אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עלייה קלה של 2% בהכנסות רמי לוי - קיפאון בשורת הרווח צילום: נמרוד גליקמן

עלייה קלה של 2% בהכנסות רמי לוי - קיפאון בשורת הרווח

רשת רמי לוי שיווק השקמה מסכמת את הרבעון השני עם הכנסות של 1.3 מיליארד שקל - הרווח הנקי עמד על 33.6 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל. החברה תחלק דיבידנד של 22 מיליון שקל

30.08.2018, 11:34 | נורית קדוש

ההתרחבות גובה מחיר מרמי לוי: פתיחת 2 חנויות חדשות סייעה לרשת רמי לוי שיווק השקמה לחתום את הרבעון השני עם עלייה של 2.1% במכירות שהסתכמו ב- 1.3 מיליארד שקל. למרות העלייה במכירות, הרווח הנקי נותר בגובה 33.6 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל - בעיקר בשל עלייה בהוצאות מכירה ושיווק.

לאחר אישור הדוחות הכספיים הכריזה החברה על דיבידנד של 22 מיליון שקל - סכום המתווסף ל-41 מיליון שקל שחילקה החברה מתחילת השנה (15 מיליון שלק במרץ ו-26 מיליון שקל במאי).   

קראו עוד בכלכליסט

למרות המחיר שגובה ההתרחבות מלוי בשורת ההוצאות, מדובר בצעד מתחייב, שכן המכירות בחנויות הזהות, ירדו ברבעון השני ב- 0.15%, כך שהצמיחה מושגת רק מפתיחת חנויות חדשות. בחברה מסבירים את הירידה במכירות החנויות החדשות בעיתוי חג הפסח שחל השנה ברבעון הראשון, בעוד שבשנה שעברה המכירות לחג התחלקו בין הרבעון הראשון לשני.

מגמת ההתייקרות שהחלה כבר בשנה שעברה (ונמשכת בחודשים האחרונים ביתר שאת) באה לידי ביטוי בעלייה של 4.2% ברווח הגולמי שהסתכם ב-288 מיליון שקל. הרווחיות הגולמית עלתה ל 21.87% לעומת 21.44% בתקופה המקבילה. בחברה הסבירו את העלייה בשיעור הרווח הגולמי בשיפור תנאי הסחר והפעילות במותג הפרטי.

עלייה של 4.8% בהוצאות מכירה ושיווק (כתוצאה מעליית שכר המינימום והוצאות תפעול אחרות) הובילה לכך שהשיפור החד ברווח הגולמי לא חלחל לשורת הרווח התפעולי שצמח ברבעון ב- 1.1% בלבד ל- 44.2 מיליון שקל. בעקבות כך, נשחקה מעט הרווחיות התפעולית ל-3.36% מהמכירות.

החברה רשמה ברבעון הכנסות מימון בגובה 300 אלף שקל בזכות ריבית על פקדונות ושערוך ניירות ערך. כתוצאה מכך, נותר הרווח הנקי בדיוק כשהיה ברבעון המקביל אשתקד, אולם שיעורו ירד ל- 2.5% מהמכירות, לעומת 2.6% מהמכירות ברבעון השני של 2017.

רמי לוי, צילום: צביקה טישלר רמי לוי | צילום: צביקה טישלר רמי לוי, צילום: צביקה טישלר

הרשת מפעילה כיום 49 סניפי דיסקאונט, כולל 3 סניפים בזכיינות, ועד תום שנת 2018 תפעיל בסך הכול 52 סניפי דיסקאונט; בשלב הראשון נערכת הרשת לפתיחת 3 חנויות חדשות בעטרות, אשקלון ורמלה, כולן במהלך הרבעון הרביעי. במקביל להרחבת רשת המזון, מימש לוי לפני חודש את זכותו להשלים את רכישת השליטה בקופיקס ורכש 30.01% נוספים בתמורה ל־1.38% ממניות שיווק השקמה. את מימוש האופציה התנה לוי בכך שקופיקס תממש את האופציה שיש לה בהסכם עם שותפתה גרין לנטרן בסופר קופיקס, שמחזיקה ב־50% מרשת המרכולים, ותרכוש את חלקה בתמורה ל- 35 מיליון שקל. במסגרת זאת קיבל לוי "בונוס" של 30% מסופר קופיקס. המהלך מותנה באישור האסיפה הכללית - אם האישור לא יתקבל עד ליום 15 בספטמבר 2018 התוספת להסכם סופר קופיקס תתבטל.

לוי נערך גם להרחבת פעילותו בתחום הפארם, לאחר שרכש במאי האחרון 50% מהרשת המוזלת גוד פארם ב־17 מיליון שקל מידי היזמים אוהד סנדלר ואדם פרידלר. גוד פארם הוקמה באוגוסט 2016 ומונה כיום עשרה סניפים. לוי הציב לעצמו יעד לפתוח 100-80 סניפים בתוך חמש שנים. הבידול של לוי בפארם נוגע לכך שהרשת לא מפעילה בתי מרקחת שעלותם יקרה ולכן יכולה להציע מחירים נמוכים יותר ממתחרותיה.

רמי לוי, מנכ"ל ומבעלי השליטה מסר: "הצמיחה העקבית בהכנסות הינה פועל יוצא לעמידה באסטרטגיה העסקית להצעת סל מוצרים באיכות גבוהה ובמחיר הזול ביותר, בימים אלו, אנו מרחיבים את הפעילות העסקית אל תוך מרכזי הערים ובדרך זו ננגיש את המחירים למיליוני תושבים נוספים. במהלך השנתיים הקרובות רשת קופיקס צפויה להרחיב את פעילותה ולמנות למעלה מ-50 סניפי מרכולים וכ-150 בתי קפה. אנו בטוחים שיכולות הניהול והסחר שצברנו לאורך השנים, יבואו לידי ביטוי בפעילות קופיקס כבר בטווח הזמן המיידי".

תגיות