אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"אם אתה לא יכול למכור לי את זה, איך תמכור לעובדים שלך?" צילום: גטי אימג'ס

"אם אתה לא יכול למכור לי את זה, איך תמכור לעובדים שלך?"

אשטון קוצ'ר חשף במהלך כנס TechCrunch Disrupt את תהליך קבלת ההחלטות שלו בנוגע להשקעותיו בהייטק. לדבריו המבחן העיקרי הוא: האם היזם יכול למכור את הרעיון שלו

19.09.2018, 22:58 | שירות כלכליסט

בתור אחד המשקיעים הראשונים בחברות כמו אובר ואייר בי אן בי, אשטון קוצ'ר רגיל לכך שיזמים מבקשים ממנו, או מהחברה שלו - Sound ventures, שישקיעו בהם.

קראו עוד בכלכליסט

אשטון קוצ'ר הסביר לקהל בועידת TechCrunch Disrupt שנערכה בסן פרנסיסקו, את מה שמוביל אותו כשהוא מתלבט היכן להשקיע, וזה קשור בעיקר לאופן בו היזם יכול לספר סיפור. "אחד המבחנים הקריטיים שאני יכול לערוך כשאני יושב מול מייסד של חברה הוא: האם הוא יכול למכור לי את הרעיון שלו", אמר קוצ'ר.

אשטון קוצ אשטון קוצ'ר | צילום: שאטרסטוק אשטון קוצ

עבור קוצ'ר, היכולת להעביר למאזין את ייעודה של החברה היא הקובעת האם היא תצליח להשיג לידיה את הכשרונות המוצלחים ביותר בשוק העבודה התחרותי. "אם אתה לא יכול למכור את זה לי, איך תמכור את זה לעובדים הפוטנציאליים שלך?" שואל קוצ'ר. "איך תצליח ליצור עבור שאר עובדיך את היכולת למכור את הרעיון הזה לעובדים הבאים אחריהם?".

"בחברות, המנכ"ל צריך בשלב הראשון לשכור לעבודה בערך 40 עובדים. ואם הוא מתחרה על הכשרונות הטובים ביותר בעולם ולא מסוגל למכור להם את הרעיון שלו, איך הוא יצליח לגרום לכל השחקנים שסביבו להפוך את החברה שלו למשהו גדול? אם בסוף השיחה הוא לא מצליח לשכנע אותי לעבוד בשבילך, איך הוא יצליח לשכנע את 50 העובדים הראשונים בחברה שלו?"

קוצ'ר מאמין שהיכולת לספר את הסיפור של החברה בשלביה הראשונים היא חלק אינטגרלי מעתידה. "אני חושב שהיכולת לספר סיפור היא חיונית. אפשר לעדן אותו ולשפר אותו ואת האופן בו מתקשרים אותו לצרכן בבוא הזמן, אבל כשמדובר בחברה בצעדיה הראשונים, המנכ"ל צריך להיות מסוגל לעשות את כל זה בעצמו."

תגיות