אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מוכרים קרח לאסקימוסים: סטארבקס פתחה סניף ראשון באיטליה צילום: Starbucks

מוכרים קרח לאסקימוסים: סטארבקס פתחה סניף ראשון באיטליה

למרות שהאיטלקים פקפקו בכוונת הרשת האמריקאית לפתוח סניף דווקא במולדת האספרסו, היום נפתח הסניף הראשון שלה, בעיר מילאנו. כיצד הם מצדיקים את המחיר הכמעט כפול של ספל קפה שלהם? צפו בתמונות

06.09.2018, 18:02 | שירות כלכליסט
הסניף הראשון באיטליה של ענקית הקפה, סטארבקס נפתח היום (ה'). הסניף החדש שנכלל תחת המותג Starbucks Reserve Roastery כולל בית קלייה לצד בית הקפה, ונפתח במילאנו בתוך בניין הדואר בפיאצה קורדוזיו שבמרכז העיר. זהו הסניף השלישי בלבד של המותג היוקרתי של הרשת, אחרי סיאטל ושנגחאי.

הסניף הוא בגודל 2,322.5 מ"ר וכולל שיש על הדלפקים ועיצוב איטלקי. מלבד קפה, ניתן להזמין במקום משקאות אלכוהוליים ויש גם תחנה לאפוגטו.

קראו עוד בכלכליסט

כשסטארבקס הכריזה ב-2016 כי בכוונתה לפתוח סניף במולדת האספרסו, האיטלקים הגיבו בסקפטיות. אולם, מנכ"ל החברה באותה תקופה, הווארד שולץ הבטיח כי סטארבקס לא מתכוונת להמציא את הקפה מחדש. "אנחנו לא מגיעים כדי ללמד את האיטלקים איך להכין קפה, אנחנו מגיעים בענווה ועם כבוד, להראות מה למדנו", אמר. "החנות הזו תהיה התגשמות חלום גדול שלי". זאת מכיוון שלדבריו, ההשראה להקמת סטארבקס הגיעה מביקור שערך באיטליה לפני 35 שנים.

סניף סטארבקס הראשון במילאנו. "המחיר משקף את החוויה המשודרגת שאנחנו מציעים ללקוחות", צילום: Starbucks סניף סטארבקס הראשון במילאנו. "המחיר משקף את החוויה המשודרגת שאנחנו מציעים ללקוחות" | צילום: Starbucks סניף סטארבקס הראשון במילאנו. "המחיר משקף את החוויה המשודרגת שאנחנו מציעים ללקוחות", צילום: Starbucks

איטליה נחשבת לשוק הצרכנים הרביעי בגודלו בעולם לקפה. אך ייתכן שהמחירים של סטארבקס יבריחו את הלקוחות. אספרסו פשוט נמכר בסניף החדש עבור 1.80 יורו (2.09 דולר), מחיר הכפול כמעט מהמחיר המקובל באיטליה. "המחיר משקף את החוויה המשודרגת שאנחנו מציעים ללקוחות", אמר לרויטרס ג'ון קולבר, נשיא חטיבת הקמעונאות של סטארבקס. "ברגע שהם ייכנסו לחנות, הלקוחות שלנו יבינו איזו חוויה משודרגת ממתינה להם".

המקום יגיש קפה ביותר ממאה דרכים שונות, וכן יציג את תהליך הקלייה והבישול. דלפקי השיש גם יהיו מחוממים בימים קרים, והמקום עוצב בצורה כזו שאמורה לשכנע את הלקוחות להישאר וליהנות מהקפה במקום לקחת אותו לדרך כפי שנהוג לרוב באיטליה. הלקוחות יוכלו גם לצפות בתהליך הקלייה, כשגולת הכותרת של העיצוב היא חבית מברונזה בגובה 6.5 מטרים שמשמש כחלק מתהליך הקלייה.

 , צילום: Starbucks צילום: Starbucks  , צילום: Starbucks

בעלי בתי הקפה המקומיים מעריכים כי התחרות הגדולה תהיה על ליבם של התיירים. "אני מעריך שהלקוחות שלי ישמרו לי אמונים", הסביר בריסטה בקפה בסמוך לסניף החדש.

סטארבקס מפעילה קרוב ל-29 אלף סניפים ב-78 מדינות ברחבי העולם. בכוונתה גם לפתוח בתי קפה רגילים במילאנו עד סוף השנה ביחד עם השותף המקומי אנטוניו פרקאסי.

 , צילום: Starbucks צילום: Starbucks  , צילום: Starbucks

 , צילום: Starbucks צילום: Starbucks  , צילום: Starbucks

 , צילום: Starbucks צילום: Starbucks  , צילום: Starbucks

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
צופה הצלחה מסחררת. הנה למה:
1. מטר מהדואומו על הציר לקסטלו ספורצסקו, מיליון תיירים שרק מתים לשבת רגע ואין להם איפה, במיוחד כשמזג האוויר מעפן. 2. אמריקאים במיוחד מתים על סטארבקס ולא חסרים רגאצי איטלקים חולי אמריקאנה שגודשים את הסניף של מקדונלדס בדואומו. ההצלחה של סטארבקס תהיה דומה. 3. לפי התמונות המקום נראה פצצה ומזמין גם לאיטלקי בחליפה, קרי בנקאים וברוקרים שגודשים את האזור. לא שחסרים בתי קפה באזור הדואומו אבל קשה לשבת בשולחן למספר דקות כדי לעבור על כמה מסמכים מבלי שיחייבו אותך על אספרסו מחיר של סטייק. 4. בשעות הצהריים 12-14 כמעט כל בתי הקפה באזור עוברים לתפריט ארוחת צהריים והגשה בשולחנות, אז נהיה צפוף וקשה יותר לתיירים לשבת ולשתות סתם קפה. בסטארבקס תהיה להם פניות לקבל אותם. בכלל לא התייחסתי לאיכות הקפה. כמו מקדונלדס- זה אפילו לא פרמטר במיקום הספציפי הזה. ויחד עם זאת דברים כמו הפרפצ'ינו חד-קרן שהם מוכרים והלאטה-דלעת יהיו להיט בכל מקרה בשל החידוש.
להבדיל  |  07.09.18
לכל התגובות