אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מהו המושב הטוב ביותר בכל טיסה - ומהו הגרוע ביותר? צילום: שאטרסטוק

הקברניט

מהו המושב הטוב ביותר בכל טיסה - ומהו הגרוע ביותר?

לפי סקר שנערך בארה"ב, רוב הנוסעים מעדיפים את מושב 6A שבחזית המטוס. ואולם, מיקום מוצלח תלוי במה שאתם מחפשים - טיסה שקטה, מושב מרווח או סיכוי גבוה יותר לשרוד נחיתת אונס. מדריך המושבים

08.09.2018, 08:03 | ניצן סדן
תשאלו פעם טייס מהו המושב הכי טוב והכי גרוע במטוס הנוסעים; אם הוא קשיש דיו, יספר לכם שהתשובה היא המושב שלו - כי הנוף הוא הכי טוב, אבל יש המון רעש ונורא קשה לישון ככה. סוגיית טיב המושב היא לא סתם בדיחה ישנה; נוסעים רבים מתלבטים היכן לסמן שברצונם לשבת, כשהם עושים צ'ק אין ברשת. ועל כך נדבר היום: מושבים טובים ורעים - כדי לעזור לכם לבחור.

קראו עוד בכלכליסט

סקר שערך אתר SkyScanner לפני כמה שנים גילה שהמושב הכי פופולרי במטוסי הנוסעים הנפוצים ביותר (בואינג 737 ואיירבוס A320) הוא מושב 6A. הוא נמצא בחזית המטוס, צמוד לחלון, מיד לאחר שורות מחלקות הפרימיום.

המבוקש ביותר. מושב 6A, צילום: theflight המבוקש ביותר. מושב 6A | צילום: theflight המבוקש ביותר. מושב 6A, צילום: theflight

בחברות תעופה שונות יש סידור מושבים שונה, כך שמספר המושב יכול להשתנות - אך רוב המשיבים בסקר של האתר (43%) אמרו שיעדיפו לשבת בכיסא במיקום שכזה. אותו סקר הציג כמה תוצאות ססגוניות: 46% מהנוסעים מעדיפים לשבת בחזית המטוס מאשר במרכזו ואחוריו, 62% יעדיפו כיסא שמספרו דווקא זוגי ולא אי-זוגי, ורק 7% העדיפו לשבת מאחור, בקצה המטוס.

ומהו המושב הכי פחות מבוקש? 31E - מושב אמצע שממוקם מאחורי הכנף. לא ברור למה אנשים לא רוצים לשבת שם; הרי אין שם יותר רעש, עומס או צפיפות - וגם ההמתנה בירידה מהמטוס לא משחקת פה תפקיד; הרי יש עוד שורות אחרי מושבי 31.

אז היכן הכיסא הכי טוב?

זה תלוי בהעדפה האישית שלכם. מי שמחפש מושב שקט צריך להימנע מכיסאות שסמוכים לשירותים או למטבחון. התור מחוץ לשירותים יכול לפעמים לכלול שניים-שלושה אנשים, שמתחילים לדבר כשאתם מנסים לישון (או שהלכו לשם עם ילדיהם, שנוטים להרעיש). המטבחון אמנם לא כולל תור, אך יש בו תנועה רבה של דיילות.

היכן כדאי לשבת?, צילום: שאטרסטוק היכן כדאי לשבת? | צילום: שאטרסטוק היכן כדאי לשבת?, צילום: שאטרסטוק

מי שמחפש מושב מרווח יותר יכל בעבר למצוא כאלה בחזית כל קבוצת מושבים - מתחילת המטוס ועד לקבוצות המושבים שמאחורי השירותים. ואולם, חברות התעופה לא פראייריות וחלקן גובה תשלום נוסף על מושבים אלה. כיום יש מושבים טיפה יותר מרווחים רק ליד יציאות החירום - וניתן לבקש מושב כזה. קחו בחשבון שרוב החברות לא מאפשרות להושיב בהן ילדים. גם מושבי המעבר מספקים טיפה מקום למתוח את הרגליים - עד שעובר שם מישהו.

מי שמחפש מושבים בטוחים יותר, צריך לבחור במושבי המעבר בחלקו האחורי של המטוס; מחקר של Popular Mechanics גילה שסיכויי ההישרדות של היושבים שם גבוהים ב-40% מאלה של שאר הנוסעים במקרה של נחיתת אונס. קחו בחשבון שמדובר בהערכה סטטיסטית כללית ושהישרדות בתרסקות תלויה בפרמטרים רבים - אך במקרי נחיתת אונס אכן מדובר במיקום בטוח יותר.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



33 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

32.
מושב
לפני שבוע בדיוק טסתי לניו יורק ניו ג'רזי. האמינו לי כל מושב שהוא לא בביזנס , הוא לא נוח. אחת עשרים שעות טיסה, במטוס החדש של אל-על שאולי יש מעט יותר מקום לרגליים אך המושב שלפנייך תקוע לך בפנים, במיוחד כשזה שלפנייך ישן רוב הזמן. גילוי חדש המעבר בין שורות נוצר כך שיש עוד 1/2 ס''מ למושב וכשש י אנשים נפגשים אין אפשרות לעבוד אלא עם כסא אחד ריק ואתה משתחל אליו. עדיף כבר ליד החלון.
נורית כהן  |  20.09.18
לכל התגובות