אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

הוועידה הלאומית

אבי גבאי: "אלחם להפעיל תחבורה ציבורית בשבת"

לדברי גבאי בוועידה הכלכלית הלאומית: "כשאין תחבורה ציבורית בשבת אנשים קונים מכוניות ועושים פקקים כל השבוע". עוד אמר: "מחיר למשתכן - הלאמת שוק הדיור בדרך הגרועה ביותר"

05.09.2018, 15:53 | יואב סטולר

יושב ראש המחנה הציוני אבי גבאי שוחח היום (ד') עם כתב "כלכליסט" עמיר קורץ בוועידה הכלכלית הלאומית והתחייב שלא משנה מי יצטרף ומה יהיה מצב המפלגה וגוש השמאל - הוא לא יוותר על תפקידו. "מעליי כלום לא יהיה. אני ראשון נקודה. אנחנו נשמח להצטרפות של אנשים טובים וחשובים לפוליטיקה הישראלית. אם מישהו רוצה להצטרף בשמחה, אבל גם בלעדיהם אנחנו ננצח".

קראו עוד בכלכליסט

"אני אהיה המועמד של המחנה הציוני בבחירות הקרובות. אם נעשה חילוף ברגע האחרון זו תהיה המתנה הכי טובה לנתניהו. ברגע שנעשה את זה ליברמן, כחלון ובנט יעברו לצעד השני, ואז להם יהיה 50 ולנו 40".

עם זאת, על אף הביטחון שמשדר גבאי, מצבה של מפלגתו בסקרים נראה רחוק מלהיות מזהיר, בניגוד להצהרותיו של יו"ר המחנה הציוני. "הייתי שמח להיות היום עם 24 מנדטים בסקרים, אבל זו לא חוכמה וזה לא מה שקורה כשהולכים בקלפי. אני אומר שאני בסוף אנצח. כל החיים שלי אני נצחתי ואני מנצח את הסקרים – גם בפריימריז אמרו שאני לא אנצח, וזה קרה כי אני עושה את הדברים נכון".

מימין: עמיר קורץ ואבי גבאי בוועידה הכלכלית הלאומית, צילום: עמית שעל מימין: עמיר קורץ ואבי גבאי בוועידה הכלכלית הלאומית | צילום: עמית שעל מימין: עמיר קורץ ואבי גבאי בוועידה הכלכלית הלאומית, צילום: עמית שעל

כמי שמתיימר להיות ראש הממשלה הבא, גבאי התייחס לסוגיית הביטחון בגבול הדרום והעביר ביקורת על פעולות הממשלה. "בעזה נתניהו ברח. הוא השאיר אותנו עם הסיסמאות החלולות של ליברמן, וברח. כבר שנה הוא לא אומר דבר על עזה, זו הסיבה שהציבור פוחד". לדברי גבאי, על ישראל לאמץ את תוכניות צה"ל הקושרות בצורה ברורה בין המצב הכלכלי ואיכות החיים ברצועה לשקט הישראלי. "עזה היא גם סוגיה כלכלית. רק תקווה תפריד בין האזרחים והחמאס. עלינו לדאוג לחיים נורמליים על מנת להשיג חיים נורמליים גם לנו".

יו"ר המחנה הציוני קרא להפעלת תחבורה ציבורית בשבת כתנאי הכרחי לקיום החברה בישראל. "בתחבורה משקיעים הון עתק וסוללים כבישים שלא עושים דבר חוץ מלמשוך עוד פקקים. חייבים להשקיע בתחבורה הציבורית ותחבורה ציבורית בשבת זה נושא שאני מתכוון להילחם עליו ובתור ראש ממשלה אני אעשה אותו".

"תחבורה ציבורית בשבת היא חשובה מכמה סיבות – קודם כל חופש, ודבר שני זה הדבר הכי חברתי שיש והדבר השלישי כשאין תחבורה ציבורית בשבת אנשים קונים מכוניות ועושים פקקים כל השבוע". כשנשאל גבאי כיצד זה יעמוד מול הצורך שלו במפלגות החרדיות לצורך הקמת ממשלה אם וכאשר יצליח בכלל להגיע למעמד הזה. "החרדים יוכלו לבוא איתנו ברגע שנעשה גוש חוסם. זה גם היתרון שלנו על יש עתיד. יש עתיד לא יכולים להרכיב ממשלה, אנחנו כן כי אין לנו את החרם הזה".

גבאי. "אני ראשון, נקודה", צילום: עמית שעל גבאי. "אני ראשון, נקודה" | צילום: עמית שעל גבאי. "אני ראשון, נקודה", צילום: עמית שעל

כשנדרש לתת את משנתו בסוגיה הכלכלית, גבאי שם לעצמו למטרה את יוקר המחייה כנושא המרכזי כשהוא פונה לאוברדראפט הישראלי כמה שיכול להציל את מעמדו בבחירות. "אנשים חיים פה על החוב, כולם פה בחוב. הדברים האלה הם הבסיס והם יבואו לידי ביטוי בקלפי".

אם לא די ברמיזה הזו כנגד שר האוצר משה כחלון, החבר הוותיק שהפך ליריב פוליטי – גבאי תקף בחריפות את הרפורמה הגדולה ביותר המזוהה עם יו"ר כולנו. יו"ר המחנה הציוני אמר שהמחיר למשתכן הוא שטויות והתנהלות שגויה בשוק הנדל"ן הישראלי שאין ביכולתה לענות על מצוקת הדיור בישראל. "כשאתה עושה היום את כל המכרזים של מחיר למשתכן אתה בעצם הלאמת את שוק הדיור, ואתה עושה את זה בדרך הכי גרועה שיש. אם אתה מלאים את השוק תבוא ותנהל את התחום הזה ותחליט עבור הגורמים כיצד לעשות - תעשה את זה והמחירים ירדו".

כשהוא מסרב להתחייס לחשדות נגד בזק, אותה ניהל, ולבעל השליטה לשעבר בקבוצת בזק שאול אלוביץ', גבאי ביקש להבהיר שבתקופת ניהולו לא דבק רבב מן החשדות והחקירות. גבאי בירך את מנכ"ל בזק הנכנס דודו מזרחי, שהחליף את סטלה הנדלר, כמי שקידם את מזרחי עד להנהלה הבכירה בחברה. "אני מאוד שמח שלשום נכנס לתפקיד דודו מזרחי כמנכ"ל בזק. זה היה בוקר מאוד מרגש עבורי והוא יהיה מנכ"ל מצוין הכי טוב שיש. אני עם דוד מאז שהוא היה כלכלן צעיר בחברה. אני סומך על דודו בכל דבר שיש גם מקצועית וגם מבחינת יושרה".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות