ביהמ"ש דחה בקשת יו"ר איגוד המוניות לבטל אישום נגדו על סיכול הוזלת תעריפים

ביהמ"ש דחה בקשת יו"ר איגוד המוניות לבטל אישום נגדו על סיכול הוזלת תעריפים

יהודה בר אור, שמואשם ברתימת נהגי האיגוד "לחסל" מכרז להוזלת תעריפי הנסיעה מנתב"ג ב-31%, טען שרשות הגבלים עסקיים נקטה באכיפה בררנית כשהחליטה לפועל נגדו. ביהמ"ש: "הרשות פעלה בהגינות ולא באופן שרירותי"

12.09.2018, 17:46 | תומר גנון

שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים, חנה מרים לומפ, דחתה את בקשת יו"ר איגוד המוניות, יהודה בר-אור, לבטל את כתב האישום שהוגש נגדו על סיכול הוזלת תעריפי הנסיעה מנתב"ג ב-31%.

קראו עוד בכלכליסט

בכתב האישום שהגישה רשות ההגבלים העסקיים בדצמבר 2017, היא מאשימה את בר אור והאיגוד בעבירה של קביעת קו פעולה בידי איגוד עסקי. על פי הראיות שאספה הרשות בחקירה, ונחשפו ב"כלכליסט", בר אור הנחה אלפי נהגי מוניות ברחבי הארץ לחבל בתוצאות המכרז שפרסמה רשות שדות התעופה (רש"ת) בינואר 2017.

לאחר הגשת כתב האישום הגישו האיגוד ובר אור בקשה לבטל את כתב האישום מטעמים של הגנה מן הצדק ואכיפה ברננית. הבסיס לשתי הטענות המשפטיות, לטענת עוה"ד צחי יגור וליאור פרנק, הוא אחד: מקרים, הדומים לשיטתם של הסנגורים למקרה של בר אור, שבהם רשות ההגבלים נמנעה מלהגיש כתב אישום.

מקרה אחד שמוצג הוא ההחלטה של הרשות שלא לפעול במישור הפלילי נגד גיל שרון, מנכ"ל גולן טלקום, שאמר בראיון בגלי צה"ל שמחירי הסלולר צריכים לעלות.

יהודה בר אור, יו"ר ארגון נהגי המוניות, צילום: יריב כץ יהודה בר אור, יו"ר ארגון נהגי המוניות | צילום: יריב כץ יהודה בר אור, יו"ר ארגון נהגי המוניות, צילום: יריב כץ

המקרה השני קשור ישירות לתיק החקירה: ההחלטה שלא להעמיד לדין שני נהגי מוניות נוספים שנחקרו בפרשה.

באמצעות עו"ד מורן מיארה הרשות דחתה את הטענות. לגבי גיל שרון טענה הרשות שלא מדובר כלל בקבוצת שוויון - גולן טלקום אינה איגוד עסקי כי אם חברה. כמו כן היא טענה כי איגוד המוניות נקט בקו פעולה על ידי מסרונים, פקסים וראיונות בתקשורת. מעשיו של שרון לעומת זאת, גם בבחינה מחמירה של גילוי דעת שפרסמה הרשות לגבי התבטאויות של גורמים עסקיים בתקשורת, היו עלולים היו לכל היותר לעלות כדי ניסיון להסדר כובל.

הפגנת נהגי מוניות בנתב"ג (ארכיון), צילום: עוזי בלומר הפגנת נהגי מוניות בנתב"ג (ארכיון) | צילום: עוזי בלומר הפגנת נהגי מוניות בנתב"ג (ארכיון), צילום: עוזי בלומר

לגבי הנהגים הנוספים טענה הרשות כי הם כלל לא היו חברי האיגוד, ודאי שלא מראשיו, אלא שני נהגי מוניות שהשפעתם על כלל חברי האיגוד, בניגוד לבר אור, הינה שולית אם בכלל. הרשות טענה שאינה מקילה ראש במעשיהם, אולם לא ניתן להשוות אותם לקריאות של ראש האיגוד שפוטנציאל הפגיעה בתחרות בהנחיתו הוא לדבריה "גדול לאין שיעור".

בהחלטה שפרסמה השופטת מרים-לומפ בסוף השבוע היא קיבלה את עמדת הרשות. "המאשימה בטיעוניה הסבירה את השיקולים שהביאו אותה לבחור בהליך הגשת כתב האישום, ושוכנעתי שהיא פעלה בהגינות תוך הפעל שיקול דעת ולא באופן שרירותי".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

6.
מוניות
רק לנהגי מוניות אסור לשבות ומותר להוריד להם מהשכר נראה את המדינה מורידה לעובדי חברת חשמל או הרכבות או המורים או הנמלים 30 אחוז אם הם לא משביתים את המדינה באותו יום כולם נתפלים לנהגי המוניות לקנות ארטיק מגנום ב 14 שקלים זה בסדר כי מי יעיז להיתעסק אם חברת שטראוס בואו נראה שמורידים לשטראוס 30 אחוז כאשר הם מוכרים את המוצרים שלהם לצבא גיבורים על חלשים תודה
י.י  |  15.09.18
5.
צייד מכשפות
מספיק כבר אם צייד המכשפות הזה נגד נהגי המוניות שנאבקים על פרנסתם אני לא נמנע על חסידיו של יהודה בר אוראבל כתב האישום הזה גובל בשערוריה איזה השפעה יש לו בכלל?? הנהגים פעלו כך משום שכבר הורידו להם בשעתו הורידו לנו 11% מחירי ריצפה אז מה ציפיתם שיורידו להם עוד 31% נעבוד בחינם???? אולי ניתן גם סופ"ש בכרתים למי שייסע איתנו אההה!!! יהודה בר אור עלק….. מה קשור אליו? מדינת חלם תפשו שעיר לעזעזל
נתי  |  15.09.18
לכל התגובות