אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
MeMed הישראלית מגייסת 70 מיליון דולר מפוקסקון ולי קא שינג צילום: שלומי יוסף

MeMed הישראלית מגייסת 70 מיליון דולר מפוקסקון ולי קא שינג

החברה מפתחת בדיקה שמאפשרת לזהות מחלה נגיפית או חיידקית. הכסף ישמש להרחיב את צוות הפיתוח שלה ולגייס עשרות עובדים למשרדיה בחיפה

20.09.2018, 16:00 | עומר כביר
מימד (MeMed) הישראלית השלימה סבב גיוס ענק של 70 מיליון דולר, בהשתתפות גופים מובילים דוגמת ענקית הייצור פוקסקון והורייזון ונצ'ורס של לי קא שינג – כך הודיעה היום (ה') החברה.

קראו עוד בכלכליסט

הגיוס ישמש להשקה מסחרית של דור ב' של הבדיקה של החברה, שמבדילה בין מחלה נגיפית למחלה חיידקית; להפיכת הטכנולוגיה שעליה מבוססת הבדיקה לפלטפורמת מדידה ניידת בשם MeMed Key, שיכולה לשמש גם חברות אחרות; ולפיתוח בדיקות חדשות שמבוססות על התגובה של המערכת החיסונית בעבור הפלטפורמה.

מכשיר לזיהוי זיהום בדם של MeMed מכשיר לזיהוי זיהום בדם של MeMed מכשיר לזיהוי זיהום בדם של MeMed

לצורך כך מתעדת החברה לגייס עשרות עובדים חדשים, בעיקר למטה שלה בחיפה, ובהם רופאים, אימונולוגים, ביולוגים, מהנדסי תוכנה, מהנדסי מערכות, מומחי ביג דאטה וביואינפורמטיקה, ואנשי שיווק ופיתוח עסקי.

לצד פוקסקון והורייזון, שהשתתפה גם בגיוסים קודמים של החברה, הצטרפו לסבב הזה מספר משקיעים חדשים ובהם חברת הביטוח הגדולה בסין Ping An Global Voyager, קיסריה מדיקל אחזקות, OurCrowd, כלל ביטוח, הפניקס ומספר משקיעים פרטיים. כן חזרו משקיעים מסבבים קודמים: סושייל קפיטל ו-WTI.

ביחד עם הסבב הנוכחי והסבבים הקודמים סך הגיוסים של החברה עומד כיום על 100 מיליון דולר. אלו מצטרפים לכ-25 מיליון דולר במענקים שקיבלה החברה מהאיחוד האירופי ומהפנטגון. את הליך הגיוס הנוכחי הובילו במימד סמנכ"ל הכספים כפיר אמר והמשקיע יהל זילכה, שמשמש כיועץ שלה.

מנסים לפתור את הבעיה הקלינית הגדולה במאה-21 

MeMed נוסדה ב-2009 על ידי ד"ר ערן אדן, שמכהן כמנכ"ל, וד"ר כפיר עובד, שמכהן כסמנכ"ל הטכנולוגיות. הבדיקה שפיתחה החברה מסוגלת לזהות בדיוק גבוה האם זיהום בחולים עם מחלת חום הוא ממקור חיידקי או ממקור נגיפי ומספקת לרופאים מידע חשוב על סוג הטיפול שיש לתת. זיהוי מקור הזיהום מהווה כלי חשוב לרופא המטפל, ומסייע לו להחליט בדיוק גבוה האם יש צורך לתת למטופל אנטיביוטיקה.

הבדיקה לא מתבססת על דגימת הגורם המזהם, אלא על התגובה של המערכת החיסונית. יתרון זה מאפשר לבצע את הבדיקה באמצעות בדיקת דם פשוטה, בלי צורך להגיע למקור הזיהום שיכול להיות קשה להגעה או לא ידוע, תוך קבלת תוצאות בתוך דקות או שעות במקום ימים. עד עתה, השלימה ופרסמה החברה ארבעה ניסויים קליניים רחבי היקף, שפורסמו בכתבי עת מדעיים נחשבים.

"אנחנו הולכים על הבעיה הקלינית הגדולה ביותר במאה ה-21 ונותנים מענה לפחות לחלק מהבעיה", אמר אדן ל"כלכליסט". "מימד זה הכל דאטה, ואנחנו רוצים להמשיך לייצור של מידע קליני איכותי שישמש להוכחת יעילות הבדיקה באוכלוסיות שונות. עשינו את זה כבר לא מעט אם אלפי חולים, אבל תמיד יש מקום לעוד. זה מה שיתמוך בהשקה שלנו".

שלושה יעדים: השלמת דור ב', פיתוח פלטפורמה והוספת בדיקות

עובד הוסיף שהגיוס ישמש לשלושה יעדים: ראשית, השלמת פיתוח דור ב' של הבדיקה של החברה, שמאפשר לבצע אותו בנקודת טיפול ולקבל תשובות תוך דקות, בעוד שדור א' יועד למעבדות של בתי חולים ודרש המתנה של שעתיים. "דור ב' מסוגל להביא את הבדיקה לכל נקודת טיפול", אמר. "בדיקה כזו דורשת רמת דיוק גבוהה, קלות שימוש, וקבלת תשובה מהירה יחסית שתתאים גם למקומות שפועלים במגבלות זמן גבוהות".

עובד הוסיף: "היעד השני הוא השלמת פיתוח פלטפורמה. במקור, הרעיון היה פשוט להוציא רישיון לפלטפורמה קיימת וליישם עליה את הפיתוחים שלנו. ואולם, כשבדקנו פלטפורמות מסוגים שונים, הן נכשלו בלספק את הצרכים שלנו, בין אם מבחינת הדיוק, בין אם מבחינת האופק הרגולטורי ובין אם מבחינת יכולת ייצור המוני. החלטנו לפתח פלטפורמה משלנו, והתהליך הזה בשלבי פיתוח מתקדמים מאוד וצפויים לסיים אותו בקרוב".

היעד האחרון של החברה הוא פיתוח של בדיקות נוספות. כפי שמסביר עובד, "בדרך, הבנו שהפלטפורמה היא נכס שאפשר להביא למוצרים אחרים. היא יכולה להנגיש בדיקות מסוגים אחרים, חדשניות ואפילו שגרתיות שקיימות כיום רק במעבדה בבית חולים (ושיכולות להיות מפותחות על ידי חברות אחרות, ע"כ). למשל, בדיקה לזיהוי אנזים שמופרש במקרה של אוטם בשריר הלב. בפועל, כמעט בכל מקום תלונות על כאב בחזה היא הפניה לחדר מיון, כי אין יכולת לאבחן אותם. זו בדיקה שכרגע לא מונגשת בנקודות טיפול ואנחנו מקווים שבעתיד הלא רחוק זה ישתנה. היעד השלישי בגיוס הוא פיתוח בדיקות משלנו לפלפטפורמה, ובפרט בדיקות שמבוססות על תגובת המחסן". 

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות