אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לקראת הנפקה: אסטון מרטין רוצה להשיג את המתחרה פרארי

לקראת הנפקה: אסטון מרטין רוצה להשיג את המתחרה פרארי

יצרנית מכוניות הספורט היוקרתיות הגישה מסמכים לקראת הנפקה ראשונה בבורסה של לונדון, לפיהם החברה מוערכת ב-6.7 מיליארד דולר

20.09.2018, 15:25 | שירות כלכליסט
יצרנית המכוניות אסטון מרטין מקווה להגיע להערכת שווי שתעלה על זו של יריבתה העיקרית - פרארי, אם כי אנליסטים מביעים ספק בסיכויים לכך.

קראו עוד בכלכליסט

יצרנית מכוניות הספורט היוקרתיות שהתפרסמה בסרטי ג'יימס בונד הגישה אתמול מסמכים לקראת הנפקה ראשונה בבורסה של לונדון, לפיהם החברה מוערכת ב-6.7 מיליארד דולר, שווי שאמור לעלות על זה של פרארי.

בכוונת יצרנית המכוניות הבריטית למכור 25% ממניותיה במחיר שבין 17.5 ו-22.5 פאונד, כך הודיעה החברה. המכירה תחל בבורסה של לונדון אחרי תמחור שייערך ב-3 באוקטובר, והמניות אמורות להתחיל להיסחר ללא הגבלה ב-8 באוקטובר.

הערכת השווי הנוכחית מהווה "הצבעת אמון רצינית בחברה", אמר מנכ"ל אסטון מרטין אנדי פאלמר, שהדגיש שהחברה היתה שווה פחות מעשירית המספר הזה כשהחלו בה חילופי הגברי. "הדבר הכי חשוב מבחינתי הוא שאנחנו נמצאים רק במחצית הדרך בדרכנו למטרה. עד כה חידשנו את תיק ההשקעות שלנו, אבל יש לפנינו עוד מלאכה רבה."

מפעל של אסטון מרטין בבריטניה, צילום: בלומברג מפעל של אסטון מרטין בבריטניה | צילום: בלומברג מפעל של אסטון מרטין בבריטניה, צילום: בלומברג

רכב השטח הראשון של החברה אמור לצאת לשוק ב-2020, מה שייתן לה גישה לשוק הסיני ויעניק לה יתרון על פני פרארי, שדחתה רק השבוע את השקת רכב השטח שלה - Purosangue, ל-2022, כך אמר פאלמר. יצרניות רכבי יוקרה הולכות ומפתחות רכבי ספורט ושטח במטרה לנגוס בשוק הרווחי הזה שיכול לעזור לממן יוזמות כמו פיתוח כלי רכב חשמליים.

על פי הכנסותיה במחצית השנה הראשונה של השנה, אסטון מרטין יכולה להיות מוערכת ביותר מפי 24 מה-Ebitda המשוקלל שלה (רווח לפני ריבית, מיסים, הפחתות ופחת), שהוא מדד שלא לוקח בחשבון את חובה של

החברה ואת הוצאות המחקר והפיתוח שלה. פרארי נסחרת בפי 20.5 מה-Ebitda המשוקלל שלה ל-2018 - מספר שקרוב יותר לחברות שמייצרות מוצרי יוקרה מאשר כלי רכב.

אך אנליסטים רבים מביעים ספק באשר ליכולתה של אסטון מרטין לזכות בהערכת שווי דומה לזו של פרארי. "אנחנו אוהבים את המותג הזה, ומכבדים את צוות הניהול שלו, אבל אנחנו לא מצליחים לראות כיצד מכפיל כמו זה של פרארי יכול להיות ראליסטי", כך אמר מקס וורבורטון, אנליסט בחברת Sanford C. Bernstein. "הם מוכרים עסק מפסיד אם מסתמכים על עקרונות חשבונאיים אמריקאיים מקובלים, עם היסטוריית רווח חלשה ודף מאזנים שברירי, שמוכר מכוניות ברמות מחירים נמוכות בהרבה, לקהל צרכנים נאמן הרבה פחות".

תגיות