בעיקר בשל רכישת מועדונים והוצאות הכרוכות בהפיכת הרשת לחברה ציבורית – הולמס פלייס הונפקה בחודש דצמבר האחרון וגייסה 101.7 מיליון שקל לפי שווי של 236 מיליון שקל.

למרות העלייה בהוצאות, החברה מצליחה להציג שיפור ברווח התפעולי, שעמד על 10.5 מיליון שקל, לעומת 7.2 מיליון שקל במחצית המקבילה. ה-EBITDA עמד על 24.5 מיליון שקל, מול 20.9 מיליון שקל. ה-EBITDA המתואם (המנטרל הוצאות מכירת מנויים לפני פתיחת מועדון חדש והוצאות חריגות שאינן חלק ממהלך העסקים השוטף) עמד על 25.6 מיליון שקל, לעומת 21.7 מיליון שקל במחצית המקבילה. בשורה התחתונה רושמת הרשת במחצית הראשונה רווח נקי של 9 מיליון שקל, לעומת 4.7 מיליון שקל במחצית המקבילה, זינוק מרשים של 91%.

הולמס פלייס מדגישה בהקשר זה כי היא בניתוח התוצאות יש לשים דגש ל-EBITDA, בשל הוצאות הפחת הגדולות הטמונות בפעילות (שאותן מנטרל נתון ה-EBITDA) – לאחר שבעשור הראשון לפעילות החברה, החברה השקיעה מעל 100 מיליון שקל בבניית מועדונים ושיפור בנכסים מושכרים. "כתוצאה מכך למועדונים הוותיקים יש הוצאות פחת גבוהות שיסתיימו עם סיום חוזי השכירות תוך שנים ספורות", מציינים בהולמס פלייס.

מניית הולמס פלייס איבדה 19% מערכה מתחילת 2018 - לאחר שהחודש האחרון שבו נהנתה מעלייה מרשימה של 12%, קיזז חלקית ירידה חריפה בהרבה. בעלת השליטה בהולמס פלייס היא גרין לנטרן המחזיקה בכ-25.45% מהחברה ומובילה אותה כמנכ"לית קרן שתוי. בעלי עניין מרכזיים הם אלטשולר שחם, עם החזקה של 12.1%, פועלים שוקי הון עם 11.5%, ומוטי בן משה עם 9.6%.

 , צילום: שי כהן צילום: שי כהן  , צילום: שי כהן

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות