אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ארה"ב: עלייה חדה בתאונות לרוכבי קורקינטים שיתופיים צילום: skip

ארה"ב: עלייה חדה בתאונות לרוכבי קורקינטים שיתופיים

על פי דיווח בוושינטון פוסט, הכלי, שכיום נחשב לעתיד התחבורה השיתופית ושניתן לשכור דרך הסמארטפון, אינו בטוח לרוכבים שאינם מנוסים. הבעיה העיקרית היא בחוסר המיומנות של הרוכבים ובגלל שחלקם לא חובשים קסדות

09.09.2018, 10:48 | רפאל קאהאן
נתונים של חדרי המיון בארה"ב מציגים עלייה חדה במספר הנפגעים מתאונות על קורקינטים חשמליים שיתופיים. הכלי, שכיום נחשב לעתיד התחבורה השיתופית ושניתן לשכור דרך הסמארטפון, אינו בטוח לרוכבים שאינם מנוסים כך טוענים רופאי מיון ברחבי ארה"ב.

הבעיה העיקרית על פי הדיווח של הוושינגטון פוסט הוא בחוסר המיומנות של הרוכבים. בנוסף, רבים מהם אינם חובשים קסדות שלא לדבר על אמצעי מיגון נוספים. התוצאה: גפיים שבורות, מכות ופציעות שבדרך כלל נצפות בתאונות רכב או אופנועים, אומרים מומחי טראומה.

קראו עוד בכלכליסט

בסנטה מוניקה למשל כוחות החילוץ ספרו כ-34 תאונות חמורות שנגרמו כתוצאה משימוש בקורקינטים הממונעים. רק בשבועיים האחרונים של חודש יולי הגיעו למיון שם כ-18 נפגעי תאונות עם פציעות חמורות עקב שימוש לא תקין בכלים האלה. בסן פרנסיסקו, רופאים בחדר המיון של אחד מבתי החולים הגדולים בעיר הסביר שממצוע הנפגעים השבועי עומד על עשרה רוכבים. "זה רק עניין של זמן עד שמישהו ייהרג", אומר רופא אחר בבית חולים בסן דיאגו.

רוכבים על קורקינטים חשמליים שיתופיים בסן פרנסיסקו (ארכיון), צילום: skip רוכבים על קורקינטים חשמליים שיתופיים בסן פרנסיסקו (ארכיון) | צילום: skip רוכבים על קורקינטים חשמליים שיתופיים בסן פרנסיסקו (ארכיון), צילום: skip

מתוך שבעה בתי חולים גדולים שנסקרו ברחבי ארה"ב בערים בהן יש שירות השכרת קורקנטים חשמליים, כולם דיווחו על עלייה חדה במספר הנפגעים. שלוש החברות הגדולות בתחום, בירד, ליים וסקיפ, הפכו השנה לחביבות שוק ההון סיכון ושוויין זינק בהתאמה. גם אובר, ליפט ואפילו גוגל משקיעות בחלקן או מפעילות בעצמן שירותי השכרה כאלה.

הבעיה כפי שטוענים המבקרים היא שבמקרים רבים החברות לא דואגות לתחזוקה נאותה של הכלים שמפוזרים ברחבי הערים. בנוסף, הן לא משקיעות בבטיחות הרוכבים ולמרות שלרובן יש הוראות שימוש ובטיחות במסגרת האפליקציה - ככל הנראה שרוב הרוכבים מתעלמים מהן או נמנעים ולכבד אותן.

עוד בעיה היא שאין חובה במקומות רבים לחבוש קסדה או אמצעי מיגון. אמנם חלק מהחברות החלו בפיילוטים להלוואת קסדות למעוניינים, אך הן לא דורשות זאת. רק חברה אחת דורשת מהשוכרים להציג רשיון נהיגה בתוקף ומגבילה את השימוש לבני 18 ומעלה. אבל הבעיה היא אינם הרוכבים הצעירים. נתוני חדרי המיון מראים שרוב הנפגעים הם דווקא מבוגרים, כאשר זקן הנפגעים היה בן 70.

החברות אמנם טוענות שהן משקיעות בבטיחות המשתמשים שלהן, אך במקרה של בירד למשל, הגדולה בחברות האלה היא החלה בלובינג אינטנסיבי כנגד הצעת חוק בקליפורניה שתחייב את הרוכבים בחבישת קסדה. על פי המומחים המצב הזה בעייתי ועד שהרשויות לא יתנו דעתן על רגולציה של התחום - מספר הנפגעים ככל הנראה רק ימשיך לעלות.

בירד השיקה במהלך אוגוסט פיילוט בתל אביב של שירות השכרת קורקינטים חשמליים. אף על פי שרשמית בישראל גיל הרכיבה בחוקי הוא 16, החברה מגבילה את השימוש בהם לבני 18 ומעלה.

אין עדיין נתונים לגבי היקף הנפגעים מהמשתמשים בשירות בישראל, אך על פי נתוני עמותת אור ירוק, בשנים האחרונות מספר הנפגעים כתוצאה מרכיבה על כלים חשמליים (הרוכבים עצמם והולכי הרגל) ממשיכים לעלות. ב-2017 בלבד אושפזו בבתי החולים כתוצאה מתאונה עם כלי רכב חשמלי 697 בני אדם.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
ggg זה לא בדיוק שקר
נכון שבתוך העיר מה שזה חוסך בעיקר זה הליכה (ואולי גם מוניות). אבל זה כן חוסך רכבים. אם פעם היית צריך לקחת אוטובוס לרכבת, לפספס אותה כי האוטובוס התעכב, לעלות על הרכבת ואחר כך לקחת עוד אוטובוס ללימודים/עבודה - מה שאומר שכנראה ויתרת על התענוג והחזקת רכב (וצא החוצה תראה כמה רכבים חונים ברחוב. התחבורה הציבורית בארץ לא משהו) היום אתה יכול לצמצם לפחות חצי מהזמן שלוקח לך להגיע לעבודה על ידי זה שתקח את הקורקינט כדי להתנייד מהרכבת וחזרה. לא מאמין? לך לרכבת ותראה כמה כלים כאלה יש.
hhh  |  10.09.18
4.
שירן את באמת נאמינה לשקר הזה?
90 אחוז מהמשתמשים בחרא הזה משתמשים בו למרחקים של ק"מ מה שאומר 10 דקות הליכה ברגל, על כן השימוש בכלי הזה לא מקטין את כמות הרכבים אלא את כמות הולכי הרגל. בתמורה אנחנו מקבלים כלי תעבורה נוראי שגורם להרבה יותר מידי נפגעים בשביל מה שהוא נותן, בת"א למשל השימוש בהם הוא חסר טעם חוץ ממקרים נדירים גם לא חוסך כסף וגם לא חוסך במכוניות, את מוזמנת לשאול את כל החברים שלך ולראות את העובדה הפשוטה הסיבה היחידה שאנשים משתמשים בכלים הללו זו עצלות לשמה, חלקם ישתמשו בתירוץ שלא רוצים להזיע אחרי הליכה של 10 דקות...
ggg  |  10.09.18
לכל התגובות