אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מנכ"ל קסטרו: "הפרסומת שנפסלה? ממליץ להורים לראות את האלימות בפורטנייט"

גבי רוטר בוועידה הכלכלית הלאומית: "הפרסומת עשתה את שלה - אי אפשר להשיג את השמלה בחנויות"; על המאבק שלהם בפטור ממע"מ אמר: "לרגולטור כרגע יותר נוח להגיע לבחירות הקרובות ולא להתעסק בבעיה"

05.09.2018, 13:32 | אורנה יפת

קבוצת קסטרו השלימה אתמול את רכישת אתר האינטרנט לאדילה ומנסה להתחזק בתחום האי קומרס, האתגר החדש והבועט של הענף. בדרך, מתמודדת החברה בימים האחרונים עם פסילת פרסומת על ידי הרשות השנייה בטענה שהפרסומת מעודדת אלימות. גבי רוטר, מנכ"ל החברה, חושב שעל מסכי הטלויזיה משודרים דברים הרבה יותר בוטים.

בהתייחסות ראשונה לסוגיה, בוועידה הכלכלית הלאומית של כלכליסט, אמר רוטר לנטע-לי בינשטוק עורכת מדור פו"ש (פרסום ושיווק): "כשהוצאנו את הפרסומת, היו לי דיונים עם כל מיני פמיניסטיות. בעיניי הפרסומת מצוינת, מתקדמת, יש בה המון הומור והיא מראה אישה אסרטיבית שמוכנה להילחם כדי להשיג את השמלה. מי שלא מבין את הז'אנר, יש לו בעיה עם זה. העובדות הן שהצעירים הצביעו ברגליים ואי אפשר להשיג את השמלה בחנויות. כשאתה רואה תוכניות טלוויזיה ורואה חדשות וכל יתר השידורים מסביב, הם הרבה יותר אלימים. אבל עצם העובדה שזוכרים את הפרסומת, אז היא עשתה את שלה.

קראו עוד בכלכליסט

"לא העברתי ביקורת על הרשות השנייה שפסלה את הפרסומת, זו זכותה. לעומת האלימות בחדשות, אין ספק שהפרסומת הזו ממש לא אלימה. אני ממליץ להורים לראות את האלימות במשחק הווידאו פורטנייט".

קסטרו דיווחה לאחרונה על תוצאות הרבעון השני לשנת 2018 שהראו ירידה במרבית הפרמטרים. לשאלה האם החברה רכשה את הודיס כדי שתנער אותה מהמשבר, אמר רוטר: "היינו אמורים להגיע לאחזקה של 50% השנה, אבל נבנה אמון הדדי ומצאנו שיותר נכון לעשות מיזוג מאשר להשאיר את הכסף בקופה לשם צמיחה עתידית. נשיק בשנה הקרובה את קרולינה למקה ארה"ב, ואנחנו מריצים אתר חדש של סחר מקוון שעלה השבוע למותג ובונים חברת אחזקות להלבשה ולייף סטייל שאין לה חוב".

בניגוד למתחרים, אתם הלכתם לעסקה שהיא רכישת מותגי אופנה, והמתחרים הולכים לתחומים אחרים, כמו תחום התינוקות, מוצרי בית ומנסים לגדר סיכונים. אתה לא חושש לשים את כל הביצים באופנה?

"אנחנו די מפוזרים. אין טעם שניכנס לתחומים שאנחנו לא מבינים בהם. עדיף לקנות מניות בבורסה מאשר להתעסק עם מה שאתה לא מבין. קרולינה למקה זו הצלחה מדהימה, יש לנו סטארט אפ שזה אורבניקה שנותן מענה בתחום המחירים".

אולי קסטרו צוברת חולשה אל מול המותגים שרכשתם?

"אנחנו עוברים תהליך של שינוי ועובדים בשני ערוצים – לפתוח חנויות חדשות עם חוויית קניה חדשה לחלוטין. חנויות על שטח בין 800 ל-1,200 מ"ר, כשהמטרה היא שאם תהיה ירידה בטראפיק - נוכל לייצר שם חוייה אחרת. זרוע שנייה היא אי קומרס (קניות באינטרנט, א"י). אנחנו בונים אתר שיאחד את כל המותגים וגם למותג קסטרו נבנה אתר חדש ומתקדם. אנחנו בהליך של השינוי הזה. אין לי ספק שבשנתיים הקרובות נראה את הפירות שלו".

גבי רוטר, צילום: עמית שעל גבי רוטר | צילום: עמית שעל גבי רוטר, צילום: עמית שעל

השלמתם את רכישת אתר לאדילה שמכוון יותר לצעירות. זה קהל שחסר לקסטרו?

"זה אתר שמביא שירות ייחודי כי אחת הבעיות בקנייה באינטרנט זה האם הפריט מתאים לך או לא ולאדילה מאפשרים אפטר פיי שאם המוצר לא מתאים לך את יכולה להחזיר בחזרה. הם מבינים איך עובדים בפלטפורמה של אי קומרס. אנחנו מאד אוהבים אותם ומאמינים שיוסיפו כוח אדיר".

זה פעם ראשונה שאתה נאלץ לחיות עם שותפים. איך אתה מקבל החלטות כיום?

"אני חי עם שותפים. אני עובד עם אשתי שהיא מנכ"לית ביחד איתי בעסק וגם חמי היה בחברה. לא חיפשתי שותפים בעבר, אבל אחרי שהכרתי את יוסי גביזון שהוא הרוח החיה בקבוצה הזו, אחרי 24 שעות אמרתי שאני רוצה להיות שותף שלו. אנחנו משלימים אחד את השני . קסטרו גוף יותר מובנה וממוסד, עם יזם מדהים כמו גביזון זה כמו סוג של ין ויאנג. ההחלטות שלנו לא מתקבלות בישיבות של שעות. מרימים טלפון ואחרי השאלה החמישית מקבלים החלטה".

אתם מנסים לעשות שינוי במיסוי ובמע"מ בתחום הקמעונאות, ופניתים לראש הממשלה. הוא סופר אתכם, קיבלתם התייחסות?

"כל מה שאנחנו דורשים זה רק שוויון. אם נותנים לחברות זרות פטור ממע"מ אז נשמח לקבל גם את הפטור הזה. לרגולטור כרגע יותר נוח להגיע לבחירות הקרובות ולא להתעסק בבעיה. זה תוקן בארה"ב, אירופה ואוסטרליה ויכולים לתקן אותו גם פה. אני אומר בוודאות שחווית הקניות בסחר המקוון שלנו יותר טובה מזו בחו"ל. החברות הישראליות מסוגלות להתמודד בהצלחה עם תחרות מול אתרים בחו"ל אם רק יתנו לנו תנאים שווים".

הבן שלך רון הוא סמנכ"ל הכספים בחברה. אתה נערך להעברת המושכות לדור השלישי של המשפחה?

"אני נערך לזה מאד ומקווה שרון יתפוס את מקומו כמנכ"ל החברה בשנים הקרובות ואני אהיה היו"ר. אני מאד מאושר שהוא הגיע לחברה. הוא הרוח החיה והוביל את קניית החברות האחרונות ובתור אבא אני גאה שהוא איתנו".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



54 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

54.
הפקעת מחירים בקסטרו בכלל ובהודיס בעיקר
ה"חזירות" עלתה לחברות הסלולר לפני כמה שנים מאד מאד ביוקר . אני לא מצליח להבין האם אתה מר רוטר היקר שואף להגיע למצב הזה או אף כרוע יותר שחברתך "הבייבי" שלך ושל משפחתך ירדו לטימיון מאותה סיבה . לא יתכן שסווטשרט שעלות הייצור שלו כ 6 שקלים ימכר בכ 180 ש"ח ולא יתכן שמתקשרים לשירות הלקוחות שלך הנציגים שלך יזלזלו בלקוח
איציק  |  18.12.18
53.
יותר נמוך מזה...
באמת קשה לרדת נמוך יותר. ומה בדיוק הקשר לפורטנייט... למי שאישר את הפרסומת הזאת באמת אין שמץ קלוש מה זה סטורי טלינג, אסטרטגיה ומה שביניהם. זאת רמה מחפירה של מקצוע הפרסום עם כתיבה ילדותית וניהול קראיטיב רשלני. מדהים אותי הפער העצום בין תעשיית ההייטק הפורחת לבין תעשיית פרסום חובבנית שמעיזה לייצר עבודה כזאת. הבעיה הגדולה יותר במקרה הזה, היא הסקס הזול, והאלימות הרדודה. קסטרו כנראה בצרות וזה ניכר היטב בלגיטימציה שמר רוטר מעניק לביזיון הפרסומי הזה.
פרסומאי ניו יורק  |  10.09.18
לכל התגובות